SLAMKA SPASA

OVAKO LOŠE REZULTATE U HOLLYWOODU NE PAMTE 17 GODINA Mogu li jezivi klaun, Batman i Thor spasiti blijedu godinu?

    AUTOR:
    • Nenad Polimac

  • OBJAVLJENO:
  • 06.09.2017. u 23:00

Prošli filmski vikend nastojat će u Americi što prije zaboraviti. Ovako loše rezultate - ni 100 milijuna dolara u protekla tri dana - ne pamte već 17 godina, što je pak logična poenta izrazito mlakog filmskog ljeta.

Dva prva mjesta zauzeli su akcijska komedija “Čuvaj me s leđa” i horor “Annabelle: Početak”, što nije za pohvalu: prvi je već tri tjedna u kinima, a drugi četiri. Gdje su novi naslovi da ih skinu s tako visokih pozicija?

Srećom, jedan od njih stiže već narednog vikenda, horor “Ono” po istoimenom romanu Stephena Kinga doslovno će eksplodirati i po sadašnjim procjenama ostvariti promet između 60 i 70 milijuna dolara bruto (brojke se stalno povećavaju). Što više to bolje, jer ova sezona zaostaje za prošlom za oko 4 milijarde dolara, a to nije lako dostići u naredna četiri mjeseca. Glavni adut su svakako “Ratovi zvijezda: Posljednji jedi”, nastavak filma “Sila se budi”, kojim je svemirska saga nekoć u vlasništvu Georgea Lucasa financijski vrlo zadovoljavajuće obnovljena (bruto zarada nešto preko dvije milijarde dolara). Jedini je problem što prikazivanje “Posljednjeg jedija” počinje 15. prosinca i u ovoj godini film će ostvariti tek dio svoje zarade. Neće to biti malo, ali još uvijek nedovoljno, da glede konačnih rezultata 2017. budemo preveliki optimisti.

Velika su očekivanja za blockbuster “Liga pravde”, koji stiže u kina sredinom studenog, sa cijenom koštanja od bar 200 milijuna dolara. Prvo je to okupljanje super junaka DC Comicsa u ovako skupom filmskom izdanju, to je svojevrsni odgovor na Marvelove “Osvetnike”, s Batmanom, Supermanom, Wonder Woman, Aquamanom i Flashom u jednom filmu i po svim procjenama trebao bi to biti spektakl koji će zgrnuti preko milijardu dolara bruto. Ipak, ne ohrabruje činjenica da je prvotni redatelj Zack Snyder (“Batman v Superman”) napustio projekt u svibnju zbog smrti kćeri, da je njegova zamjena Joss Whedon (“Osvetnici”) naručio dosnimavanja od 25 milijuna dolara i navodno pobacao neke od likova (Supermanov neprijatelj Lex Luthor i dr.), a hoće li to sve popraviti ili pokvariti cjelinu, znat ćemo uskoro.

Liga pravde i profita

Dva tjedna prije “Lige pravde” Marvel izbacuje svoj jedini jesenski adut, film “Thor: Ragnarok” (podnaslov označava seriju katastrofa po nordijskoj mitologiji). U priču su upleteni Hulk i Doktor Strange, što znači da će se uz Chrisa Hemswortha u naslovnoj ulozi pojaviti i Mark Ruffalo i Benedict Cumberbatch, no ponajviše ohrabruje što je za redatelja odabran talentirani Novozelanđanin Taika Waititi, koga pamtimo po sjajnoj horor komediji “Kad padne mrak”. Može li to pomoći ukupnoj zaradi? Uvjetno, jer drugo izdanje “Thora” vrlo je blijedo režirao vrhunski televizijski profesionalac Alan Taylor (“Obitelj Soprano”, “Igra prijestolja” i dr.), pa je usprkos tome utržak bio upola veći nego u prvom izdanju. Ipak, okupljanje superjunaka uvijek je dobitna kombinacija, pa bi “Thor 3” trebao biti najuspješniji u serijalu. Dakako, ukoliko mu ne naškodi prevelika blizina “Lige pravde”.

Ovo filmsko ljeto nije bilo blagonaklono prema znanstvenoj fantastici, “Alien: Savez” Ridleyja Scotta prošao je puno slabije od njegova prethodnog “Prometeja”, a sam redatelj u raznim fazama bio je upleten i u nastavak svog kultnog filma “Blade Runner” iz 1982. Projekt je naposljetku pripao Kanađaninu Denisu Villeneuveu, glavnu ulogu “istrebljivača” nove generacije igra Ryan Gosling, a junak prvog filma Harrison Ford pojavljuje se u završnoj trećini. Original je, uzgred, u vrijeme premijere smatran podbačajem, da bi mu reputacija postupno jačala. “Blade Runner 2049” iščekuje se s golemim zanimanjem, kino najave izgledaju izvrsno, a film traje gotovo tri sata, što poklonike ZF-a ne odbija nego intrigira.

