OMOGUĆAVA SAMSUNG

FOTO SPECIJAL: DAN U ŽIVOTU HRVATSKOG PROIZVOĐAČA KOJI JE MEĐU 15 NAJBOLJIH NA SVIJETU Evo što smo naučili o navikama uspješnih poduzetnika

Sandi s obitelji ruča kod mame
 Goran Šebelić / Hanza Media

Kada je još kao mladi dečko proizveo 200 litara maslinova ulja, njegov mu je djed, od kojega je naslijedio prvi maslinik, kazao 'sada si postao pravi proizvođač'. Danas poznati istarski proizvođač Sandi Chiavalon godišnje proizvede 16 tona maslinova ulja, 50 tona žitarica i isto toliko krmnih kultura te povrća, a godišnji prihodi njegova obiteljskog OPG-a koji zapošljava za stalno šestero ljudi, a u sezoni i do njih 20, iznose oko 4 milijuna kuna.

Tvrtka Chiavalon d.o.o. zadužena je za prodaju proizvoda, primjerice, za aerodrome. Njegovo ulje danas je na policama trgovina delikatesa te restoranima u Japanu, Tajvanu, SAD-u, diljem Europske unije te Srbiji i Crnoj Gori, a od nedavno i u Kataru. U OPG-u rade on te njegov brat Tedi, dok mu je supruga Nikolina zaposlena u tvrtki Chiavalon d.o.o te je zadužena za vođenje knjiga i financije.

Danas ovaj uspješni poduzetnik ne samo što svoje proizvode plasira po čitavoj državi te u inozemstvu, nego je i proširio proizvodnju.

Od 2000. do danas njihova ekstra djevičanska maslinova ulja dobila su brojna domaća i strana priznanja. Višestruko su nagrađivani zlatnim i velikim zlatnim medaljama na natjecanjima u Hrvatskoj i svijetu, a ekstra djevičansko maslinovo ulje Ex Albis uključeno je u Flos Olei Top 15 svjetskih maslinovih ulja. U 2016. organizacija WORLD'S BEST OLIVE OILS uvrstila ih je među TOP 25 ekoloških proizvođača u svijetu.

A sve je počelo još dok je Sandi bio na Agronomskom fakultetu u Zagrebu. Bio je na brojnim degustacijama gdje je prezentirao svoje ulje s kojim su svi bili oduševljeni. Prvu narudžbu, sjeća se, dao je vlasnik poznate zagrebačke vinoteke Bornstein koji mu je naručio stotinu boca ulja. Tada Sandi nije imao ni ambalažu, kamoli etiketu. Od majke je posudio novac da sve to kupi.

- Mama tada nije vjerovala da ću uopće prodati to ulje, pogotovo ne 100 kuna za pola litre. Ali svejedno mi je pomogla da sve flaširam i pripremim. Nakon mjesec dana dobio sam novu narudžbu i svoj prvi novac od ulja – 10 tisuća kuna. I tako je sve počelo.

A ostalo je povijest. Jedan smo dan proveli s njim da vidimo kako izgledaju navike uspješnog poduzetnika.

1. Buđenje, jutarnja kava i brifing s bratom i suprugom 6.30h – 7.30h

U ljetnim mjesecima Sandi je na nogama već u 4.30 sati kako bi čim prije došao na polja povrća u Raškoj dolini. Zbog vrućina svi se radovi redovito sele u rane jutarnje sate. Sada kada je vrućina popustila, te kada je ljetina gotovo sva i pobrana, Sandi ustaje oko 6.30 sati, a prvi jutarnji zadatak je organizacija posla za taj dan. Ispred kantine OPG-a koja je tokom cijele godine puna gostima, razmjenjuje zadatke sa suprugom Nikolinom i bratom Tedijem.

- Brat je zadužen za marketing i prodaju, a ja vodim proizvodnju, dok je supruga zadužena za knjigovodstvo i financije. Mama je uvijek za nas tu i sve nam sprema – čuva djecu i sprema nam ručak, marendu i sve što treba, kao i nona Romana koja nam uvijek pomaže, priča nam Sandi o obiteljskoj organizaciji posla.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi na dnevnom brifingu s obitelji.
Goran Šebelić / Hanza Media

(Sve fotografije snimljene su novim Samsung Galaxy Note8)

2. Obilazak maslinika 8h – 10.30h

Nakon prve jutarnje kavice i dogovora oko poslova, Sandi odlazi u maslinike koje je prala kiša više od 20 dana. Uoči početka berbe koja u njegovim maslinicima traje 30 radnih dana, kontrola ploda i napada insekata neizostavni su dio posla, posebno kada su ovakvi vremenski uvjeti. Krećemo u smjeru Bala gdje kontroliramo tri različita maslinika.

