VELIKA ŠKRTICA

'A MOŽDA STE VI TO, GOSPOĐO, UDUBILI SVOJIM KOLJENOM!' Nevjerojatna agonija bračnog para iz Zagreba: Kupili veš mašinu, dostavili im krš

Ilustracija
 Neja Markičević / CROPIX

Neki kažu da nema goreg od sprege državne službe i privatnih interesa, a neki bi isto dodali za spregu trgovaca i dostavljača.

Poput, recimo, dvoje umirovljenika sa zagrebačke Malešnice koji su prije mjesec dana u jednoj velikoj zagrebačkoj trgovini kupili hladnjak i dvije perilice za rublje (nisu ludi, jednu perilicu namijenili su sebi, a za hladnjak i drugu perilicu ogrebao se sinčić od 30 i kusur godina koji je taman preselio u novi stan).

Lijepo ljudi razgledali ponudu, odmjerili omjer cijene i kvalitete, odabrali što im se najviše dopalo te na kasi iskeširali više od tisuću kuna.

“Roba će stići na vašu kućnu adresu kroz nekoliko dana”, rekla im blagajnica, a umirovljenici se praznih ruku zaputili kući.

I doista, kroz nekoliko dana zazvoni mobitel, a s druge strane dostavljač.

Donio je njihovu ganz novu Candycu, a oni samo trebaju potpisati da su je preuzeli pa on juri dalje.

Gospođa potpiše komad papira, čovjek unese aparat, ostavi ga u kupaonici pa se zaputi na drugu dostavu.

Taman što su ga ispratili, naš par umirovljenika okupi se oko mašine pa stane skidati najlon.

A ispod... zlo i naopako!

Potpuno nova, bijela uglancana Candyca s cijele prednje strane udubljena i izgrebana kao da ju je do stana na Malešnici dostavljalo krdo gladnih lavova.

Da ne povjeruješ.

Na pozadini računa pronađu broj trgovine pa nekom nesretniku, koji je slučajno podignuo slušalicu, ispričaju sve o svojim kupaonskim nevoljama.

“Eh, gospođo draga. A jeste vi tu mašinu raspakirali i pregledali pred dostavljačem? Prije nego što je otišao?“

“Nisam.”

“A jeste mu potpisali papir da ste preuzeli robu?”

“Jesam.”

“Onda vam ne možemo pomoći. Na tom ste papiru potpisali da ste preuzeli neoštećenu robu i sad je kasno za prigovore”, kao iz topa provali prodavač pa im zaželi sreću i javi se na neku drugu liniju.

Na zagrebačkoj Malešnici tiha misa.

Dvoje umirovljenika, nova veš mašina, dostavljač u žurbi... i eto ti belaja.

Ipak, ovi se lako ne predaju pa se već drugog dana, oboružani fotomaterijalom oštećene mašine i dobrim živcima, fizički zapute do trgovine u kojoj su platili uređaje.

Tamo opet ista priča, ali sad već malo gradirana.

“A možda ste vi to, gospođo, udubili svojim koljenom.”

Ili: “pa koristite je takvu, neće vam gosti gledati mašinu, glavno da radi”.

Sve pametnjaković do pametnjakovića, ali s dobrom zakonskom osnovom.

Kako pojašnjava predsjednik Društva za zaštitu potrošača Hrvatske Igor Vujović, Zakon o obaveznim odnosima u ovakvim slučajevima na strani je potrošača jedino i isključivo onda kad nisu potpisali dostavni papir kojim ovjeravaju da je roba koju su preuzeli - neoštećena.

“Ukoliko nema takvog potpisa, onda vrijedi članak 403. zakona koji govori kako je kupac po preuzimanju predmet dužan pregledati, a primijeti li ikakve vidljive fizičke nedostatke, o tome prodavatelja treba izvijestiti u roku od osam dana. Nažalost, u slučajevima u kojima kupci po dostavi potpišu papir u kojem izričito piše da su po dostavi predmet pregledali i preuzeli neoštećenog, tada ovaj članak više nema značaj i prodavatelj vam nije dužan izaći u susret”, pojašnjava Vujović ovu praksu.

Badava vam u takvim slučajevima prigovor kako vam dostavljač nije napomenuo što točno potpisujete - rekla kazala nema puno pravne težine, posebno ne u odnosu na potpis koji ste ostavili na onom komadu papira.

“Naravno, trgovci bi trebali provoditi dobru poslovnu praksu pa dostavljače uputiti da kupce upozore što potpisuju, ali niti jedan građanin na to ne može računati”, kaže Vujović koji se u savjetovalištu često susretao sa sličnim slučajevima.

Postupak je stoga sljedeći: po dostavi robe, a prije potpisa da ste je preuzeli, pred dostavljačem otvorite paket i provjerite u kakvom je stanju.

Primijetite li ikakva vidljiva oštećenja, s dostavljačem napišite zapisnik i pobrojite sve primjedbe, a paket odbijte primiti te tražite da ga vrate odakle je stigao.

Odmah zatim kontaktirajte trgovinu u kojoj ste predmet kupili i zatražite upute kako izvršiti reklamaciju i dobiti ispravnu robu.

U suprotnom, kao u slučaju naših dvaju umirovljenika, jedino rješenje bit će u prijetnji novinama i udrugama za zaštitu potrošača.

Kod nekih trgovaca upali, a neki se baš nikako ne daju.

I oni znaju za onu dobru, staru, da nema loše reklame.

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 18:00