IMAJU NOVI SHOWROOM

HRVATSKI KRALJEVI VJENČANICA IMAJU NOVI SHOWROOM! Modni dvojac Envy Room: 'Kod nas svatko radi sve. I nakon 12 godina sami nosimo kave klijenticama'

Vjeko Franetović i Nikica Ivančević, modni dvojac koji radi pod brandom Envy Room, uoči nove samostalne revije na Fashion.hr-u 11. listopada, na kojoj će predstaviti kolekciju za proljeće i ljeto, tvrde kako se ne mogu, ali i ne trebaju uspoređivati s razvikanom inozemnom modnom scenom.
 Foto: Neja Markičević / CROPIX

Staklena stijena duž cijelog prostora s pogledom na zeleni vrt, velika ogledala, bijeli zidovi i bijeli podovi, pažljivo odabrana rasvjeta, pokoja plastična lutka odjevena u elegantnu kreaciju i pogled na više od 120 modela vjenčanica i večernjih haljina izloženih poput pravih umjetničkih djela na unikatnim vješalicama izrađenim po želji i zamisli dizajnera u jednoj staroj zagrebačkoj željezari... I dobra muzika iz zvučnika. Ni pretiha, ni preglasna.

Tako izgleda novi izložbeno-prodajni prostor popularnog domaćeg modnog dvojca Envy room koji se proteže na 250 četvornih metara u središtu Zagreba. A da imaju dobar glazbeni ukus već je poznato jer svaku njihovu reviju uvijek prati zanimljiva glazbena kulisa. Iako djeluju vrlo opušteno, ništa ne prepuštaju slučaju. Kod njih je sve dobro promišljeno. I decentno. Upravo takvi su i oni sami.

Foto: Neja Markičević / CROPIX

Novi showroom Vjeke Franetovića i Nikice Ivančevića, kojeg se ne bi posramile ni modne prijestolnice poput Pariza, New Yorka ili Milana, otvoren je prije desetak dana u Vlaškoj ulici na broju 68. Sve se to događa uoči njihove nove samostalne revije u sklopu Fashion.hr-a na kojoj će 11. listopada predstaviti najnoviju kolekciju za proljeće i ljeto.

- Materijali su kasnili. Nije još ništa spremno, ali bit će - govore dizajneri smireno. Ideje postoje, ali još nisu sašivene.

- Nema stresa. Sve stižemo. Iskustvo je na našoj strani - dodaju. Stari prostor u Gračanima postao je domaćim kraljevima vjenčanica premalen, pa su čak godinu dana tražili odgovarajuću zamjenu.

Dogovor termina

- U sezoni vjenčanja, kad puno mladenki i kuma traži haljinu, na termin se čekalo četiri tjedna. Ovako možemo ubrzati proces jer se svaki od nas može posvetiti jednoj - objašnjavaju. A treba im i prostora i mira jer se u njihov showroom ne dolazi nenajavljeno. Nazovete, dogovorite termin i onda imate sat vremena samo za sebe. Takav je princip rada i ne misle ga mijenjati. Jer oni sve rade sami. I dizajniraju i prodaju i donose kavu klijenticama. I vrlo su skromni.

Foto: Neja Markičević / CROPIX

- Nismo tako velika tvrtka da bismo imali po jednog čovjeka za svaki dio posla. Svatko radi sve. Širimo se u onom dijelu posla koji se ne vidi izvana. U proizvodnji. Nismo skloni ni agencijama koje bi nam vodile društvene mreže. Barem ne još. To je naš odnos s klijenticama i vjerujemo da je i njima draže kad komuniciraju izravno s nama i kad smo im osobno na usluzi. Jer da bismo imali prodavača, moramo ga educirati. On ili ona morali bi znati koliko kojeg materijala imamo, može li se haljina sašiti u određenoj boji, mogu li se spojiti gornji dio jedne haljine i donji dio druge haljine. Ali to mi moramo odobriti. Moramo stajati iza toga. Nama je u interesu da žena dobro izgleda kad šeće u haljini s našim potpisom. Čak i kad želi nešto kupiti, a nama se ne sviđa kako joj stoji, pokušamo sugerirati nešto bolje - objašnjavaju. Sami su sudjelovali i u uređenju novog showrooma, a zadnji dan uoči službenog otvaranja, sami su obojili pročelje.

Rad i rad

A kako to izgleda uoči revije? Radi li se danonoćno?

- Pa zapravo, da. Ali više zbog popratnih stvari koje idu uz to: marketing, promocija... - otkrivaju.

