ZLATNA APPLEOVA KOKA

iPad3: Nova, treća generacija bit će predstavljena 7. ožujka. Evo što već znamo o njoj...

U tipičnom konspirativnom stilu najvrednija svjetska kompanija Apple prekjučer je napokon potvrdila ono što cijeli zainteresirani svijet zna već mjesecima: 7. ožujka bit će predstavljena treća inkarnacija iPada.

Naravno, kako će točno izgledati iPad 3, hoće li se uopće tako zvati i - ono najvažnije - što će imati u svom kućištu, o tome iz Cupertina nisu ni zucnuli.

Strelovit uzlet

To je plodno tlo za glasine svih vrsta i formata, iako se kroz silne tjedne raznoraznih spekulacija otprilike došlo do zajedničkih zaključaka koji bi se, opet, na kraju mogli pokazati potpuno promašenima. Ono što je, međutim, kristalno jasno jest da je ova najava dodatno pogurnula cijenu Appleovih dionica prema gore za gotovo 2 posto, na nešto više od 539 dolara. Time je tržišna kapitalizacija kompanije probila granicu od 500 milijardi američkih dolara. O kakvim se brojkama radi, dovoljno govori to što samo 20 zemalja na svijetu ima bruto domaći proizvod veći od 500 milijardi dolara, a sljedeća najvrednija kompanija svijeta, Exxon Mobile, vrijedi 90 milijardi manje od Applea.

Apple nije prva tvrtka čija je vrijednost premašila pola bilijuna dolara. Prije nje je to uspjevalo Microsoftu, General Electricu, Ciscu i već spomenutom Exxonu, ali je Apple trenutačno jedina tvrtka u svijetu koja se nalazi iznad te granice. Za usporedbu tržišna vrijednost Microsofta trenutačno je gotovo dvostruko manja od Appleove. Apple trenutačno vrijedi više od cjelokupnih gospodarstava Poljske, Belgije, Saudijske Arabije, Švedske ili Tajvana. Svjetsko tržište ilegalnih narkotika procijenjuje se na 200 milijardi dolara. O strelovitom rastu vrijednosti tvrtke svjedoči i podatak da je Apple granicu od 400 milijardi dolara prvi put probio prije otprilike mjesec dana.

Odvjetnički rat

No, nije sve tako ružičasto. Nadležni sud u kineskom Guangdongu ovih dana odlučuje o Appleovoj žalbi na presudu kojom im je zabranjeno korištenje trademarka iPad u Kini. Kina je odnedavno Appleovo drugo tržište, odmah iza SAD-a. Tvrtka iz Cupertina u sporu je s kineskom kompanijom Proview Electronics za koju tvrde da su im 2009. godine za 55 tisuća dolara prodali prava na korištenje imena iPad za deset zemalja, među kojima je, navode, bila i Kina. Proview ne spori da je Apple prava kupio, ali poručuju da ih je prodala tajvanska podružnica njihove kompanije, koja na to nije imala prava.

Ta odvjetnička debata, dakako, nije zaustavilla uobičajenu dinamiku na internetu: sve što Apple radi, već tradicionalno njihove ljubitelje baca u trans, a mrzitelje tjera da odgriženu jabuku mrze još više. Drugačije nije bilo ni nakon lansiranja fotografije kojom se najavljuje događaj.

Slika u krupnom planu prikazuje rub iPada s tri ikone i ljudskim prstom te porukom: “Imamo nešto što stvarno morate vidjeti. I dotaknuti”. Najveću histeriju izazvao je nedostatak tipke HOME, jedine fizičke tipke na iPadu. To može značiti jednostavno da je na fotografiji bočna strana, ali i da ju je Apple napokon odlučio izbaciti. Ako je suditi po dosadašnjoj Appleovoj politici, u SAD-u će se “trojka” vjerojatno moći kupiti već krajem ožujka ili početkom travnja, a nadamo se da će Hrvatska biti u skupini od 20-ak zemalja u kojima će se iPad 3 pojaviti nekoliko tjedana nakon Amerike.

Osjetljivo pitanje cijene

iPad 3 će, gotovo je sigurno, stajati onoliko koliko iPad 2 stoji sada, a cijena će biti smanjena “dvojci” sve do isteka zaliha (iako neki smatraju da će iPad 2 ostati u proizvodnji kao ulazni model). Neki trgovci u SAD-u već su smanjili cijenu iPada 2 za 50 dolara, a nakon izlaska “trojke” očekuje se da će biti srezana za još 50. Njihov su primjer slijedili i neki hrvatski zastupnici. Tako se najjeftiniji iPad 2 (16 GB Wi-Fi) sada može kupiti za 3653 kune, a najskuplji (64 GB Wi-Fi+ 3G) za 6029 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 04:00