INTERVJU: MARIN IVANOVIĆ

NOVI RAVNATELJ UMJETNIČKE GALERIJE DUBROVNIK 'To što imam 'samo' 29 godina okrenut ću u korist institucije i privući mladu publiku'

    AUTOR:
    • Korana Sutlić

  • OBJAVLJENO:
  • 11.01.2017. u 14:43

Miho Skvrce

Marin Ivanović

Mladi povjesničar umjetnosti odnedavno je na čelu Umjetničke galerije Dubrovnik. Najavljuje promjene u koncepciji i obnovu

Umjetnička galerija Dubrovnik od ove godine ima novog ravnatelja, Marina Ivanovića. Diplomirao je povijest umjetnosti i muzeologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je na doktorskom studiju.

Otac i majka su mu likovni umjetnici, dubrovački kipar Josip Ivanović i slikarica Nada Zec Ivanović. Priredio je do sada više od sto izložbi.

U Umjetničkoj galeriji Dubrovnik nalaze se djela moderne i suvremene umjetnosti sa zbirkama. Npr. zbirka radova Vlaha Bukovca, Mate Celestina Medovića, Ive Dulčića, Antuna Masle, Đure Pulitike i druge.

Neki zamjeraju da ste odveć mladi došli na mjesto ravnatelja.

- Činjenicu da imam “samo” 29 godina rado ću okrenuti u korist institucije na čijem sam čelu. Naime, mladi ljudi privlače oko sebe druge mlade ljude, a ja najviše želim približiti programsku dje­latnost Galerije mladoj publici, ali i ponuditi platformu mladim, neafirmiranim umjetnicima. Međutim, često sam i u društvu starijih kolega i umjetnika od kojih rado upijam i njihova životna iskustva i priče o svim onim umjetnicima koje ja nisam mogao upoznati - o Murtiću, Dulčiću, Paraću, Masli, Šebalju... Imam i podršku starijih kolega poput Igora Zidića, Matka Trebotića, Branka Franceschija, Biserke Rauter Plančić, Zvonka Makovića, Tomislava Šole i drugih.

Pri kandidaturi za ravnatelja imali ste najopsežniji program rada. Što on sadrži?

- Program je opsežan i detaljan, a sadrži niz konkretnih aktivnosti za velike međunarodne izložbe i izložbe hrvatskih umjetnika, zatim pokretanje vlastitog izdavaštva, kontinuiranu pedagošku djelatnost, plan novih akvizicija, povećanje vlastitih sredstava i veliki projekt obnove palače Banac. Za ljeto, u kolovozu, pripremamo izložbu “Akt u hrvatskoj modernoj umjetnosti” autora Zvonka Makovića. Izložba s više od 300 slika koju ćemo održati u nama ključnom ljetnom razdob­lju, dakle pregled djela moderne umjetnosti koja pripremamo u suradnji s drugim muzejima.

Koji su vam planovi za ovu godinu, što možemo očekivati?

- Ova godina bit će izazovna jer zbog neiz­glasavanja gradskog proračuna niti jedan projekt nećemo moći realizirati tijekom prvih šest mjeseci. Zato ćemo imati usporenu izložbenu djelatnost jer doslovno ne smijemo potrošiti ni jednu kunu na katalog, plakate, transport umjetnina..., ali pripremit ćemo dva izdavačka projekta, projekt obnove dijela zgrade, započeti pedagošku djelatnost i napraviti projekt stalnog postava u suradnji s vanjskim stručnjacima, arhitektima, dizajnerima i IT podrškom pa sve to plasirati kada prođu lokalni izbori i dobijemo proračun.

Koji su problemi palače Banac u kojoj je smješten muzej?

- Budući da je palača Banac u koju je smještena Galerija prilično zapušten spomenik kulture, nam­jeravam se posvetiti njenoj obnovi. Zbog nebrige posljednjih 70 godina, određeni dijelovi zgrade doslovce će se urušiti. Sagrađena je 1939. kao reprezentativna obiteljska palača dubrovačkog brodovlasnika Boža Banca. Palača koju su projektirali istaknuti arhitekti Lavoslav Horvat i Harold Bilinić i u kojoj je Banac stanovao nekoliko mjeseci nikad nije cjelovito obnovljena, samo su izvođeni parcijalni zahvati. Pripremit ćemo ove godine projekt obnove i tražiti model financiranja s Razvojnom agencijom Grada Dubrovnika.

Nedavna izložba djela Francisa Bacona u Galeriji izazvala je neke kontroverze, kako gledate na to?

- Tu se postavlja pitanje originala tih djela, ali kako je nisam ja priređivao, ne znam više o tome od onoga što mi je rečeno u kontaktima s kustosima. Mislim kako je riječ o originalima. Razlika je u tome što je Bacon slikao na platnu, a ovdje je riječ o radovima na papiru. Vjerujem da su nastajala tijekom njegovih boravaka kod ljubavnika u Italiji, kada nije imao atelje ni pribor, nego je radio na papirima koji su mu bili dostupni i lako prenosivi.

Iz drugih medija