Envy Room je tijekom 12 godina postojanja uspio sagraditi prepoznatljiv modni rukopis. Elegantne večernje haljine i romantične vjenčanice posljednjih godina s volanom kao prepoznatljivim motivom, vole i poznate Hrvatice, pa su među njihovim ambasadoricama neke od najljepših: Mia Kovačić, Tatjana Jurić, Judita Franković, Korana Gvozdić, Bojana Gregorić Vejzović...

Karijeru su počeli 2003., a službeni početak označili su samostalnom revijom u svibnju 2004. Upoznali su se u modnoj školi i kliknuli.

- Sigurno je teže raditi samostalno. Ima puno posla i jedan bi teško sve to uspio sam - slažu se. Ponekad se i posvađaju, ali nikada ozbiljno.

- S godinama smo počeli slično razmišljati. Uostalom, naučiš i što druga strana nikako ne prihvaća, pa ne inzistiraš - otkrivaju. Ipak, Nikica je više posvećen dizajnu, a Vjeko, kao diplomirani ekonomist, menadžerskom poslu.

Vjenčanice

U počecima su koristili vanjsku produkciju za pretvaranje svojih skica u haljine. Krojeve su nosili na više različitih lokacija u gradu. A onda su nakon samo godinu dana zaposlili prvu radnicu. Danas ih je sedmero, traži se osmi. Inače, večernje haljine s potpisom Envy Room stoje od 3,5 do 6 tisuća, a vjenčanice se prodaju po cijeni od 6 do 10 tisuća kuna.

- Sve nam se lijepo slagalo, bilo je i stranputica, no recesija nas je dotaknula ozbiljno. Mi smo luksuzni proizvod i osjetili smo je. Primjerice, maturalne haljine smo izgubili jer se budžet za maturu smanjio za pola, sa 1000 eura na 500. Stoga smo se mi počeli okretati nešto ozbiljnijoj ženi, što se možda poklopilo i s našim sazrijevanjem. Iako je naš zadnji izlaz na svakoj reviji bila bijela haljina, unatrag pet godina posvećeni smo vjenčanicama, i za njih radimo posebne kampanje i kolekcije. To je proizvod kojeg na domaćem tržištu očito nije bilo, točnije, bilo je mjesta za još jedan takav - zaključuju. A mladenka uvijek sa sobom dovede kumu koja treba prigodnu večernju haljinu. Njihove vjenčanice kupuju različite žene, a kad bi im morali pronaći nešto zajedničko, to bi bila - romantika.

- Envy Room žena koketira sa seksepilom, ali nije vulgarna. Ako je haljina prozirna i pokazuje puno, zakopčana je do grla - kažu.

Zagreb, 230916. 
Vjeko Franetovic i Nikica Ivancevic, dizajnerski dvojac koj stoji iza modnog branda Envy room u svom novom showroomu u Vlaskoj ulici.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Foto: Neja Markičević / CROPIX

A kako reagiraju na kritiku?

- Teško je zadovoljiti modnu kritiku i imati komercijalan, isplativ proizvod koji zadovoljava tržište. Hrvatska, doduše, malo kasni za svjetskim trendovima, a kritika gleda svjetsku modnu pistu. Idealno je kad kritika pohvali, a ti to komercijalno iskoristiš. Da nas danas jako negativno ocijene, ne bi nam bilo svejedno - govore.

Ali svjesni su da je kritika važna, no prodaja još važnija. Ne ide to nužno, znaju, jedno s drugim. Neke kritizirane kolekcije su odlično prodavali, a neke hvaljene - nikako. S druge strane, modne kritike u Hrvatskoj zapravo nedostaje. Zanima nas i boje li se kopija?

Slučajne kopije

- Ma ne! Ljuti me što će u Hrvatskoj svi primijetiti ako se vani pojavi sličan model kao moj pa će brzo zaključiti da sam ja nešto kopirao. Ali obrnuto nema šanse! Tako je jedne sezone Paco Rabanne imao košulju kakvu smo mi imali dvije sezone ranije. Dogodilo se tako. Pa je jednom i D&G predstavio cvjetne ukrase za kosu koje smo mi imali šest mjeseci prije. Ali ne možemo se mi uspoređivati s inozemnom modnom scenom. Kod nas je medijska tragedija ako dva celebrityja obuku istu haljinu, a u Hollywoodu nije. Mi smo premala država, nismo Hollywood i ne moramo glumiti da jesmo. Daleko smo od toga. Treba biti realan. Mi nismo Chanel i sumnjam da ćemo ikada biti, niti je hrvatska modna scena kao pariška, njujorška ili milanska - zaključuje Vjeko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 12:02