Hrvati su većinom oprezni prilikom korištenja interneta, iako većina korisnika prerijetko mijenja lozinke za e-mail i društvene mreže, otkrilo je redovno godišnje istraživanje Hrvatske udruge banaka o stanju sigurnosti na internetu.
Čak 59% ispitanika reklo je kako lozinke za e-mail i društvene mreže mijenjaju jednom godišnje ili rjeđe, a 34% ispitanika mijenja lozinke samo kad zaborave staru.
Više od pola ispitanika, njih 56%, smatra kako nisu ugroženi na internetu, a 40% ih uopće ne razmišlja o opasnostima koje vrebaju. Samo četiri posto anketiranih vjeruje kako su česta meta hakera.
Korisnike je postalo jako teško navući na 'klikanje' sumnjivih sadržaja. Čak 93% ispitanika smjesta izbriše SMS poruke s primamljivim ponudama koje u sebi sadrže i poveznicu na nepoznate stranice.
Isto tako, čak 55% korisnika ne otvara stranice za koje nisu sigurni da su autentične, premda 34% sudionika ankete uopće ne razmišlja o pouzdanosti stranica koje otvaraju. Većini je najvažnije da su sadržaji koji ih zanimaju lako dostupni putem mobitela.
Oko 56% ispitanika na svoje mobitele preuzima samo aplikacije putem trgovina koje im ponudi mobitel, a njih 34% uopće ne preuzima nikakve aplikacije. Aplikacije većinom preuzimaju mlađi korisnici.
Većina ljudi koristi se besplatnim, nezaštićenim Wi-Fi pristupom internetu. Čak 37% ljudi koristi ga kad god može, a 31% povremeno. Tek 32% uopće ne koristi bežični pristup internetu. Među onima koji koriste nezaštićeni Wi-Fi, samo tri posto pristupa internetskom bankarstvu.
U svojim preporukama, Hrvatska udruga banaka upozorila je korisnike mobilnih bankovnih usluga da ih ne koriste na root-anim ili jailbreak-anim uređajima, na kojima je omogućen pristup privilegiranim procesima.
HUB također upozorava korisnike da ne koriste aplikacije sa neslužbenih izvora, te da nikad ne koriste internet bankarstvo preko nezaštićenih Wi-Fi mreža. Podsjeća i da treba biti oprezan pri otvaranju poveznica pristiglih u SMS porukama, te da pravi službenici banke nikada neće zatražiti privatne podatke putem telefona, e-maila ili SMS-a.