KOLEKTIVNO & INDIVIDUALNO

ISTRAŽIVANJE Što Hrvate privlači na Instagramu

    AUTOR:
    • Hina

  • OBJAVLJENO:
  • 29.08.2017. u 08:46

A most popular Instagram page is displayed on a mobile device screen in Pasadena, California August 14, 2013. Researchers with RSA security have learned that Zbot, one of the world's biggest botnets is creating fake Instagram accounts and selling bundled followers and
Mario Anzuoni / REUTERS

ZAGREB - Između Hrvata i Amerikanaca nema velike razlike u motivima korištenja Instagrama, ali se razlikuju po ishodima odnosno zadovoljstvima korištenja tom društvenom mrežom: Hrvate na Instagram više privlači socijalna interakcija, a Amerikance vlastita promocija, objavljeno je u digitalnom izdanju međunarodnog časopisa Computers in Human Behavior, čije će se tiskano izdanje pojaviti u listopadu.

 

Uporaba Instagrama među hrvatskim studentima odražava kolektivističke tendencije, prije svega društvenu interakciju, dok korištenje Instagrama kod američkih studenata odražava individualistička nastojanja, a to su vlastita promocija i dokumentacija, kaže se u članku četiri autora od kojih su tri s različitih američkih sveučilišta a jedan, Sandra Car, sa Sveučilišta u Zagrebu.

 

Istraživanje je ponudilo ispitanicima rangiranje pet zadovoljstava Instagramom: socijalna interakcija (npr: da vidite što drugi objavljuju o sebi), dokumentacija (sjećanje na posebne događaje), preusmjeravanje (izbjegavanje usamljenosti, opuštanje ili bježanje od stvarnosti), vlastita promocija (kako postati popularan) i kreativnost (pokazati svoju vještinu fotografiranja i sl).

 

Istraživanje je provedeno među 293 sudionika iz Hrvatske, većinom studenta društvenih i humanističkih studija, i 404 američka studenta, među kojima 72 posto bijelaca.

 

U smislu učestalosti korištenja, hrvatski i američki sudionici nisu se mnogo razlikovali, s tim da američki studenti imaju prosječno 389 sljedbenika, dvostruko više od hrvatskih. S druge strane, hrvatski studenti su aktivniji na hashtagovima, tj. na uporabi ključnih riječi za temu, koje označavaju tzv. ljestvama (#).

 

Instagram je pokrenut 2010. godine kao aplikacija za objavljivanje fotografija i video snimaka s mobitela. Trenutno bilježi više od 600 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, i  među najpopularnijim je aplikacijama za društvene mreže. Instagram korisnici mogu preuzeti, uređivati ​​i odmah prenijeti slike visoke kvalitete.

 

Uporabu Instagrama karakteriziraju selfiji, fotografije s tzv. hashtagovima i brojni filtri koje korisnici mogu primijeniti za uređivanje svojih slika. Profili slavnih doprinose njegovoj popularnosti, budući da glamurozne ikone dijele osobne fotografije i videozapise svojim obožavateljima.

 

U Hrvatskoj postoji oko 670.000 korisnika Instagrama koji čini oko 15 posto cjelokupne hrvatske populacije. U Sjedinjenim Državama ima oko 77,5 milijuna registriranih korisnika Instagrama, tj. oko 24 posto ukupne populacije SAD-a, kaže se u istraživanju.

ELIPSO

Izdvajamo