IZLOŽBA

REMEK-DJELA TALIJANSKIH MAJSTORA U MUZEJU ZA UMJETNOST I OBRT Snovite Canalettove i Guardijeve vedute Venecije koje više nema

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 12.10.2017. u 17:00

Canaletto: Capriccio s gotičkom crkvom i lagunom

 

Nakon Caravaggiove “Večere u Emausu” pa Il Guercina te Gianbattista Tiepola, u Muzeju za umjetnost i obrt izlažu ponovno djela znamaenitih talijanskih majstora, ovaj put onih koji su slikali jednu od vječnih inspiracija slikarima, Veneciju, a najpoznatija su imena Canaletta i Francesca Guardia. Naziv je izložbe “Vedute Venecije”.

Giovanni Antonio Canal poznatiji je pod imenom Canaletto, u prijevodu mali kanal, što se referira na njegov rodni grad Veneciju, predstavljen je slikom “Capriccio s gotičkom crkvom i lagunom” koja je nastala 1720. godine. Canaletto je slikao prizore iz života uronjenog u scenografiju Venecije, ali je isto tako često slikao i capricce, izmišljene poglede, tako da je u njegovu radu teško prepoznati što je zaista prikaz određenog realnog pogleda na neki dio grada i zbivanje na njemu ili što je neka njegova maštarija. Slika izložena u Zagrebu prikazuje stvarnu, ne izmaštanu Veneciju.

 

Hendrik Frans van Lint zvan Lo Studio (u prijevodu Atelje), slikar flamanskog porijekla koji je živio u Rimu, nikad nije bio u Veneciji, koliko barem bilježi povijest, no zato je Veneciju slikao po Canalettovim grafikama. Slika “Crkva della Salute sa Puntom della Dogana” nastala je upravo prema nekom od Canalettovih grafičkih predložaka. Na Canaletta se oslanjao i Michele Marieschi, na izložbi je njegov rad “Veduta Canal Grande s Rivom dell Vin i dell Carbon”. Slika Francesca Guardija, pak, “Trg sv. Marka prema crkvi sv. Geminiana” zrelo je djelo slikarskog velikana.

Na slici je vidljiv različit pristup slikarstvu dviju zvijezda ove izložbe: dok je Canaletta zanimala realnost, Guardi slika dojam, kao preteča impresionizma. Na glavnom venecijanskom trgu on slika situaciju prije nastanka cijelog kompleksa Procuratoria Novissima, otkrivajući zapravo Veneciju koje više nema. Dame u krinolinama koje se zaustavljaju na glavnom venecijanskom trgu svjedoče o ondašnjoj modi.

 

Slike na izložbi dolaze iz Gallerie d’Italia: Palazzo Leoni Montanari u Vicenzi, gdje posjeduju zbirku venecijanskog baroknog slikarstva te zbirke starogrčkih vaza i ruskih ikona. Dio su projekta banke Intesa Sanpaolo.

ELIPSO

Izdvajamo