FASHION WEEK ZAGREB

'Prve redove su umjesto kupaca zauzeli gosti gladni selfieja za svoj Instagram, razni wannabe blogeri i pop up zvijezde nepoznatih karijera'

U prvim redovima revija umjesto kupaca i partnera sjede selfieja gladni gosti, razni wannabe blogeri i pop up zvijezde
 Neja Markičević / CROPIX

Na domaćoj modnoj sceni započinje nova era na krilima spajanja dvaju velikih projekata - Cro A Portera i Fashion Weeka Zagreb, koji ovu godinu slave 15. obljetnicu. Organizatori Viktor Drago i Sarah Josipović pripremaju, kažu, nešto za kraj travnja. No, iako je zasad sve obavijeno velom tajne, organizatori su nam otkrili što možemo očekivati.

- Naziv novog projekta je Fashion Week Zagreb, a Cro A Porter je ime produkcije namijenjene njegovoj realizaciji. Jer to je ono po čemu smo posebni. Fashion Week Zagreb je licenciran naziv događanja na svjetskoj razini, dok je produkcija na Cro A Porter način, ono po čemu smo još uvijek nedostižni i prepoznati u regiji i svijetu - rekao je Viktor Drago, osnivač Cro A Portera.

Ozbiljni klijenti

Timovi Cro A Portera i Fashion Weeka Zagreb smatraju kako je vrijeme da se napravi jasan rez i distinkcija između ozbiljnih modnih brendova i projekata koji čine istinsku modnu scenu i ozbiljno poslovanje te bazičnog predstavljanja dizajnera koji za potrebe događanja i vlastite promocije kreiraju mini kolekcije od isključivo jednog uzorka.

- Na našim projektima predstavit će se imena koja misle i rade dugoročno i ozbiljno, a time mislimo vratiti i ozbiljnost u poslovanju na domaćoj sceni. Popunjavanje programa imenima koja služe isključivo kao “kulisa” projektu, a koja u pauzama između dvije sezone predstavljanja praktično ne postoje, proslave lažnih obljetnica, imena koja ne stvaraju već neko vrijeme te na kraju obraćanje platežno nemoćnoj publici, koja projekt koristi kao platformu za vlastiti Instagram report, nisu ono što želimo na svojem projektu - naglašava Drago.

Nova platforma

Zato su odlučili kreirati novu zajedničku platformu kojom žele unijeti promjene u poslovanje samog događanja, u percepciji projekta i dizajnera te njihova poslovanja, što im nalaže i licenca Fashion Weeka kao internacionalna platforma s kojom projekt kreće u još intenzivniju suradnju. Projekt su započeli još prošle sezone kroz projekt koncept te istoimeni dućan hrvatskog dizajna koji uspješno posluje u Centru Kaptol.

- S obzirom na to da su oba naša projekta oduvijek donosila isključivo promjene na domaću modnu scenu, smatramo se odgovornim da istu na neki način profesionaliziramo - slažu se organizatori Fashion Weeka Zagreb.

Gdje je profit?

Fashion Week se svojim konceptom otvorio prema međunarodnim sudionicima, dok je Cro A Porter imao kao jedinu strategiju promociju domaćeg modnog dizajna. Tvrde da su se ubrzo pojavile njihove “copy/paste varijante”, a s obzirom na to da naša modna scena nije dovoljno velika za nekoliko sličnih projekata, to je spustilo razinu profesionalnosti.

- Time se gubi ozbiljnost modnog businessa jer mjesta u prvim redovima na modnim revijama, umjesto do tada namijenjena poslovnim suradnicima, kupcima i partnerima projekta, zauzimaju selfiejima gladni gosti, razni wannabe blogeri, pop up zvijezde nepoznatih karijera i angažmana, a na pistu izlaze dizajneri “skrojeni” po potrebi projekta. Tako dobivamo tisuće fotografija gostiju ispred zida slavnih, a sve manje fotografija s pista - ističu organizatori, koji žele zagrebački projekt dovesti na svjetsku razinu kroz razmjene dizajnera s ostalim svjetskim Fashion Weekovima i prikazivanja njihovih kolekcija po cijelom svijetu.

- Smatramo kako su se u Hrvatskoj pogubili standardi pa se tako znalo dogoditi da svoje dizajnere pošaljemo na neki od stranih Fashion Weekova, gdje su od njih tražili isporuke određenih količina komada kolekcije, a koje naši dizajneri nisu mogli isporučiti, te smo shvatili da su modne revije u Hrvatskoj, nažalost, same sebi svrha i da se održavaju kako bi popunile program događanja, a to je ono što definitivno ne želimo raditi - dodala je Sarah Josipović, direktorica Fashion Weeka. Dodaje da Fashion Week kao najviša modna institucija jedne države ima otvorena vrata za sve ostale modne projekte te najbolje dizajnere iz cijele Hrvatske, koje će predstaviti na domaćoj sceni te na drugim svjetskim Fashion Weekovima, a na taj način pozicionirat će hrvatske brendove i omogućiti im izvoz i profit.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 21:52