Za aktualnu, osmu generaciju Honde Civic vrijeme kao de ne postoji. Čak se ne može reći da stari kao vino. Dok se gleda u instrumentne grafike i uzbudljivu armaturu, pa i malenu ručicu mjenjača koja poput došljaka iz svemira izviruje iz središnjeg grebena, čini se kao da je riječ o potpuno novom modelu. Nikako ne o automobilu koji broji petu godinu na tržištu, uz samo jedan, dizajnerski beznačajan redizajn 2009.
Uz jajoliku karoseriju koja nudi iznadprosječno prostranu unutrašnjost i prtljažnik od uzoritih 456 litara, te provjerenu japansku mehaniku, temeljenu za hvaljenom i-VTEC sustavu upravljanja ventila, Civicu tako nikad nije nedostajalo aduta. No, imao je i jednu veliku manu, posebno u atraktivnijoj petrovratnoj izvedbi - papreno visoku osnovnu cijenu, koja je mnoge odgovarala od kupnje i upućivala prema povoljnijoj konkurenciji. Ipak, trenutna akcijska ponuda riješila je i taj problem.
Popustom od dramatičnih 4460 eura japanski kompakt konačno je cijenom konkurentan, dok ga osnovna oprema Comfort, bitno darežljivija nego kod glavnih suparnika iz klase, čak čini dobrom prilikom. Serijski se tako dobivaju automatska klima, radio/CD/mp3 s komandama na upravljaču, el. podizači svih stakala, elektronski nadzor stabilnosti... Dojam ruše tek čelični naplaci i duplje za maglenke prekrivene plastičnim umecima, no i taj se problem riješiv relativno povoljno. Izbor tek 1350 eura skuplje izvedbe Sport donosi i maglenke i alu naplatke, pa i upravljač obložen kožom, tempomat... Punu šaku brade.
Pohvale zaslužuje i osnovni benzinac 1.4, dokle god se nema sportskih ambicija. Radi uglađeno, nije sklon vibracijama i dok se ne forsira nudi skromnu potrošnju od 7,2 litara, no iako je redizajnom osnažen na 100 KS nedostaje mu daha sve dok se ne zađe u visoke okretaje, kada (iznad 3500 o/min) djelomično mijenja karakter. Šteta, jer precizan 6-stupanjski mjenjač, uvjerljive kočnice i dobro omjeren ovjes imaju kapaciteta za puno veću vozačku zabavu, što se pokazuje uz snažniju motorizaciju. S druge strane, većina vozača bit će i više nego zadovoljna ponuđenim...
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1339 ccm
Snaga 73 kW/100 KS pri 6000/min
Moment 127 Nm pri 4800/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 426x177x146
Osovinski razmak 262 cm
Prtljažnik 456 litara
Gume 205/55 R16, Dunlop
Masa/nosivost 1240/410 kg
Naša mjerenja
Brzina 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,0
Potrošnja 7,2 l/100km