HNK ZAGREB

MAKS EMANUEL CENČIĆ Istaknuti kontratenor slavi 35 godina umjetničkog djelovanja izvedbom 'Orfeja i Euridike' upravo na svoj rođendan

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 20.09.2017. u 15:59

HNK Zagreb

Istaknuti hrvatski kontratenor Max Emanuel Cenčić, smatran jednim od najznačajnijih i najsvestranijih kontratenora današnjice, obilježit će 35 godina umjetničkoga rada svečanim koncertom u četvrtak 21. rujna u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu, mjestu na kojemu je prije tri i pol desetljeća započeo svoj profesionalni rad.

 

Tom prilikom Opera HNK Zagreb izvest će svečanu koncertnu izvedbu „Orfeja i Euridike“ Christopha Willibalda Glucka pod ravnanjem maestra Nikše Bareze.

 

Na konferenciji za medije održanoj u ponedjeljak u HNK-u Zagreb, Cenčić je kazao kako se izuzetno veseli susretu sa zagrebačkom publikom upravo 21. rujna, kada mu je rođendan, istaknuvši kako mu je taj koncert prekrasan rođendanski dar.

 

Intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Dubravka Vrgoč izjavila je kako joj je iznimno zadovoljstvo što je svjetski slavan kontratenor odlučio važnu obljetnicu obilježiti upravo u tome teatru, mjestu na kojem je učinio svoje prve profesionalne korake.

 

Maks Emanuel Cenčić smatran je jednim od najznačajnijih i najsvestranijih kontratenora današnjice. Već su ga na početku karijere, kada je pjevao s Bečkim dječacima, prozvali „čudom od djeteta“, a slavu je stekao pjevajući baroknu glazbu - tehnički briljantno, istodobno moderno i emocionalno zanimljivo. Nastupao je u najistaknutijim svjetskim opernim kućama, od Bečke državne opere do Carnegie Halla u New Yorku, te je surađivao s nekima od najvećih dirigenata specijaliziranih za baroknu glazbu.

 

Cenčić je dugo izbivao iz Hrvatske te su i danas njegovi nastupi u Hrvatskoj rijetki,  a najavljeni  koncert u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu za njega je, kako je rekao izuzetno emotivno iskustvo. „Danas, poslije 35 godina, vraćam se na daske pozornice koja je za mene nekoć predstavljala cijeli svijet. Naravno da mi je kao djetetu bilo nevjerojatno uzbudljivo nastupati u opernom kazalištu. No to nije jedini razlog! Već kao četverogodišnjak došao sam u zagrebački HNK i zaljubio se u glazbu, pozornicu, kazalište, balet itd. Cijeli ansambl HNK za mene je bio poput čarobnoga otoka na koji sam svakodnevno kao opijen dolazio pratiti probe i premijere“, rekao je Cencić.

 

„Opera, kazalište i balet, ali fascinacija i scenskom tehnikom, preobrazbama umjetnika i njihovim kostimima na mene su ostavili golem dojam te me oblikovali u mladim godinama. Stoga se podrazumijeva da je povratak u Zagreb kako bih proslavio 35. godišnjicu karijere za mene i simbolično iznimno važan. Zajedno s cjelokupnim opernim ansamblom kuće, orkestrom, zborom te pjevačima i pjevačicama želim izraziti svoje visoko poštovanje prema umjetničkom radu i zahvaliti svojim nastupom. Neka Hrvatsko narodno kazalište uvijek bude mjesto ljepote i istine!“, poručio je umjetnik.

 

Maestro Bareza, ravnatelj Opere HNK Zagreb, naglasio je kako niti jedna opera nije doživjela toliko „prekrajanja“ kao „Orfej i Euridika“, te istaknuo da će hrvatska publika ovaj puta imati izvanrednu priliku pogledati izvornik Christopha Willibalda Glucka.

 

Naime, izvođena verzija te opere bit će jednaka onoj s praizvedbe 1762. godine u bečkome Burgtheateru, kojom je ravnao sam Gluck. Ova se verzija bitno razlikuje od kasnijih koje su doživjele velik broj obrada, koje je napravio i sam Gluck i neki od kasnijih skladatelja.

 

Verzija koja se u Zagrebu izvodila bila je ona u kojoj alt interpretira ulogu Orfeja, a koju je Gluck priredio 12 godina poslije praizvedbe, za parišku premijeru 1774. U zagrebačkim izvedbama Orfeja su, među ostalim interpretirale Božica Čajkovac Servan, Marijana Radev, Majda Radič, Badema Sokolović, Nada Puttar Gold, Ruža Pospiš Baldani.

 

Skladateljski materijal razlikuje se u različitim izvedbama, ali ono najzanimljivije je kako je ista glazba u različitim verzijama doživljela drugačija tempa i sastave continua, koje je napravio sam Gluck.

 

Maesto Bareza će uz pomoć Maksimilijana Cenčića koji odlično poznaje izvornu verziju Gluckova Orfeja pisanu za kontratenorski glas, pružiti našoj publici da po prvi put upozna izvornu verziju nastalu prije punih dvjesto pedeset pet godina.

 

Nakon izvedbe bit će organiziran razgovor s Maksom Emanuelom Cenčićem, uz izložbu te video projekcije njegovih najuspješnijih opernih kreacija. Razgovor će voditi glazbeni publicist Zlatko Madžar.

 

Sljedeće večeri, 22. rujna, bit će ponovljena koncertna izvedba Gluckova “Orfeja i Euridike” također pod ravnanjem maestra Bareze, dok će u istoj ulozi Orfeja nastupiti nacionalna prvakinja Opere HNK Dubravka Šeparović Mušović.

ELIPSO

Izdvajamo