EVO KAKO NAS VARAJU

NJEMAČKA STRUČNJAKINJA OTKRIVA PRLJAVE TRIKOVE HRVATSKIH TRGOVINA 'U testere stave parfemsku, a uvale toaletnu vodu. Evo što se još ne primjećuje...'

 Fabrizio Bensch / REUTERS

Da većina hrvatskih potrošača sumnja kako ih se vara pri prodaji parfema, svjedoče brojni mailovi, upiti i komentari koji su stigli nakon objave tekstova o spomenutoj tematici.

Podsjetimo, redakciji Slobodne obratila su se dva kupca koja su tvrdila kako su testeri bili znatno intenzivniji od parfema koji su im prodani, a riječ je bila o proizvodima brandova Armani i Dior.

Svjedočanstva dvoje čitatelja pokrenula su, ponavljamo, cijelu lavinu reakcija, te nagnala i jednu lobisticu za kozmetičku industriju, zaposlenu u Njemačkoj (točni podaci poznati redakciji), da nam se obrati i ukaže na činjenicu da pojedini poslovni subjekti nabavljaju parfeme sumnjivim kanalima, pa se među njima nađu i krivotvorine koje plaćamo po cijenama originala.

- Postoji jedan veliki problem u prodaji i distribuciji parfema. U takozvanoj "selektivnoj distribuciji" proizvođači odrede tko im od trgovaca smije prodavati parfem i nema potrebe da ti poslovni subjekti onda nabavljaju robu nekim drugim kanalima. Tamo mušterije, u pravilu, neće naletjeti na krivotvorine koje bi, međutim, mogli pronaći po drogerijama koje nude određene parfeme, iako nisu ovlašteni distributer.

Ono što one prodaju spada pod takozvani "grey market ware", sivo tržište roba, koju nabavljaju izvan službenih distribucijskih kanala prodaje... U Njemačkoj postoje odlične sigurnosne mjere u nabavi i prodaji proizvoda kako bi original doista i stigao od proizvođača do kupca, no nisam sigurna je li to i u Hrvatskoj slučaj - napominje ova lobistica i dodaje kako samo pojedini prodavači imaju distribucijsko pravo prodavati luksuzne marke kao što su Chanel, Armani, Boss, Hermes...

Premda su u zapadnim članicama EU-a stvari u pogledu zaštite potrošača više-manje uređene i naša je sugovornica, dodaje, nekoliko puta otkrila kako testeri, koje bi isprobala u tamošnjim robnim kućama i parfumerijama, nisu istovjetni parfemima.

Svaki je slučaj, napominje, prijavila potrošačkoj udruzi.

- Radi se o tomu da pojedini zlonamjerni trgovci stave eau de parfum, odnosno parfemsku vodu u tester, a potom prodaju toaletnu vodu, i to za znatno veću cijenu nego što taj proizvod zaslužuje. To je bezobrazluk koji često ostaje neprimijećen...

Nije ovdje riječ samo o prijevari kupaca, već i o lošem imidžu za marke koje mi lobisti zastupamo jer ljudi onda krenu govoriti kako Chanel, Dior ili Armani više nisu što su bili, odnosno da su se pretvorili u škart, što jednostavno nije istina. Proizvođači ne varaju jer su testeri i proizvodi koji odlaze iz tvornice identični...

Treba napomenuti i kako se ponekad radi o subjektivnom osjećaju kupca, budući da miris koji prvi put osjetimo doživljavamo intenzivnijim nego kad ga poslije i sami koristimo. Što ga češće koristimo to se više naš njuh na njega navikne i intenzitet "pada", radi čega mislimo da je parfem slabiji...

Unatoč svemu tomu napominjem, u što sam se i sama uvjerila, da su prijevare moguće, radi čega je nužno kontrolirati trgovca, odnosno obratiti pažnju na to koji proizvod on stavlja na policu za prodaju, a što nama daje kao tester - ističe naša sugovornica.

Tko bi kod nas trebao uspostaviti red na tržištu parfema, odnosno osigurati da kupac za svoj novac dobije kvalitetan i ispravan proizvod, nije sasvim jasno. Logično je da bi prodaju trebala kontrolirati Tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, no oni napominju kako nemaju veze s tim te da je za kozmetičke proizvode od 2009. godine zaduženo Ministarstvo zdravlja, piše Slobodna Dalmacija.

Oni, pak, to demantiraju, navodeći da su sanitarni inspektori nadležni za zdravstvenu ispravnost proizvoda, dok bi kvalitetu morali kontrolirati njihovi kolege iz Tržišne...

Svatko, dakle, sa sebe skida odgovornost, a potrošači su u nedoumici kojem trgovcu više vjerovati.

DM: Samo originali

Dvjema najvećim parfumerijama; DM-u i Bipi, koje često oglašavaju akcije u kojima nude parfeme snižene i do 40 posto, uputili smo e-mail tražeći komentar spomenute situacije. Pitali smo ih, naime, kakav je interes kupaca za te akcije, odnosno vjeruju li oni u kvalitetu parfema na hrvatskom tržištu. Od Bipe ni nakon nekoliko dana odgovor nismo dobili, dok su iz DM-a ipak reagirali.

- Kao i kod svih proizvoda koji se nalaze na policama DM-ovih trgovina, i kod parfema koje nudimo inzistiramo na visokoj kvaliteti, što naši kupci prepoznaju te ih rado kupuju. Svi parfemi koje DM nudi su originali, što potvrđuje i dokumentacija dobavljača te se redovito analiziraju kako bismo potvrdili da odgovaraju propisima i regulativama.

U DM-u je kupac na prvom mjestu i sve što radimo, radimo s ciljem da osiguramo zadovoljstvo kupaca. Ako kupac ima primjedbu na bilo koji proizvod kupljen u DM-u, radimo dodatne provjere i analize u suradnji s dobavljačima i proizvođačima kako bismo osigurali najvišu kvalitetu proizvoda na svojim policama - poručuju, između ostalog, iz DM-a.

Pritužbe na Armanija

Budući da se naša čitateljica potužila da tester Armanijeva parfema "Si", nije identičan mirisu koji su joj prodali u jednoj renomiranoj parfumeriji, pojašnjenje smo zatražili od dobavljača ovog branda za Hrvatsku.

- Dosad smo imali dvije pritužbe potrošača vezano za intenzitet Giorgio Armani Si mirisa koje su još u procesu utvrđivanja svih potrebnih činjenica. L'Oreal Adria je službeni predstavnik Giorgio Armani parfema na tržištu RH te prodaju navedenih proizvoda obavlja samo u odabranim parfumerijama. Za sve proizvode deklarirane od strane L'Oreala Adria jamčimo autentičnost proizvoda koji su isti u cijeloj Europi sukladno regulativi EU-a o kozmetičkim proizvodima - odgovaraju iz Odjela korporativnih komunikacija tvrtke L'oreal Adria.

Uz to, napominju i kako je različita percepcija trajnosti parfema uglavnom povezana s nesporazumom oko različitih varijacija istog proizvoda (eau de parfum, eau de toilette, eau legere, intense, itd...). Kupcima sugeriraju da se, u cilju odabira adekvatnog proizvoda, konzultiraju s njihovom stručnom savjetnicom ili osobljem na prodajnom mjestu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 11:36