VELIKA ŠKRTICA

'UMJESTO JEFTINIJE TARIFE, PREBACILI SMO VAS NA DUPLO SKUPLJU? NAPIŠITE PRIGOVOR' Što vam preostaje ako vam odbace i taj prigovor...

Zbog velikog broja prigovora na rad teleoperatera, HAKOM je donio pravilo da se ugovor na daljinu može raskinuti u roku od 14 dana. No u praksi je to malo teže jer vas obično vežu nekim uređajem koji dobijete na popust, a koji će u slučaju raskida ugovora naplatiti
 HANZA MEDIA

Zamislimo sljedeću situaciju.

Dolaziš u supermarket, na odjelu povrća uzmeš kilu nekih jeftinih jabuka, prozujiš trgovinom pa se zaputiš do blagajne.

Gospođa na kasi sve lijepo provlači kroz skener i zbraja.

Pola litre mlijeka, kruh, sir, jogurt, slatkiši i kila jeftinih jabuka.

Sve to lijepo platiš, potrpaš u vrećice, zaputiš se prema izlazu, ali vrag ti ne da mira pa prije nego što uđeš u automobil izvadiš račun kako bi provjerio.

Evo ga, crno na bijelo - naplatila je kilu duplo skupljeg voća pa opet izlaziš iz automobila kako bi je naribao.

Procedura je jednostavna: požališ se blagajnici, ona promotri te nesretne jabuke, uvidi da je pogriješila, stornira račun i vrati ti preplaćeni novac.

Uobičajena je to trgovačka praksa valjda još od vremena robne razmjene koja vrijedi kod svih osim kod jedne, posebne vrste trgovaca.

Teleoperatera.

Budimo realni - riječ je o najobičnijoj, ali ušminkanoj kvartnoj trgovini mobitelima, pretplatama, internetskom vezom, TV paketima i raznim drugim komunikacijskim uslugama u kojoj odabereš proizvod, staneš pred blagajnu, platiš i odeš.

Tek kad te tvoj operater prvi put ošteti, i to uz potporu svih zakona i države, osjetiš da si miljama daleko od uljuđene prakse one potplaćene, sirote blagajnice.

Evo slučaj.

Korisnik jednog mobilnog operatera dobiva poziv iz pozivnog centra u kojem mu, eto jer su baš dobri, nude tarifu jeftiniju od one koju je dosad koristio.

Ne događa se to često - da te sami nazivaju kako bi ti smanjili troškove - pa korisnik pristaje, uz poruku kako će na novu tarifu biti prebačen s početkom sljedećeg mjeseca.

Tad slijedi prvi šok: umjesto jeftinije tarife, nesretni korisnik saznaje da su ga prebacili na duplo skuplju, da je već počela teći i da se tu ne može više Bog zna što napraviti.

“Ali, ja nisam na to pristao. Ponudili ste mi duplo jeftiniju, odmah to ispravite”, objašnjava nekoj studentici, ali ta je hladna k’o špricer.

“Morate nam poslati pisani prigovor. Tek kad ga razmotrimo, možemo odlučiti što ćemo s vašom tarifom”, nezainteresirano odgovara pa već preuzima nekog novog nesretnika.

Bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi se takva praksa provodila u Konzumu.

Naplate ti skuplji kulen, ti se požališ, a blagajnica te otfikari da ako si nezadovoljan - ti lijepo napišeš pismo.

U suprotnom pare ne vraća.

Nezamisliva scena, zar ne?

Osim kod trgovaca pretplatama, kojima je takva praksa dozvoljena zahvaljujući Zakonu o elektroničkim komunikacijama.

On propisuje da je jedini način ostvariti pravo putem upućivanja pisanog prigovora, o kojem potom odlučuje nekakvo tijelo operatera, a ako bude nepovoljno, onda ti još preostaje žaliti se HAKOM-u.

“Na žalost, to je tako i to je jedan od najčešćih prigovora na rad operatera. Zakon propisuje da ste dužni podnijeti pisani prigovor jer kod sklapanja ugovora ‘na daljinu’ zapravo nema nikakvog dokaza što ste inicijalno trebali ugovoriti”, pojašnjava mi predsjednik Udruge Telekom Đuro Lubura.Kako pojašnjava, praksa bi se preokrenula samo kad bi HAKOM prihvatio prijedlog Udruge Telekom i operatere natjerao da “pod mus” snimaju pozive, nakon čega bi ostajao trag svakog razgovora i vrlo bi brzo bilo moguće utvrditi tko je pogriješio.

“Zasad stvar ipak funkcioniraju tako da operater pozive snima po nasumičnom odabiru, a u praksi kad zatražite snimku nekog razgovara, obično je nema”, tvrdi Lubura.

U HAKOM-u potvrđuju kako je ta agencija dosad zaprimila velik broj sličnih prigovora na račun teleoperatera zbog čega je donijela pravilo prema kojem korisnici mogu bez ikakvog razloga u roku od 14 dana raskinuti ugovor sklopljen na daljinu, i to bez financijskih posljedica.

U teoriji to zvuči dobro, ali u praksi je gotovo neprovedivo jer je većina korisnika uz operatera “vezana” nekim uređajem koji je dobila na popust, a koji će joj u slučaju raskida ugovora naplatiti.

Osim toga, morat će tražiti i novog operatera, što zapravo znači da iz cijele priče opet izlazi oštećen.

Sve pod okriljem države i zakona, kojoj pred teleoperaterima klecaju koljena.

Zato mi je tako teško suosjećati što im od kruha otkida jedna obična WhatsApp aplikacija...

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 16:22