POVIJESNI REALITY SPEKTAKL 'ANNO'

Tisuće Hrvata žele se vratiti u srednji vijek: Umjesto modernog života, radije bi bili kmetovi

Mladen Vulić
 Anno / RTL
U dvorcu Ribnik sudionici showa živjet će bez svih blagodati modernoga doba te učiti zanatska umijeća, latinski i glagoljicu

Nakon izležavanja pred kamerama, preživljavanja u divljini, suočavanja s iskonskim ljudskim strahovima, igranja poljoprivrednika na selu ili pak potrage za ljubavima svog života, Hrvatska dobiva i povijesni reality show.

Naime, RTL Televizija krenula je s pripremama za, kako su to okarakterizirali, povijesni dokumentarno-igrani serijal nazvan “Anno” i bit će smješten u rani srednji vijek. Točnije, riječ je o 925., godini kada se tradicionalno smatra da je okrunjen prvi hrvatski kralj - Tomislav. Premda se historičari i danas spore je li Tomislav ikad okrunjen ili nije, ta priča poslužila je producentima RTL-a za novi projekt koji bi, kako neslužbeno doznajemo, trebao krenuti na jesen i biti jedan od glavni aduta nove sezone te komercijalne televizije. U svakom slučaju, lako je ironično zaključiti da RTL sa srednjovjekovnim showom odlično prati trendove u hrvatskom društvu. S druge strane, na toj televiziji su uglavnom, što se tiče novog projekta, tajnoviti baš poput “tajnovitog srednjeg vijeka”. No neki detalji ipak su poznati.

Preživljavanje i gradnja

Show je smješten u prošlost koja je stoljećima iza nas. Kako objašnjavaju na RTL-u - kralj Tomislav je, prvotno ujedinivši sve zemlje hrvatske, svog župana nagradio velebnim posjedom, a za sebe je odabrao vrijedne, odane i radišne kmetove s kojima će započeti priča. Kandidati showa, samoprijavljeni kmetovi, proživjet će svakodnevicu svojih predaka. Bit će to bez sumnje vrlo izazovno jer morat će se snaći bez svih blagodati suvremenog doba, ovladati raznim zanatskim umijećima i sami proizvoditi, stvarati, graditi i oblikovati predmete potrebne za život.

- Njihovi tjedni zadaci sastojat će se od osnova preživljavanja u tom dobu, od svladavanja osnova lončarstva, metalurgije, prehrane i konzervacije hrane, a bit će tu i viteških i vojničkih vještina. Morat će ponešto i naučiti - latinski i glagoljicu koji su se koristili u to vrijeme - istaknuo je Dinko Paleka koji je kao kreativni producent postavljen na čelo showa.

Uređenje dvorca

Paleka je već inače surađivao s RTL-om, ponajprije kroz sapunice “Zabranjena ljubav” i “Ruža vjetrova”, a u svojoj karijeri radio je i za Novu TV “Supertalent” te za HTV “Villu Mariju”. Život bez struje, vode i modernih pomagala, kako doznajemo, odvijat će se u dvorcu Ribnik. U tom mjestu, smještenom jugozapadno od Ozlja, nalazi se utvrda koju su kao feudalni posjed u 13. i 14. stoljeću držali gorički knezovi Babonići te ban Mikac. Krajem 14. stoljeća preuzeli su ga knezovi Frankopani iz čijeg vladanja i datira ovo zdanje. Za potrebe projekta dvorac Ribnik već se počeo uređivati, kako bi što vjerodostojnije predstavljao lokaciju iz tog vremena.

Početak u jesen

Najavni spot za “Anno” počeo se emitirati prije nekoliko dana, a kao “kralj Tomislav” koji na vrancu ulazi u dvorac, angažiran je glumac Mladen Vulić. Produkcijski taj “trailer” je odlično odrađen i definitivno nije jeftin, pa ako je suditi prema tome, ovaj novi RTL-ov projekt bit će prilično skup. Uostalom, sve povijesne teme bez obzira na to u kojem ih žanru obrađujete, u pravilu su, ponajprije zbog kostima i svih ostalih rekvizita koji su vam potrebni, prilično veliki financijski zalogaj.

Za spot je angažirana i Antonija Blaće, no na RTL-u otkrivaju tek da je ona zasad samo zaštitno lice kampanje. Hoće li i voditi show, trenutno nije poznato. No kako je Blaće prepustila vođenje Big Brothera Marijani Batinić jer se morala podvrgnuti liječničkom zahvatu i pripremiti, kako je sama rekla, za jedan projekt koji je očekuje ove jeseni, pretpostavlja se da će upravo Antoniju dopasti uloga prve dame srednjovjekovnog doma.

Na RTL-u su pak vrlo ugodno iznenađeni odazivom potencijalnih “kmetova”. Naime, u samo pet dana kako su krenule prijave za sudjelovanje u “Annu”, javilo se više od 1000 ljudi, što je kažu više nego za ijednu drugu njihovu zabavnu emisiju do sada. Prijave i dalje traju. Na ovom povijesnom projektu, koji će imati i svoju edukativnu stranu, radi više od 100 ljudi, među njima i stručnjaci za različita područja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 03:52