Orient Express 

Među skupim holivudskim proizvodima od kojih se dosta očekuje su i nastavak “Kingsmana” s podnaslovom “Zlatni krug”, u njemu je lik koga igra Colin Firth na čudesan način uskrsnuo iako je u prethodnom filmu ubijen, očito su požalili za zvijezdom takvog kalibra, tu je i nova verzija “Ubojstva u Orient Expressu” po Agathi Christie sa spektakularnom glumačkom postavom koju predvode Kenneth Branagh (ujedno i redatelj), Johnny Depp, Penélope Cruz i Judi Dench te Pixarov crtić “Coco i velika tajna”, s puno glazbe i fantastike, koji potpisuje Lee Unkrich (“Priča o igračkama 3”). Možda se i jedan jeftini film uključi među najuspješnije, Darren Aronofski (“Noa”, “Crni labud”) napravio je triler-horor “Majko!”, koji ovaj tjedan ima premijeru na festivalu u Veneciji, a vikend nakon toga je već u kinima. U glavnim ulogama su oskarovci Jennifer Lawrence i Javier Bardem.

Pa ako se visokobudžetni filmovi doimaju predvidljivo, najveća bitka se vodi među ostvarenjima koja pretendiraju na Oscara, a uglavnom su srednjeg ili skromnog budžeta. Jedina iznimka je blockbuster “Dunkirk” Christophera Nolana, koji je već tijekom ljeta prikazivan u kinima, no drugi se drže obrazaca koje su uspostavili lanjski favoriti “Mjesečina” Barryja Jenkinsa i “La La Land” Damiena Chazellea: intrigantne fabule, tu i tamo provokativne, neobični filmski postupci i naglašeni autorski pečat. Sa sjajnim recenzijama iz Venecije stiže “Smanjivanje” Alexandrea Paynea, njegova ostvarenja “Stranputica”, “Nasljednici” i “Nebraska” već su se natjecala za Oscara, a mjesto među najboljima svakako će izboriti i ova humorna drama s elementima fantastike i Mattom Damonom i Kristen Wiig kao zvijezdama.

Gay film

Kompanija Sony već skoro godinu dana čuva gay dramu Luce Guadagnina “Zovi me tvojim imenom” (Armie Hammer glumi profesora koji se upušta u vezu s maloljetnikom), nakon izvrsnog prijema na festivalu u Sundanceu nije ga htjela nigdje prikazivati, kako bi imala veće šanse za nominacije za Oscara, a s izvrsnim preporukama stiže i fantastična drama “Oblik vode” Guillerma del Tora (također je prikazuju u Veneciji) koju uspoređuju s njegovim “Panovim labirintom”. Oskarovske kampanje tek se zahuktavaju, nije u tom pogledu toliko važna Venecija koliko američki Telluride i New York te kanadski Toronto, gdje marketinški timovi prepariraju medije koje filmove najviše treba isticati. Jaku promociju svakako će imati “Posljednja se zastava vijori” Richarda Linklatera (“Odrastanje”) s Bryanom Cranstonom, Steveom Carrellom i Laurencea Fishburna u ulogama vijetnamskih veterana na sprovodu mladića poginulog u Iraku, kao i “Bitka spolova” Jonathana Daytona i Valerie Farris (“Mala Miss Amerike”) s friškom oskarovkom Emmom Stone kao slavnom tenisačicom Billie Jean King, prvom sportskom gay zvijezdom.

Pred sam kraj godine bit će prikazana dva velika favorita, još neimenovani film Paula Thomasa Andersona, nakon “Bit će krvi” njegova druga suradnja s Danielom Day-Lewisom, potonji glumi krojača visokih londonskih krugova i kraljevske obitelji, a Steven Spielberg tek tada će imati premijeru “Posta”, koji se zbiva početkom 70-ih kad je Washington Post izazvao gužvu objavljivanjem “Pentagonskih dokumenata”: Tom Hanks je poznati urednik Ben Bradley, a Meryl Streep (prvi put glumi u jednom Spielbergovom filmu) je izdavačica Kay Graham. Do prosinca je, međutim, još daleko i lista potencijalnih natjecatelja za pozlaćeni kipić će se samo proširivati.

ELIPSO

Izdvajamo