ISPECI PA KUPI

NE NASJEDAJTE NA PODMUKLE TRGOVAČKE TRIKOVE U BLAGDANSKO VRIJEME Prije svake kupovine dobro razmislite, evo kako nas sve navlače na kupnju

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 14.12.2016. u 13:09

Split, 281215.
U jeku su razna snizenja po splitskim trgovinama povodom Bozicnih i novogodisnjih blagdana.Prema vazecem zakonu o zastiti potrosaca zimsko sezonsko snizenje moze trajati u razdoblju izmedju 27. prosinca i 10. sijecnja.Takodjer trgovci moraju imati barem petinu robe na rasprodaji.
Na fotografiji: oznake rasprodaje na splitskim trgovinama.
Foto: Nikola Vilic / CROPIX
Nikola Vilić / Cropix

Počelo je počelo... Iako se većina ljudi veseli razdoblju, jedna "kategorija" veseli se duplo više. Riječ je, naravno, o trgovcima koji u ovo doba godine zadovoljno trljaju ruke i maštaju o tome koliko će sjesti na njihov račun do kraja godine.

No prije svake blagdanske kupovine, dobro uključite mozak, ne nasjedajte svemu što vidite i čujete jer oni će učinite sve što je u njihovoj moći da vi ispraznite svoje bankovne račune, piše Slobodna Dalmacija.

Trgovački marketinški trikovi i taktike razrađene su po najsitnijih detalja pa vodite računa o tome, mislite li živjeti i preživjeti i siječanj 2017. godine...dakle otvorite oči i dobro obratite pozornost na ove "navlakuše".

1. Opuštaju vas odabranom glazbom Glazba utječe na raspoloženje, a ako negdje u pozadini netko pjeva kako ste vi "sve što želi za " ili da "vozi kući za Božić" ili da vam je "prošlog Božića darovao srce", bit će vam tako ugodno i romantično i nedvojbeno ćete se u tom dućanu zadržati duže!

2. Koriste mirise, da vas natjeraju da potrošite više. Dok s glazbom utječu na sluh, koriste i mirise kako bi utjecali na vaš njuh. Trgovci dućane pune mirisima cimeta i borova, zbog čega se osjećamo ugodno i opušteno. Posljedica: u trgovini ostajemo dulje, pa samim time i trošimo više, dakako.

3. Iskorištavaju nostalgiju. Aranžiraju prodavaonice u stilu 1950-ih ili 1980-ih kako bi kupce vratili u djetinjstvo, uslijed čega ovi nastave više trošiti ili manje cijeniti svoj novac...

4. Iskorištavaju posebne ponude. "Kupite dva za cijenu jednoga", koliko smo samo puta to isto čuli...? Istina je da obično ne uštedite ništa.

5. Ništa ne prodaje tako dobro kao broj devet. Ljudi će se lakše odlučiti kupiti nešto što košta 99, nego 100 kuna, a prodavači to itekako dobro znaju.

6. Zavaravaju vaše oči. Prodavači stavljaju proizvode s najboljim cijenama izvad dosega pogleda (recimo na najniže police), dok skuplje stvari slože na police u ravnini s očima. Pogotovo ne nasjedajte na kupovinu proizvoda koji je istaknut odmah na ulasku u prodavaonicu!

7. Podižu cijene prije blagdana. Kako bi mogli spustiti cijene - i to naglasiti - kad idete u božićni šoping, oni će povisiti cijene prije praznika. Nakon blagdana vraćaju stare cijene. Bar se nadamo...

8. Kupovanje setova (za kupanje...). Iako ste htjeli kupiti samo gel za tuširanje, ako vidite da sad za malo veću cijenu možete dobiti i losion u kompletu s njim, zašto biste odbili tu ponudu?! A na kraju ćete bolje proći ako kupite dva zasebna proizvoda na nego ovaj zapakirani "trik". 

9. Iskrivit će vašu percepciju pomoću novih luksuznih proizvoda. Mnogi prodavači namjerno u ovo doba godine izbace čitav niz luksuznih, limitiranih izdanja, ne zato što žele da ih svi kupe nego kako bi uobičajeni, obični proizvodi djelovali puno povoljnije i s razumnijim cijenama.

10. Jeftinije stvari ne možete lako pronaći. Prodavači obično stvari na popustu stavljaju na kraj prodavaonice, kako bi morali sve prohodati prije nego dođete do njih. Vjerojatno ćete putem vidjeti i poželjeti još nešto, a i uživat ćete u lijepo aranžiranom prostoru. Dio gdje se nalaze stvari na bit će kaotičan, sve će biti pomiješano i, kako biste našli ono po što ste došli, trebat će vam puno živaca i vremena. Mnogi će stoga odustati i radije kupiti nešto drugo po višoj cijeni, piše Slobodna.

ELIPSO

Izdvajamo