- Na području Vodnjana imamo 35 maslinika i to na 25 hektara maslinika. Nakon berbe povrća u Raškoj dolini svi se prebacujemo u maslinike i vjerujem da bismo mogli ubrzo početi brati, priča nam Sandi dok šeta među stablima. Zadovoljan je jer uboda maslinine muhe gotovo da i nema. U suprotnom bi odmah morao tretirati one masline koje će među zadnjima brati. Sada je miran i treba prikupiti radnu snagu, a nje, kako čujemo, ove godine neće nedostajati jer je interes velik. Odmah čim je predao oglas na Zavod za zapošljavanje, počeo je zvoniti telefon.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi kontrolira kvalitetu maslina.
Sandi kontrolira kvalitetu maslina

3. Obilazak prostora nove uljare: 11h - 11.30h

Nakon obilaska maslinika odlazimo u Galižanu, malo mjesto nedaleko Vodnjana gdje će Sandi ove godine otvoriti svoje vlastito postrojenje za preradu maslina, i to u jednoj unajmljenoj hali u poslovnoj zoni. Trenutno se sve čisti i priprema za dolazak postrojenja koje bi trebalo biti spremno odmah na početku berbe.

- Problem nam predstavlja to što imamo preveliku količinu ploda za bilo koju uljaru tu u okolici. Lani smo preradili oko 150 tona maslina, a ove godine bismo trebali isto toliko. Dnevno prosječno beremo oko 5-6 tona maslina, a kada je špica berbe i do 15 tona, i onda predstavljamo problem uljarama gdje smo dosad prerađivali. I dalje s njima imamo izvrsnu suradnju, ali oni dnevno ove godine za nas mogu preraditi 3 do 4 tone, priča nam ovaj maslinar. To je bio poticaj za gradnju prave uljare, za što su već kupili parcelu do njihovog maslinika na cesti Vodnjan - Bale, ali s obzirom na papirologiju taj projekt još neće biti realiziran dvije ili tri godine. Ali, u tom prijelaznom razdoblju odlučili su uzeti u zakup manji stroj jedne toskanske tvornice. Kada počne berba, veli, on više neće biti u masliniku, već u uljari.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi u svojoj buducoj uljari koja bi trebela proraditi za desetak dana.
Goran Šebelić / Hanza Media
Sandi u svojoj budućoj uljari koja bi trebala proraditi za desetak dana

4. Odlazak inspekciji 12h-12.30h

Prije odlaska za Rašku dolinu, uspješni maslinar rješava sve potrebne papire s državnim službenicima, a danas je morao obići inspekciju zaštite na radu u Puli. Veli da sa svim inspekcijama i državnim službama ima dobre odnose. Ispratili smo ga do ulaska u zgradu inspekcije gdje je otišao podići jedan zapisnik. Osmijeh na licu kaže nakon povratka da je sve u redu, pa slobodno možemo dalje put Raške doline.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi odlazi u ispektorat po nalaz inspekcije koja mu inace oduzima dosta vremena.
Goran Sebelic / CROPIX
Sandi odlazi u inspektorat po nalaz inspekcije koja mu inače oduzima dosta vremena

5. Kontrola polja u Raškoj dolini 13.30h – 15h

Spuštamo se zavojitom cestom prema Raši. Ogromna površina koju ima u zakupu gleda na ušće rijeke Raše u more, a od kada je došla u njegove ruke nakon 70 godina ponovno je prokrčena i obrađena. Sada su radovi u povrćarstvu stali, a Sandi kontrolira polja lucerne koja su spremna za košnju. Dok promatramo zelenilo koje se stapa s morem, Sandi je već našao kupca za sijeno.

- Za ratarske i povrćarske kulture u Raškoj dolini odlučili smo se jer smo si uz maslinarstvo željeli osigurati dodatni izvor prihoda – priča nam ovaj mladi poljoprivrednik. Tu je ove godine testno uzgajao lubenice, a 40 do 50 tona tog voća prodao je hotelima i lancu malih trgovina Miracolo. Osim lubenica, ovdje je uzgajao i salatne stare sorte rajčica, paprike, tikvice, dinje i slanutak. Uz povrće, u dolini Raše, uzgaja i žitarice - ječam, pir i zob te pšenicu i heljdu. I to sve u eko uzgoju. Sada je vrijeme za pripremu zemlje za jesensku sjetvu, a u to se kreće samo ako vrijeme dozvoli i kiše stanu.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi u polju lucerne (djeteline) kontrolira urod i odmah mobitelom pregovara o prodaji.

6. Degustacije s gostima u kantini 16.30h- 17h

Kada god stigne, iako za to ima zadužene zaposlenike, Sandi rado razgovara s gostima koji dolaze u kušaonicu koju je proširio i trgovinom proizvoda iz njegova OPG-a. A zatekli su ga po povratku iz Raše prije ručka. Na tečnom engleskom jeziku Sandi vješto barata svim podacima ne samo o svojoj proizvodnji, nego i o lokalnoj gastronomiji i znamenitostima. A ovdje se sjate gosti iz cijelog svijeta – što oni koji borave u obližnjim kućama za odmor ili hotelima ili pak oni s kruzera i jahti. Nije tajna da je Sandi u svojoj kantini više puta ugostio i neke od najbogatijih ljudi na svijetu, ali i brojne strane i domaće novinare.

