ZAGREB FILM FESTIVAL

'MUŠKE TEME' Danas u natjecateljskom programu filmovi posvećeni muškarcima

    AUTOR:
    • Hina

  • OBJAVLJENO:
  • 14.11.2017. u 12:57

Iz filma 'Muškarci ne plaču' Alena Drljevića

 

ZAGREB - Zagreb Film Festival (ZFF) u utorak u svom natjecateljskom programu dugometražnih igranih filmova donosi dva nagrađivana ostvarenja u čijem su središtu muškarci, no dok se jedan od njih, britanski "Božja zemlja" bavi muškom ljubavlju, drugi, bosansko-hercegovački "Muškarci ne plaču" prikazuje sasvim drugačiji milje, veterane koji se suočavaju s posljedicama rata.

 

Oba su filma dobila potvrde struke na važnim festivalima - za "Božju zemlju" redatelj Frances Lee je nagrađen Posebnom nagradom žirija za režiju na Sundanceu, a "Muškarci ne plaču" Alena Drljevića je u Karlovim Varima nagrađen Posebnim priznanjem žirija.

 

Leeov film, kojeg su kritičari već proglasili jorkširskom verzijom proslavljenog filma "Brokeback Mountain", bavi se temom LGBT ljubavi u za tu ljubav vrlo nepovoljnom okruženju Yorkshirea.

 

U središtu je mladić koji radi na obiteljskoj farmi gdje živi s bakom i onemoćalim ocem, a kratku utjehu za usamljenost i gorčinu grubog farmerskog života pronalazi u opijanju po pubovima i usputnom seksu.

 

Korjenite promjene u njegovom ustaljenom životu donosi naočiti sezonski radnik iz Rumunjske koji ga intenzivno privlači. Ta "uzbudljiva gej romansa ruralne Engleske" je osim na Sundanceu, nagrađena i na Berlinaleu, gdje je osvojila Nagradu žirija časopisa Männer.

 

Muškarci u drugom filmu večerašnje dugometražne konkurencije, kako insinuira naslov, nikada ne plaču - Drljevićev igrani prvijenac  bavi se veteranima i posljedicama PTSP-a.

 

Radnja prati skupinu veterana triju zaraćenih vojski s područja bivše Jugoslavije koji se susreću u izoliranom planinskom hotelu, ne bi li se u sklopu grupne terapije suočili s nasilnom prošlošću, pokušali zacijeliti ratne traume i premostili usađene osjećaje mržnje i netrpeljivosti.

 

Suprotno očekivanjima organizatora susret izaziva burne emocije, izbijaju sukobi, a na površinu izranjaju stari osjećaji neprijateljstva.

 

Film se opisuje kao "eksplozivna drama o predrasudama, traumi i krizi muškosti", koja je inspirirana redateljevim osobnim ratnim iskustvom i sudjelovanjem u jednoj takvoj radionici.

 

Dvije ljetne priče o zaljubljenim tinejdžerima

 

Program Velikih 5, prikazuje talijanski film "Skrivena ljubav" Luca Guadagnina, smješten u rane osamdesete u obiteljsku vilu na sjeveru Italije, gdje ljetuje sedamnaestogodišnji Elio. Jedino što želi je odmoriti se s prijateljima, no planovi mu propadaju kada im se u kući pridruži zgodni Oliver, student njegova oca.

 

Za taj je film o sazrijevanju i prvoj ljubavi, treći dio Guadagninove svojevrsne trilogije o žudnji, scenarij napisao legendarni scenarist i redatelj James Ivory, poznat po nagrađivanim adaptacijama brojnih književnih klasika ("Soba s pogledom", "Na kraju dana").

 

Kako se ističe u najavi, film je snimljen na 35-mm vrpci, što senzualnu sanjivost osunčanog talijanskog krajolika čini još više neodoljivom.

 

Luca Guadagnino je redatelj, scenarist i producent koji je međunarodni ugled stekao filmovima "Ja sam ljubav" i "Rasprskavanje", a uz igrane, režira i dokumentarne filmove te operu. 2012. godine osnovao je producentsku kuću Frenesy.

 

Program "Ponovno s nama" u utorak donosi film "Charleston" rumunjskog redatelja Andreia Creţulescua, koji prati priču o četrdesetogodišnjaku kojemu je nedavno poginula žena i njezinu ljubavniku koji od njega traži da mu pomogne preboljeti smrt žene koju su obojica voljeli.

 

Andrei Creţulescu probio se kratkim filmom "Ramona" (2015.) kojim je na Tjednu kritike u Cannesu osvojio nagradu Canal+, a njegov je film "Kowalski" osvojio Zlatna kolica za najbolji kratki film na 12. ZFF-u.

 

Program "Moj prvi film" donosi "Švedsku ljubavnu priču", diplomski rad proslavljenog Roya Anderssona iz 1970. godine, romantičnu dramu o odrastanju i generacijskom jazu.

 

U središtu su dvoje tinejdžera koji se upoznaju se i zaljubljuju tijekom jednog idiličnog ljeta, a njihova je nevina mladenačka ljubav u oštrom kontrastu s cinizmom njihovih roditelja razočaranih životnim problemima.

 

Film je svojevremeno postigao izuzetan komercijalni uspjeh u kinima, a kritičari ga smatraju jednim od najboljih švedskih filmova svih vremena.

 

Roya Anderssona kritika smatra kultnim švedskim redateljem, a zanimljivo je da je, nakon što je drugim filmom "Giliap" doživio neuspjeh, na punih 25 godina odustaje od filma.

 

Veliki povratak ostvaruje filmovima "Pjesme s drugog kata" i "Vi živući", a njegov je film "Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju" prikazan na ZFF-u 2014. godine.

ELIPSO

Izdvajamo