KOORDINATOR JADROLINIJE

ODLAZI LEGENDA, DOBRI DUH NAŠE NAJVEĆE TRAJEKTNE LUKE Ante Mrvica godinama je držao sav promet u malom prstu, nakon njega to neće raditi više nitko

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 12.08.2017. u 10:13

Split, 230814.
Turisticka sezona iako nije u samoj spici ipak jos uvijek znatan broj gostiju pohodi splitsku gradsku luku.
Na fotografiji: Na fotografiji kordinator srednjedalmatinskog plovnog podrucja Jadrolinije Ante Mrvica.
Foto: Paun Paunovic / CROPIX
Vladimir Dugandžić / HANZA MEDIA

 

Šibenčanin s otoka Žirja Ante Mrvica (65) u splitskoj luci do mirovine broji još dva vikenda kroz koja će dočekati i ispratiti kojih stotinu tisuća ljudi, što turista u grozničavoj potrazi za godišnjim odmorom, što otočana kojima je trajekt redovita veza sa životom na kopnu. Službeno, on je 'koordinator Jadrolinije za splitsko područje', odnosno čovjek koji cijelu splitsku luku ima u "malom prstu".

Konkretno, kako to opisuje Damir Petranović na tportalu, Mrvica ureduje, preusmjerava, intervenira i spašava - kad je kakva veća Hajdukova utakmica, njemu će se otočani obratiti za kasnije isplovljavanje. Kad se na Braču ili Šolti dogodi neka nevolja, on će alarmirati kompletan zapovjedni lanac. Kad autobusu s četrdesetak djece s Visa otkažu kočnice tamo negdje oko Dugopolja, Mrvica će narediti da ih se pričeka - bolje da svi malo zakasne kućama, nego da netko glavu gubi.

Split, 050712.
Reportaza o ljudima koji obavljaju poslove na suncu u ljetnim temperaturama.
Kap. Ante Mrvica , koordinator Jadrolinije.
Foto: Josko Ponos/ CROPIX
Vladimir Dugandžić / HANZA MEDIA
 

Kad krajem mjeseca skine svoju plavu košulju, po kojoj ga prepoznaju putnici u luci i pitaju za savjet, što on spremno rješava za desetak sekundi, Ante Mrvica vraća se na rodno Žirje "malo u masline, malo na lignje... Jest puno slobodnog vremena, ali prilagodit ću se već nekako".

Split, 220815
Guzve koje stvaraju mnogobrojni turisti koji dolaze u Split nisu zaobisle niti ovaj vikend. Zeljeznicki kolodvor, autobusni kolodvor i trajektna luka u Splitu u subotu ujutro bili su prepuni turista.
Na fotografiji: kordinator Jadrolinije Ante Mrvica.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandžić / HANZA MEDIA

Kordinator Jadrolinije Ante Mrvica daje savjete putnicima

 

Kako sada stvari stoje, nitko ga neće zamijeniti na njegovom radnom mjestu u najprometnijoj luci Jadrolinije. Tko će sada okretati trajekte zbog kakve trudnice, radnika kojemu je stroj prikliještio ruku, tko će kolone zbunjenih ili zalutalih turista po nesnosnoj žegi uputiti na pravi put? Po svemu sudeći, nitko. Kako piše tportal, Jadrolinija namjerava red u svojoj najvećoj luci održavati "na daljinu", iz Rijeke.

Posljednjih godina Ante Mrvica honorarno drži dva kolegija na splitskom i zadarskom sveučilištu, gdje novim generacijama prenosi svoje iskustvo i znanje, u koje je ulagao cijeloga života.

"Ukrcao sam se na brod i osamnaesti rođendan dočekao negdje na Atlantiku, tako sam navigavao petnaestak godina, a onda sam shvatio da moram raditi na sebi. Najprije sam upisao Višu pomorsku školu, pa onda i Pomorski fakultet u Splitu u njegovoj prvoj generaciji. Završio sam strojarstvo, ali nisam htio da me kao neke kolege 'vodaju okolo kao kufer' - pa sam se zainatio i završio i nautički smjer. Želim znati sve i moći sve", ispričao je za tportal. Nije tu stao: uskoro je magistrirao, a zatim i doktorirao logistiku i menadžment.

Split, 300716.
Velike guzve na prometnicama u Splita i pjesackim zonama uzrokovane smjenom turista najvise se vide u trajektnoj luci i prilaznim cestama u samom sredistu grada.
Na fotografiji: koordinator Jadrolinije Ante Mrvica.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandžić / HANZA MEDIA
 

"Neki ljudi misle da je pametnije trošiti na robu, auta ili mobitele, ali ja sam se uvjerio da je svaka kuna koju sam dao u obrazovanje višestruko vrjednija. Nema veće satisfakcije", kaže Mrvica, kojeg mnogi znaju tek kao suhonjavog i agilnog, prosijedog i preplanulog lika koji je godinama redovito pred kamerama za televizijske vijesti izvještavao o broju trajektnih linija, popunjenosti kapaciteta, izvanrednim isplovljavanjima i prometnim prilikama na otocima.

ELIPSO

Izdvajamo