XBOX ONE X

BILI SMO U PARIZU I PRVI ISPROBALI NOVU IGRAĆU KONZOLU Kada stisneš 'play', kao da si u pravom tenku, na bojištu usred Hladnog rata!

Screenshot / Promo

Godina je 1948. Lipanj se polako bliži kraju. Zapadni Berlin je blokiran. U grad se ne može ući ni cestom ni željeznicom ni kanalima. Hladni rat traje već neko vrijeme. Sovjeti Saveznicima ne dopuštaju ulaz u sektore Berlina koji su pod njihovom kontrolom.

Građanima iz odsječenog dijela grada ponestaje hrane i drugih potrepština. Ako se nešto ubrzo ne promijeni, mogla bi nastupiti humanitarna kriza. Sovjeti ne popuštaju. “Ili ćete njemačku marku povući iz opticaja ili se blokada nastavlja”, glasio je ultimatum upućen Saveznicima.

Nevjerojatni detalji

Najednom, sjedim u tenku. Oko mene ih je još barem pet. Preko radija stižu upute našeg zapovjednika. Na britanskom engleskom nam kaže da je na nama da probijemo sovjetsku blokadu. Misija Flashpoint Berlin započinje. Okrećemo ključeve i palimo motore.

U udobnoj fotelji pariškog ureda studija za izradu videoigara Wargaming, proizvođača planetarno popularne igre World of Tanks, na tržišno još nedostupnoj Xbox One X konzoli i 4K televizoru igram dodatak za World of Tanks naslovljen War Stories i dojam je stvarno impresivan.

Pokreti tenkova su fluidni, a ambijenti su puni nevjerojatnih detalja. Žbunje se njiše na vjetru, zapaljene gume zaklanjaju vid i sunce zasljepljuje kada nisam u zaklonu. Kako naš tenkovski bataljun napreduje prema Berlinu, Sovjeti pružaju sve veći otpor te smo prisiljeni otvoriti vatru. Svaki pucanj ima težinu, a svako uspješno probijanje neprijateljskog oklopa velika je stvar jer su borbe tenkova realizirane s visokim stupnjem autentičnosti.

Studiji za izradu videoigara konstantno se bore s ograničenjima, no ulaskom u 4K eru ta ograničenja napokon neće narušavati umjetničku viziju igre. Naime, programeri i umjetnici prije su vodili tihu bitku između stabilnosti igara i njezine ljepote, no, kako kaže Darold Higa, viši dizajner igara iz Wargamingova studija Chicago/Baltimore, Microsoftov Xbox One X okončao je tu bitku.

U trenutku kada izađe na tržište 7. studenoga ove godine, Xbox One X bit će najjača konzola za videoigre na svijetu. Tu će titulu stoga preuzeti od dosadašnjeg vladara PlayStationa 4 Pro. Uz adekvatan televizor ili monitor, vlasnici Xbox One X konzole moći će se igrati u 4K, odnosno rezoluciji 3840x2160 piksela. Videoigre će im se prikazivati u stabilnih 30 sličica u sekundi s visokim dinamičkim rasponom boja.

Manja ograničenja

“Došli smo do toga da imamo više piksela od stvarnosti, znate? Sada imaju puno više slobode jer su ograničenja sve manja i manja”, dodaje Higa. “Sad možemo praviti stvari koje smo oduvijek htjeli.”

Moć konzole Xbox One X dopušta detaljnije prikazivanje svijeta u kojem se igra, što, naravno, utječe i na mehanički dio igre. Skrivanje od neprijatelja na velikim udaljenostima sada je teže, a jednako tako lakše je igrati napadački jer se smanjio broj situacija u kojima igrač mora pogađati što se događa jer ne vidi dobro. “Neki igrači su nam se žalili da su ih neprijatelji ubijali jer ih je ljepota okoliša omela”, šali se Higa. “Kada sve izgleda bolje i kada je akcija fluidnija, igrači se više koncentriraju.”

Tome svakako doprinosi i visoki dinamički raspon boja koji u suradnji s 4K rezolucijom doprinosi izgledu igara. “Sada napokon imamo pravi, visoki dinamički raspon boja. Prije smo ga morali fingirati uz pomoć određenih alata”, pojašnjava Marvin Hall, producent za konzole koji radi u pariškom uredu Wargaminga te dodaje da će i sve sjene u igri biti veće rezolucije nego dosad.

Korak naprijed

Wargamingov World of Tanks te njegov dodatak World of Tanks: War Stories bit će dvije od igara koje će se moći na Xboxu One X moći igrati od prvog dana kada konzola dođe na tržište. “Za izdavača je rad u 4K u ovoj fazi komercijalno iznimno važna”, kaže Hall. “Također, to je i stvar prestiža, kako za Microsoft koji na tržište stavlja konzolu, tako i za Wargaming.”

Hall otkriva da su za ovaj potez odlučili na temelju podataka koje su prikupili o svojim igračima, ali i želji da svijetu prezentiraju svoju igru u najraskošnijem mogućem ruhu. “Naši će igrači, ako je suditi na temelju podataka koje imamo o njima, prvog dana kupiti novu konzolu i zato smo htjeli na tržište staviti verziju igre koja će se moći igrati na Xboxu One X istog dana kada dođe na tržište”, objašnjava.

Definitivna verzija igre to će i biti, a Microsoft bez dileme može reći da će njihova najnovija konzola biti najjača na tržištu, no pitanje je što će igranje u 4K zapravo donijeti igračima. “Dajemo igračima mogućnost odabira”, kaže Hall dok Higa smatra da igranje u 4K predstavlja korak naprijed u razvoju industrije video igara. “U budućnosti ćemo 4K tretirati kao standard”, kaže Higa.

Industrija videoigara funkcionira na principu postupnog poboljšavanja igračkog iskustva. Igre se svako malo popravljaju zakrpama i nadopunjuju novim sadržajima. Neke se čak na tržište puštaju nedovršene, a naplaćuju kao da je riječ o završenom gotovom proizvodu. Veliki proizvođači konzola poput Sonyja i Microsofta, te u manjoj mjeri Nintenda, ne mogu više čekati između pet i osam godina da izdaju novu konzolu. PlayStation je tako umjesto Playstationa 5 izdao Playstation 4 Pro, dok je Microsoft postojeći Xbox One ažurirao prvo u Xbox One S i sada u Xbox One X. Svi oni tvrde da će igračko iskustvo na novim konzolama biti bolje, da će grafika biti prelijepa, da će sve skupa raditi brže. Prijašnjim je generacijama konzola trebalo više godina da se zahuktaju i dosegnu svoj puni potencijal, i u umjetničkom i u tehničkom smislu. Teško se oteti dojmu da ovaj korak nije ništa drugo nego kapitalizacija tehnički impresivnog, ali suštinski nedovoljno značajnog trenda.

ELIPSO

Izdvajamo