SAMO VI SJEDNITE

STRUČNJACI ZA ZDRAVLJE KONTRA BONTONA Ustupanje mjesta starijim osobama u javnom prijevozu nije dobro djelo, ta je praksa loša

Zagreb, 290317.
Kvaternikov trg.
Nova autobusna linija do Zracne luke Franjo Tudjman.
Na fotografiji: putnici u autobusu.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / HANZA MEDIA

Ilustracija

Mlađi bi trebali starijim osobama ustupiti mjesto u javnom prijevozu. Naravno, kada god je to moguće. Taj se običaj, barem kod nas, prenosi s koljena na koljeno i bilo tko tko se često vozi autobusima i tramvajima njemu svakodnevno svjedoči.

Međutim, kako piše The Independent, stručnjaci za zdravstvo smatraju da je ta praksa loša te da stariji ljudi čim više trebaju biti aktivni. Profesor s Oxforda Muir Gray kaže da se starije ljude treba poticati na aktivnost. "Stariji ljudi bi na dan trebali hodati barem 10 minuta, ne bi smjeli koristiti liftove već bi trebali ići stepenicama i morali bi stajati u javnom prijevozu kako bi bili zdraviji", rekao je.

Izvještaj u britanskom časopisu The British Medical Journal kaže da su aktivni stariji ljudi nezavisniji od drugih što im pomaže u životu jer ne ovise toliko o drugima, bilo da je riječ o institucijama ili članovima obitelji te prijateljima.

Ortopedica Scarlett McNally iz Opće bolnice okruga Eastbourne kaže da vježbanje može pomoći pri održavanju fizičke forme koja je potrebna za samostalan život.

U članku u časopisu The British Medical Journal stručnjaci tvrde da se učinci starenja često miješaju s gubitkom forme, a zapravo je suprotno - gubitak forme dovodi do potrebe za dodatnom brigom i njegom.

"Ljudi srednjih godina i stariji ljudi uz učestalo vježbanje mogu svoje tijelo pomladiti za barem 10 godina", stoji u članku.

Prevladavajuće je mišljenje da je vježbanje nešto što rade mladi ljudi, međutim to ne može biti dalje od istine. Osim što učestalim vježbanjem mogu povećati kvalitetu svog života, ljudi u dobroj fizičkoj formi rjeđe gube kognitivne sposobnosti kada dođu u stariju dob.

"Vježbanje u teretani, vrtlarenje, kuhanje, volontiranje i pješačenje odlične su aktivnosti za poboljšanje mentalnog i fizičkog zdravlja kod starijih ljudi", naglašavaju u članku.

Tagovi

ELIPSO

Izdvajamo