DRAMA

SAM NASRED ATLANTIKA: NAJTEŽA REGATA HRVATSKOG JEDRILIČARA Vedran Kabalin pluta oceanom s puknutim jarbolom. Hoće li imati dovoljno hrane do cilja?

Christophe Breschi

U jedrilici od 6,5 metara naš kormilar je početkom listopada krenuo je u avanturu života, najekstremniju regatu Minitransat

Kratka obavijest na Facebook stranici Minitransata objavljena 13. studenoga u 17.47 glasila je: Vedran Kabalin uspio je kontaktirati regatni odbor i obavijestiti ih da mu je slomljen jarbol.

Hrvatski jedriličar koji se natječe na samačkoj regati pluta usred Atlantskog oceana na jedrilici Eloa od 6,5 metara sa slomljenim jarbolom. Trenutačno je više od 1300 milja udaljen od cilja na karipskom otoku Martinique. Inače, ovo mu je drugi peh jer je prije nekoliko dana morao stati u Mindelu na Zelenortskim otocima kako bi popravio kormilo.

 

Kako preživjeti

Pogled na internetsku stranicu Minitransata, na kojoj se mogu pratiti pozicije svih jedriličara, otkriva da je Vedran u problemima. Dok ostali natjecatelji plove brzinom od barem 7,5 čvorova, naš se jedriličar zbog kvara kreće brzinom od 1,7 čvorova. Za pojašnjenje situacije najbolji je sugovornik Šime Stipaničev. Jedriličar koji je istu regatu završio prije deset godina i pomagao je Vedranu Kabalinu i drugom hrvatskom jedriličaru Slobodanu Velikiću u pripremama za Minitransat. Kod njega su i završili tečaj sigurnosti i preživljavanja na moru.

- Jedan od posljednjih zadataka koje su dečki imali uoči puta bila je upravo situacija koja se Vedranu dogodila. Slomljeni jarbol. Jedriličari u takvim situacijama rade tzv. jury rig, odnosno od najvećeg komada koji je ostao naprave priručni jarbol, po njemu potom od alata koji imaju na brodu skroje manje, glavno jedro i plove dalje. Bitno je da Vedran ima dovoljne količine vode i hrane, a do kopna će polako stići. Sada je na području pasata koji ga guraju prema Americi, lakše mu je doći u područje Kariba - pojasnio je Stipaničev.

Christophe Breschi

Brod se ne ostavlja

Minitransat zabranjuje mobitele, laptope i druga komunikacijska sredstva, ali svaki sudionik regate ima EPIRB. Riječ je o uređaju koji putem GPS signala emitira poziciju broda. No, ako ga Vedran aktivira, spašava se samo njega, ali ne i brod. A jedriličari često znaju reći da je ostavljanje broda jednako napuštanju ranjenog druga na ratištu...

- Ova posljednja dva dana su mi jako, jako duga. Gledam u GPS tracker na internetskoj stranici i pratim Vedrana. Kad do njega dođe spasilački brod onda ću znati nešto više. Nadam se da je sve u redu, pojasnila je supruga Martina.

Inače, Vedran je u drugu etapu krenuo iz Las Palmasa 1. studenoga.

ELIPSO

Izdvajamo