- Oko 40 posto naših proizvoda plasiramo kroz našu trgovinu i izletište. A sada smo uz maslinovo ulje počeli plasirati i našu domaću šalšu od rajčica koju sam proizveo u dolini Raše, a uskoro će se na policama naći i ekološko brašno od žitarica. Brašno prerađujem u pazinskom mlinu i jedva čekam da ga dobijem na svojim policama jer danas kupci jako cijene ekološke proizvode, priča nam ovaj svestrani poljoprivrednik.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi u svojoj trgovini.
Sandi u svojoj trgovini

7. Ručak s obitelji 17h – 17.45h

Iako ne stigne svaki put, a njegova majka kaže da je leteći, za ručak je obitelj na okupu. On, supruga, kći Vita (7) i sin Antonio (9) sada imaju priliku reći si što je tog dana bilo u školi, na poslu, u polju.

- Kod nas je uvijek živo. Ja sam uvijek tu spremna dočekati obitelj kada god dođu. Nekad su toliko brzi da im čak ne stignem nešto reći, pa si moram zapisati na ceduljicu da ne zaboravim, priča nam Sandijeva mama Oriana kroz smijeh dok poslužuje ručak. Neizostavno se na njihovom stolu nađe njihovo ulje, ali i domaća šalša te voće. Većina hrane za stolom je ona koju su sami proizveli.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi s obitelji ruca kod mame.
Sandi s obitelji ruča kod mame

8. Susret s kooperantima 18h- 19h

Nakon ručka Sandi brzo hita u auto kako bi prije večernjih obveza u kantini obišao i maslinike svojih kooperanata prije same berbe. Nedaleko Vodnjana u mjestu Sveti Kirin susreo se sa Zdravkom Učkarom koji ima 400 maslina.

- To mi je velika ljubav uz posao kojim se bavim u građevini, ali kasnije imam problema oko berbe i plasmana ulja, pa sam se zato obratio Sandiju za pomoć, priznaje nam ovaj kooperant. Inače, Sandi ima 17 kooperanata, koji drže 3.500 stabala maslina. A on ih sam ima 7.500, od kojih još 2.500 nije u rodu.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi s kooperanto u njegovom masliniku kontrolira urod.
Goran Šebelić / Hanza Media
Sandi s kooperantom u njegovom masliniku kontrolira urod

9. Rad u punionici 19.30h- 20h

U popodnevnim satima kada njegova Vita i Antonio dođu iz škole i obave sve zadatke oko domaće zadaće, sa Sandijem obavljaju sve poslove oko podruma i kantine. Pomažu oko punjenja boca uljem, a tu su na raspolaganju i za turiste koji često navraćaju.

- Oni su aktivni u svim segmentima. Kada je berba u tijeku, obavezno su s nama u maslinicima i pomažu. Kod kuće otvaraju vrata gostima koji dolaze u kantinu i brinu se oko toga. Pomažu im i bratova djeca – Lorenzo (12) i Lara (9). Kada oni dođu iz škole, jako je živo u dvorištu, priča nam Sandi kroz smijeh dok kontrolira skladište i punionicu. U dvorištu se punom parom već pripremaju stolovi za večernji event.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi sa svojom djecom u punionici.

10. Večernji event, druženje i sklapanje kontakata: 20h - 02h

Smiraj dana ne znači i kraj obveza za ovog poljoprivrednika koji tada zajedno s bratom postaje uglađeni domaćin. Danas u posjetu imaju zaposlenike jedne ugledne IT tvrtke koja zapošljava djelatnike diljem svijeta. Osamdesetak uzvanika okupiralo je tratinu ispred kantine. Sandi i Tedi sklapaju nova poznanstva, zabavljaju goste, pokazuju kantinu i trgovinu, objašnjavaju svoju filozofiju rada.

- Želimo uvijek biti najbolji i pružiti ono najbolje. Tako je i s organizacijom evenata i druženja. Želimo da budu na visini, pa zato uvijek uzimamo izvrsne kuhare koji mogu spremati izvrsna jela i sve to poslužiti uz izvrsna istarska vina i naše ulje. Volio bih u budućnosti imati i svoj restoran, priznaje nam na kraju dana nagrađivani maslinar. A dan traje dok ne odu svi gosti - do sitnih noćnih sati.

Vodnjan, 260917.
Sandi Chiavalon, maslinar i poduzetnik. Ekipa Jutranjeg cijeli dan provela s poduzetnikom Sandijem te sve snimke snimili s Samsung Galaxy s8. Na fotografiji: Sandi sa prijateljem u svom vrtu gdje cesto priredjuju evente za razne firme.
Druženje s poslovnim partnerima

Sve fotografije snimljene su novim Samsung Galaxy Note8. Nova Live Fokus značajka, koja omogućava kontrolu dubinske oštrine fotografije, a pomocu Dual Capture obje stražnje kamere snimaju istovremeno – jedna široki, a druga uski kut. Samsung Galaxy Note8 ima i novu S Pen olovku Pa je moguće diskretno pisati bilješke koristeći Screen off memo.

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Samsunga Hrvatska, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg