SJEĆANJE NA VLADU ŠTEFANČIĆA

Hommage čovjeku koji je probudio mali Broadway kod nas

    AUTOR:
    • Jagoda Martinčević

  • OBJAVLJENO:
  • 08.11.2017. u 18:35

Ranko Šuvar / CROPIX

 

U znak sjećanja na preminulog Vladu Štefančića, njegovo kazalište Komedija četiri večeri za redom (6.-9. studenog) priređuje program pod naslovom “Zabavljač”. I nitko se iz velikog ansambla pjevača, glumaca, svirača… ne oprašta od svog dobrog duha.

Štoviše, dvoranom struji ono raspoloženje, energija, iracionalno, a opet zbiljski prisutno iščekivanje kao da će se Vladek opet pojaviti na sceni kojoj je ostavio vječnu oporuku. Opereta i mjuzikl bili su njegov život, a on ga je udahnuo sada već generacijama umjetnika od kojih je ona najmlađa u ovoj prigodi posudila naslov kojoj je sam dao svojoj monografiji.

Ozbiljan posao

No “Zabavljač” je radio i te kako ozbiljan posao, vratio je ocvaloj opereti svježinu, probudio mali Broadway kod nas, inaugurirao zagrebačku školu mjuzikla i mnoge mlade naučio što kazalište jest i kako ga treba voljeti. I zato je program njemu u spomen vrvio od brojnih Štefančićevih redateljskih uspješnica, u presjeku od “Zemlje smješka”, “Spli’skog akvarela”, “Kneginje čardaša”, “Čovjeka iz Manche”, “Šišmiša”, “Jadnika” i “Isusa Krista superstara”, sve do hrvatskih mjuzikla u čijem je nastajanju sudjelovao, poput “Dunda Maroja” Đele Jusića, “Tko pjeva zlo ne misli” Alfija Kabilja i Drage Britvića, “Cara Franje Josipa u Zagrebu” i nezaobilazne “Jalte, Jalte” tandema Kabiljo - Milan Grgić, ali i do prve hrvatske rock opere “Gubec Beg” Karla Metikoša, Ivice Krajača i Miljenka Prohaske.

Svega toga, i još mnogih drugih naslova ne bi bilo bez Štefančićeve zarazne posvete vedrom glazbenom kazalištu, njegove upornosti u “guranju” repertoara koji je u nekim izvedbama, poput “Jalte”, dosezao i do 700 izvedbi, a osobito bez njegove urođene glumstvenosti iz koje je izvirala svaka redateljska ideja.

Dugi pljesak

Uz popratni video mladog Štefančića - glumca i njegovih najstarijih predstava, u decentnom i ležernom scenariju i režiji Marka Jurage, uz raspoložen orkestar i dirigenta Veseljka Barešića koji se sat i pol nije micao sa scene, kroz program su vedro vodili Mila Elegović i Dražen Čuček, a popularne arije i songove pjevala je danas vrlo jaka Komedijina ekipa pjevača i glumaca.

Šarmirala je pjevom, igrom i izgledom kao i uvijek primadona ansambla Sandra Bagarić, izvrsno je pjevala ne tako često prisutna Zorica Antonić, Đani Stipaničev još je jednom pokazao da za njegov moćan glas nema zapreka između operete, mjuzikla i rock opere, emocionalno s finim nijansama pjevala je Vanda Winter Ave Mariju iz “Gubec Bega”, posebnom energijom interpretacije oduševio je Ervin Baučić, duhovito su Pometa i Petrunjelu zaigrali Jasna Palić Picukarić i Ronald Žlabur, čuli su se i perspektivan tenor Damir Klačar, svestrani glumac i pjevač Dražen Bratulić, zvonka Danijela Pintarić i na žalost premalo prisutna, ne samo u ovom programu, snažna osobnost Jasne Bilušić.

Okrenuvši se na kraju nasmijanoj fotografiji Vlade Štefančića, uz publiku koja je stajala i dugo pljeskala, ansambl Komedije i svi oni koji su kazalište na Kaptolu pohodili zbog njegovih predstava pozdravili su svog “Zabavljača” s poštovanjem svjesni da je jedna dragocjena era zagrebačkog vedrog glazbenog kazališta završila.

Suradnici i prijatelji dobrog duha mjuzikla

Sat i pol dobro poznatih songova u izvedbi zvijezda Komedije okupio je brojna dobro poznata lica poput dugogodišnjih Štefančićevih suradnika - skladatelja Alfija Kabilja, glumaca Lukrecije Brešković, Richarda Simonellija, Borisa Pavlenića, Smiljke Bencet i Lele Margetić, a emotivnu večer nisu propustili ni Zdenka Kovačiček, Sanja Doležal koja je došla u društvu oca Miše, Kostadinka Velkovska, Boris Novković, Tihana i Saša Zalepugin, Ana Majhenić te mnogi drugi.

 

ELIPSO

Izdvajamo