ZABRANJENO ZA STARIJE OD 21

Facebookova nova aplikacija za tinejdžere je 'uvijek javna te je svi mogu pregledati'

 Ivo Ravlic / HANZA MEDIA
Aplikacija Lifestage poziva Generaciju Z da snima selfieje i selfie videe, ali ne daje mladim korisnicima alate za kontroliranje privatnosti i pristupa sadržajima koje objavljuju

Facebook je pokrenuo aplikaciju za dijeljenje selfie videa ima Lifestage koju mogu koristiti samo osobe mlađe od 21 godine, prenosi The Guardian. Aplikacija je osim dobne restrikcije specifična i po tome što nema postavke za privatnost. 'Aplikacija je dizajnirana kako bi olakšala korisnicima dijeljenje svoje osobnosti u vizualnom smislu', kažu iz Facebooka.

Aplikacija poziva korisnike da stvaraju videe na kojima će pokazivati koliko su sretni ili tužni, kako plešu i pjevaju, koje su im najdraže i najmanje drage pjesme te tko su im prijatelji. Korisnici mogu dijeliti videe iz svojih učionica i predavaonica, kuća te vrtova. Videi prilikom objave dobivaju i animacije što im daje izgled sličan Snapchatu.

Međutim, za razliku od Snapchata, Lifestage korisnicima ne omogućava kontroliranje pristupa sadržaju i to je advokatima za privatnost na internetu problematično.

Naime, nakon što se korisnici prijave za Lifestage, dočeka ih poruka: 'Sve što objavljujete putem Lifestage je stalno javno i svi to mogu vidjeti, neovisno o tome idu li s vama u istu školu ili ne. Ne možete nikako ograničiti publiku vaših videa. Ne možemo potvrditi da ljudi koji tvrde da idu u određenu školu stvarno u nju i idu. Svi videi koje objavite na svojem profilu su javan sadržaj.'

'Ako fotografija vrijedi tisuću riječi, onda video vrijedi barem milijun', kaže Jay Stanley, analitičar javne politike. 'U slučaju kada bi moje dijete koristilo aplikaciju, morao bih s njime popričati kako bi osigurao da razumiju što to znači objavljivati videe koje cijeli svijet može vidjeti.'

Razvoj Lifestagea predvodio je 19-godišnji Michael Sayman, wunderkind koji je počeo programirati i objavljivati aplikacije već s 13 godina. '2004. godine Facebook se svodio na 'tko sam ja'. Ljudi su objavljivali jesu li u vezi, i tko su im najdraži bendovi', kaže Sayman. 'Danas je Facebook puno više pa smo htjeli ponovno istražiti koncept 'tko sam ja' i približiti ga generaciji Z u 2016. godini.'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 14:50