VJEČNO GOGOLJEVO DJELO

STIŽE REVIZOR! Filip Juričić u prvoj premijeri sezone Kazališta Komedija o svijetu u kojem 'ništa nije na svom mjestu'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 18.10.2017. u 12:41

Saša Novković

 

ZAGREB – Nakon spektakularnog otvorenja 67. sezone zagrebačko Kazalište Komedija predstavlja prvu ovogodišnju premijeru: u Zagreb 20. listopada stiže Revizor Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, zacijelo najpoznatije svjetske društvene komedije. Odlična glumačka postava pod redateljskom palicom Dražena Ferenčine najava su još jednog odličnog ostvarenja i još jedne hit predstave kultnog zagrebačkog kazališta.

 

Predstava Revizor se bavi se ljudskim naravima i negativnim pojavama, ali je i komedija karaktera i situacije. Ismijavanje društvenog stanja i ljudske naravi je tema koja je uzeta iz društvene stvarnosti carske Rusije u prvoj polovini 19. stoljeća. Damir Lončar zaigrat će ulogu upravitelja grada, dok će Dubravka Ostojić igrati njegovu ženu. Nina Kaić Madić i Ana Magud pojavit će se u ulozi njihove kćeri Marije, Davor Svedružić kao školski nadzornik, Goran Malus u ulozi suca, Ivica Zadro kao kurator dobrotvornih ustanova, Igor Mešin kao upravitelj poštanske stanice dok će Saša Buneta biti mjesni vlastelin, isto kao i Vanja Ćirić.

Filip Juričić zaigrat će jednu od glavnih uloga – Hlestakova iz Sankt Peterburga, a u ulozi njegovog sluge zaigrat će Ivan Magud. Tu su još i Ljubo Zečević, Dražen Bratulić te Marija Borić kao gostioničarka. Scenografiju potpisuje Miljenko Sekulić dok je kostimografkinja Marita Ćopo. Autor glazbe je Mate Matišić, a Rajko Pavlić je odgovoran za scenski pokret.

 

Ideja komedije sadržana je u jednoj izjavi samog Gogolja: “U Revizoru sam nakanio skupiti na jednu hrpu sve ružno u Rusiji koje sam tada poznavao, sve nepravde koje se čine na onim mjestima i u onim prilikama u kojima se od čovjeka traži najviše pravednosti i u isti se mah svemu narugati.” Radnja se događa se u dalekoj provinciji u kojoj vladaju nered i korupcija. U takvoj sredini pojavu kicoškog besposlenjaka i blefera Hlestakova mještani zbog gluposti i straha zamjenjuju za državnog revizora koji je slika birokratskoga mentaliteta i njegovih žrtava. Korupcija, mito, zloporaba položaja i moći sinonim su ne samo nekadašnjeg nego i našega doba.

Saša Novković
 

Tekst je preveo Zlatko Crnković, a za dramaturšku obradu zaslužan je sam redatelj, Dražen Ferenčina. “Revizor svakako spada u velike komade koji za svako kazalište predstavljaju izazov u umjetničkom, tehničkom i produkcijskom smislu. Mislim da je stavljanje ovog djela na repertoar Komedije odličan potez, najviše zbog izuzetno vrijednog i talentiranog glumačkog ansambla koji može igrati najzahtjevnija djela svjetske i domaće književnosti“, izjavio je Dražen Ferenčina te dodao: “Kad se u kazalištu bavim Gogoljem trudim se pronaći razloge zašto je taj pisac već skoro dvije stotine godina jednako zanimljiv publici. Očito je da njegovi tekstovi imaju nešto što nas i danas privlači. Komične situacije su jednako smiješne kao i u 19. stoljeću, a možda i više. Likovi su prepoznatljivi u svim vremenima, a problemi koji se obrađuju ostaju isti. Gogoljeva sklonost prema preuveličavanju i fantaziji te osjećanje svijeta u kojem ništa nije na svom mjestu, govori nam o piscu koji je naš suvremenik“.

 

Poznato je da Gogolj nije bio zadovoljan praizvedbom svog Revizora i vrlo je oštro kritizirao grozne perike, klaunovsku odjeću i grubo karikiranje u koje su zapali glumci. Stoga je i napisao 'Upozorenje onima koji bi htjeli odigrati Revizora kako treba'.

“Kao i svakom drugom dobrom komadu i Revizoru se može pristupiti na razne načine. Mi smo pokušali zadržati živahnost vodvilja, a s druge strane da to ostane ozbiljan komad. Nema tu pravila. Svaka predstava je nova i svaki put je drugačije. Nekad predstava nastane iz jedne rečenice, nekad iz neke slike ili odsviranog tona. Razni su putevi  da se iz sveopćeg kaosa pokuša organizirati smisao i da se imaginarni unutrašnji svijet pretvori u vanjski opipljiv i živ. Ne volim se uvijek isto redateljski potpisati i mislim da, na neki način, redatelj mijenja identitet sa svakom predstavom“, kazao je Dražen Ferenčina koji će svoje novo redateljsko djelo predstaviti već ovoga tjedna.

ELIPSO

Izdvajamo