Kako lakše i brže prodati nekretninu

Objavljeno: 24.12.2008

Kako lakše prodati stan, pitanje je koje trenutno muči sve one koji prodaju ili namjeravaju prodati vlastitu nekretninu. Kako bi vam pomogli da u ovom trenutku, kada na tržištu postoji oko 20.000 neprodanih stanova, baš vaš stan bude onaj koji će se lako prodati Jutarnji je izradio “Vodič s trikovima za lakšu prodaju”.

Naime, agenti četiriju vodećih agencija za promet nekretnina za Jutarnji su pripremili niz savjeta koji će povećati šanse za prodaju, a tvrde da su osnovni preduvjeti za brzu prodaju nekretnine sređena dokumentacija i realna cijena.

- Jedini relevantni dokaz vlasništva je zemljišnoknjižni izvadak, odnosno vlasnički list, i njega obavezno treba pribaviti prije početka prodaje. Ukoliko ga kupci nemaju kod sebe ili je starijeg datuma, dovoljno je iz njega pročitati podatke jer svaka agencija mora svejedno izvršiti uvid u zemljišne knjige prije početka prodaje. Odlično je ako prodavatelj ima tlocrt stana, iako to nije neophodno. Uz to, tijekom kupoprodaje prodavatelj mora dostaviti dokument kojim je stekao vlasništvo nad nekretninom jer taj dokument traži mjerodavna porezna uprava prilikom zaprimanja zahtjeva za obračun poreza na promet nekretnina. Svaka ozbiljna agencija mora tražiti odreske od režija i izvršiti provjeru o eventualnim dugovanjima- nanizala nam je Diana Perger, vlasnica agencije za promet nekretninama Euro interijeri, osnovnu papirologiju koju svaki vlasnik treba pribaviti prije početka prodaje stana. S njom se slaže i kolegica Irfana Bašić iz agencije Kastel, također jedne od vodećih agencija za promet nekretninama.

- Ukoliko vlasništvo nije čisto ili zgrada nema uporabnu dozvolu, prodavatelji svakako moraju računati na nižu cijenu, čak i do 20 posto, ali to ovisi o osobnim pregovorima. Ukoliko vlasništvo nije čisto nekretninu je gotovo i nemoguće prodati, ali naravno ovisno o kakvom je problemu riječ i je li on rješiv ili nije - kaže Irfana Bašić.

No, sređena dokumentacija nipošto nije jamstvo prodaje, a agenti jednoglasno kažu kako je realna cijena ključni faktor.

- Prodavatelji bi trebali poslušati agenta ili procjenitelja koji će im realno procijeniti vrijednost njihova stana. Iz iskustva znam da je vrlo loše kada se oglasi prenapuhana cijena jer takvi stanovi mjesecima i godinama stoje neprodani te iz principa odbijaju kupce. Zato svakako savjetujem realnu cijenu koja može biti veća samo za 1000 ili 2000 eura koje ćete “za sreću” spustiti potencijalnom kupcu. Također savjetujem da se pri prodaji odabere jedna agencija i jedan agent jer jako ružno izgleda kada isti stan prodaje desetak agencija i to s različitom traženom cijenom - rekla je Jasminka Biliškov, vlasnica Biliškov nekretnina. No i ona, kao i agenti Euro interijera, Kastela i Consiliatora kažu kako postoje sitni trikovi koji mogu biti presudni da se kupci zagriju baš za vaš stan.

- Stan obavezno mora bit čist, uredan i mirišljiv. Iz stana obavezno izbacite sve suvišne stvari kako bi se dobio dojam prostranosti. Podignite sve rolete, upalite sva svjetla, zamijenite pregorene žarulje, izbacite smeće iz stana te pustite agenta da radi svoj posao - kaže Diana Perger, s kojom su se složili svi agenti. Danijela Komlenac iz agencije Consiliator kaže kako je dobar trik i svježe cvijeće koje podiže atmosferu.

- Moj je savjet da obavite sitne popravke, ali da ne idete u prevelike adaptacije. Ličenje je dosta riskantno jer ako je stan netom oličen, ima kupaca koji pomisle da je stan vlažan te da je to učinjeno zbog mrlja. Nemojte ići u velike adaptacije, ne morate kupovati klima-uređaje i nove sofe jer se kupcu namještaj, novouređena kupaonica sa skupim pločicama, može i ne mora svidjeti, a iz iskustva znam da vam namještaj neće mnogo povistiti cijenu - rekla je Danijela Komlenac, objašnjavajući kako kupci rijetko zadržavaju namještaj stanara, ali da je izuzetak kuhinja.

Diana Perger iz Euro Interijera dodaje kako neki stan, bez obzira na uređenost i opremljenost, ima svoju maksimalnu cijenu koju određuje lokacija, pa bi se u slučaju adaptacije moglo dogoditi da se uloženi novac za ugradnju skupih materijala  ne može naplatiti kroz postignutu cijenu po četvornome metru.

- Marketing je cijela jedna “znanost” i smatram da bi bilo krivo usmjeriti se na samo jednu vrstu oglašavanja. Internet oglašavanje je u proteklih nekoliko godina doživjelo procvat, ali isto tako imamo kupaca starijih generacija koji ne mijenjaju svoje navike i kad traže nekretninu čitaju male oglase i specijalizirane priloge dnevnih novina - kaže Diana Perger.

Bržu prodaju svakako će potaknuti motiviran i pouzdan agent. - Važno je, ukoliko je prodavatelj angažirao agenciju za prodaju svog stana te ukoliko je to moguće, pustiti agenta da sam vodi kupce u stan - kaže Irfana Bašić iz agencije Kastel.

“TRI KOVI” ZA LAKŠU I BRŽU KUPNJU:

1. Pripremite novi vlasnički list

2. Pripremite izvadak iz zemljišne knjige

3. Pripremite kupoprodajni ugovor

4. Pripremite tlocrte stana

5. Pripremite izvatke o plaćenim režijama

6. Angažirajte pouzdanu agenciju

7. Oglasite prodaju na internetu, specijaliziranim oglasnicima i dnevnim novinama

8. Tražite realnu cijenu

9. Uz oglas obavezno stavite traženu cijenu

10. Oglas napišite što objektivnije jer inače gubite svoje i tuđe vrijeme

11. Detaljno očistitite stan (oprite prozore, namještaj, podove...)

12. Bacite sve suvišne stvari kako bi stan dobio na prozračnosti

13. Obavite sve sitne popravke (zamijenite žarulje, slavine, oličite...), a adaptirajte samo nužno

14. U vazu stavite svježe cvijeće

15. Dočekajte kupca sa podignutim roletama te sa svim upaljenim svjetlima u stanu

16. Dobro prozračite stan i bacite svo smeće

17. Stavite osvježivače zraka i blago namirišite stan s ugodnim parfemom

18. Očistite stubište i upalite svjetlo na stubištu

19. Nemojte biti nametljivi, pustite agenta da on obavi svoj posao

20. Budite susretljivi, spustite potencijalnom kupcu malo cijenu “za sreću za useljenje”



Boba Blašković

Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Nije poznato je li riječ o namještaljci ili o pravom incidentu, ali nepristojnog dječaka iz videa sustigla je kazna koja je baš na njegovom nivou.

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen