UTJECAJNI LAŽOVI

NE VJERUJTE SVEMU ŠTO VIDITE NA INSTAGRAMU Eksperiment pokazao kako vas 'ljepotani i ljepotice' varaju preko društvene mreže

calibeachgirl310 / INSTAGRAM

 

Marketinška agencija Mediakix stvorila je dva tzv. 'utjecajna' Instagram profila uz pomoć kupovine likeova i pratitelja kako bi pokazali koliko je lako na toj društvenoj mreži plasirati laži, piše The Independent.

Alexa Rae, odnosno calibeachgirl310 je lifestyle i modna Instagram manekenka, dok je Amanda Smith, poznata kao i wanderingggirl fotografkinja koja objavljuje sadržaj sa svojih putovanja i avantura.

 

 

Da bi konstruirali profil calibeachgirl310, Mediakix je jednu djevojku fotografirao tijekom jednog dana na mnoštvu lokacija, dok su za profil wanderingggirl iskoristili besplatne fotografije dostupne preko raznoraznih servisa.

Agencija je osigurala da profil djeluje autentično tako što su postepeno objavljivali i kupovali pratitelje. Ispočetka su kupovali tisuću po tisuću pratitelja da bi kasnije kupovali po 15 po 15 tisuća. Tisuću pratitelja su plaćali od 19 do 50 kuna.

Na oba su profila uspjeli prikupiti 80 tisuća pratitelja (30 tisuća na wanderingggirl profilu i 50 tisuća na calibeachgirl310). Kada su stvorili dovoljno sljedbenika, zaposlenici Mediakixa su se dali u simuliranje rasprava.

'Kada smo prikupili više tisuća pratitelja na svakom profilu počeli smo kupovati likeove i komentare. Komentar nas je koštao 75 lipa dok smo tisuću likeova na fotografijama plaćali od 25 do 57 kuna. Kada su nas likeovi manje koštali trebalo im je 24 sata da se pojave, međutim kada smo plaćali više pojavili bi se odmah. Na svakoj smo fotografiji kupili od 50 do 2.500 likeova i od 10 do 50 komentara', rekli su iz Mediakixa.

Nakon što su stvorili Instagram iluzije Alexe i Amande, Mediakix im je uspio osigurati četiri sponzorska ugovora. 'Modni profil je uspio sklopiti ugovore s tvrtkom koja pravi kupaće kostime i nacionalnom tvrtkom koja djeluje u prehrambenoj industriji', rekli su iz tvrtke.

'Profil fotografkinje je sklopio ugovor s brendom alkoholnog pića i s istom tvrtkom iz prehrambene industrije. U sklopu svake kampanje su naše 'utjecajne' osobe dobile novac, besplatne proizvode ili oboje.'

Lažni Instagram profili predstavljaju zamku za oglašivače budući da ih je nekada teško razlikovati od legitimnih. Povrh toga, neki legitimni profili mogu umjetno povećati broj sljedbenika kako bi ostvarili veću zaradu. Kendall Jenner, Katy Perry i Justin Bieber su u jednom trenutku optuženi za umjetno povećavanje svojih sljedbi na društvenim mrežama.

ELIPSO

Izdvajamo