KATARINA HAUPTFELD

ŽIVOTNA PRIČA JEDNE OD NAJUSPJEŠNIJIH HRVATICA Školovala se u Zambiji, radila kao recepcionarka, a danas je kraljica luksuznog krstarenja na Jadranu

 Duje Klarić / CROPIX
 

Bila je ratna 1992. godina i doista nezgodno vrijeme za hrvatski turizam kada je Katarina Haupt­feld, Opatijka rođena u Bribiru, koja je odrasla i školovala se u Zambiji u Africi, s posuđenih tisuću maraka odlučila pokrenuti vlastitu turističku agenciju. Krenula je u to nakon dvogodišnjeg iskustva voditeljice odjela Kompasa Ljubljana i 15-godišnjeg iskustva u Kvarner Expressu, gdje je vodila odjel za cijelu Jugoslaviju za goste iz Skandinavije. Unajmila je sobu u Grand hotelu Adriatic, kupila je računalo s dionicama koje je u dvije godine uspjela dobiti od Kompasa i krenula u posao. Pristupila je Skandinavcima s kojima je u prijeratnim godinama surađivala, ali je zbog rata u Hrvatskoj od njih dobila odbijenice. Ali Katarina Hauptfeld nije odustala.

U dva desetljeća bavljenja turizmom stekla je puno prijatelja i poznanika u tom sektoru i vjerovala je da može prijeći preko prepreka na kojima su agencije, kako mi je to ispričala u jednom intervjuu, “padale kao kruške”. Zajedno s prijateljima iz Slovenije i Italije odlučila je napraviti prezentacije u takozvanim istočnim zemljama koje do tada nije obrađivala - Slovačkoj, Češkoj i Mađarskoj - i posao je krenuo. Tisuću maraka koje je posudila uspjela je vratiti već u prvoj godini.

Danas je Katarina Hauptfeld, osnivačica i vlasnica agencije Katarina Line iz Opatije, jedna od najmoćnijih žena u hrvatskom turizmu. Do svoje 65. godine prešla je put od hotelske recepcionerke i komercijalistice u velikoj turističkoj kompaniji u vrijeme socijalizma do pionirke privatnog poduzetništva u hrvatskom turizmu i vlasnice jedne od tri najuspješnije putničke agencije u Hrvatskoj sa 52 broda u portfelju, gotovo 50 zaposlenih i prometom većim od sto tisuća turista godišnje, koliko su ostvarili 2016.

Od trabakula do brodova

Brend Katarina Line izgrađen je na organizaciji krstarenja jedrenjacima Jadranom. Danas, pak, imaju ponudu za turiste svih uzrasta, afiniteta i budžeta - ukupno šest klasa brodova za krstarenje, od tradicionalnih “trabakula” za backpackere do luksuznih u kategorijama deluxe i deluxe superior, a tu su i klasični hotelski smještaj, kombinacija hotela i broda, biciklističke ture, pokrivajući čitav Jadran i atrakcije u unutrašnjosti poput jezera u Hrvatskoj, Sloveniji i Austriji. U tvrtki s vrlo mladim kadrovima od kojih direktorica traži da razmišljaju “out of the box”, a serije uspjeha se nagrađuju napredovanjem, uz Katarinu Hauptfeld rade i kći Anamarija, zadužena za krstarenja, na koja otpada trećina prometa, te sin Daniel, zadužen za marketing.

- Za prvih šest mjeseci ove godine nemamo još podataka, ali sve ukazuje na to da smo ostvarili rast od minimalno deset posto u odnosu na prošlu godinu koju smo zaključili sa 101.000 gostiju. Zahvaljujući novim brodovima koji idu brže, prvi put spojili smo jug sa sjeverom u deluxe kategoriji u aranž­manu koji u sedam dana obuhvaća Dubrovnik, Korčulu, plovidbu Neretvom i posjet Metkoviću, Splitu, Šibeniku, Zadru, Rabu i Opatiji - kaže vlasnica Katarina Linea koju je Hrvatska udruga poslovnih žena KRUG lani proglasila menadžericom godine, čime je nadopunjen poduži niz domaćih i međunarodnih nagrada u njezinoj karijeri.

Glavninu gostiju agencije čine turisti s tržišta koja za Hrvatsku nisu tradicionalna - iz SAD-a, Kanade, Južne Afrike, kao i Australije te Novog Zelanda, za koje su ljetna putovanja Europom omiljen, gotovo obavezan način korištenja godišnjih odmora.

U najvišim, deluxe i deluxe superior kategorijama gostima se jamči vrhunski luksuz, što je vrlo zahtjevno i izazovno za brodare koji s Katarina Lineom surađuju. To uključuje više personala i detalje kao što su doručak u krevetu, cijeđeni sokovi, serviranje u bijelim rukavicama, posteljine od posebnog egipatskog pamuka i svile, živu muziku minimalno dva do tri puta tjedno…

Za takvu vrstu usluge cijena po osobi u dvokrevetnoj kabini iznosi oko 1890 eura za sedam dana, a u cijenu su, kako ističe Katarina Hauptfeld, uključeni transferi s aerodroma i do njega, ulaznice za nacionalne parkove, kušanje vina i maslinovih ulja, večera na “skrovitim mjestima” uz iznenađenja… Jedan od novih brodova u najvišoj kategoriji, Infinity, u ponudi ima i kabine s vlastitim balkonima, što se pokazalo kao posebno tražena atrakcija.

Za backpackere, odnosno mlade profesionalce, najatraktivnije su kategorije tradicionalna i premium, gdje se cijena kreće od 400 eura za tjedan dana, u što su uključeni doručak i ručak, a večere su slobodne za istraživanje destinacija.

Brodovi za Ultra festival

- Izuzetno su popularni brodovi koji voze na festival Ultra, tako da su svi aranžmani rasprodani već i za iduću godinu, i to prije nego što se uopće znalo hoće li Split biti domaćin i 2018. Puno gostiju nam kaže da, nakon našeg posebnog koncepta, više neće ići na kruzere - priča Katarina Hauptfeld i najavljuje nabavu još pet ili šest novih brodova za iduću godinu te isto toliko za 2019.

Vlasnica Katarina Linea hvali aktualnog ministra turizma Garija Cappellija, ističući da je raduje što na toj funkciji imamo profesionalca s Kvarnera s velikim iskustvom u tom sektoru. No, što se tiče tretmana u hrvatskim lukama, Hauptfeld je vrlo kritična.

- Luke treba pod hitno proširiti, a domaćim brodarima pružiti bolju mogućnost privezivanja. U odnosu na strane brodare i kruzere, tretiraju nas kao drugorazredne klijente. U mnogim lukama traže od nas da se prilikom vezanja naslažemo kao sardine, što smeta i nama i gostima. Ministar Cappelli obećao je o toj temi skori sastanak s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture - kaže Katarina Hauptfeld.

Dok se na aranžmane s krstarenjima lani odlučilo 30-ak tisuća gostiju Katarina Linee, većina, oko 70 tisuća, ide na kopnene aranžmane, gdje se agencija također drži imperativa - “ne kopiramo druge”. Recimo, jedan od takvih, pod nazivom “Lakes & Mediterranean Harmony”, uključuje Veneciju, potom Bled i Bohinj u Sloveniji, jezero Wörthersee u Austriji, Rovinj, jezero u Fužinama i na kraju Plitvička jezera.

Politika agencije je, prema riječima Katarine Hauptfeld, rast “korak po korak” i veliki oprez pri donošenju poslovnih odluka, što ih je i održalo kroz za turizam nimalo blistave devedesete. Ulažu konstantno, istovremeno pazeći da ostanu mala agencija s pedesetak zaposlenih pored kojih, kroz suradnju s brodarima, posredno osigurava kruh za još minimalno 400 ljudi.

- U novije vrijeme uočili smo sve veću potrebu za vlastitim hotelom tako da smo 31. prosinca prošle godine napokon uspjeli kupiti zgradu iznad Slatine u Opatiji. Raspisali smo natječaj za arhitektonsko rješenje i planiramo sagraditi boutique hotel. Također, tražimo u Dubrovniku prostor za hostel, a onda je na redu i Split. Plan nam je pokriti sve gradove u kojima imamo vlastite poslovnice - Opatiju, Dubrovnik i Split - zaključuje Katarina Hauptfeld, najavljujući veliku proslavu 25. rođendana agencije 25. studenoga, na Svetu Katarinu, u Kristalnoj dvorani opatijskog Hotela Kvarner.

U godini u kojoj slave veliki jubilej pokrenuli su i akciju prikupljanja donacija za udruge za Downov sindrom iz Rijeke i Splita tako da za svakog putnika na njihovom krstarenju Katarina Line odvaja po jedan euro te potiče i putnike da to čine, a planiraju uključiti i uzvanike na proslavu. Također, već tradicionalno, u suradnji sa svojim brodarima svake godine besplatno vode 30-ak djece iz Vukovara na sedmodnevno krstarenje Jadranom.

U Zambiji je krenula u školu, naučila engleski, dobila prvi posao i onda se 70-ih vratila u Hrvatsku

Katarina Hauptfeld rođena je 1952. godine u Bribiru, naselju u zaleđu Novog Vinodolskog, a za sebe kaže da dolazi iz “duge loze svjetskih putnika” te ima članove obitelji razasute po cijelom svijetu. U obitelji je pripadnica četvrte generacije onih koji su odlazili iz Bribira: pradjed joj je Carpathijom otputovao u SAD, potom zbog velike recesije u Južnu Ameriku, pa u Južnu Afriku gdje je radio u rudniku zlata i dijamanata, a zatim u Rodeziju, današnji Zimbabve i naposljetku u Zambiju.

Katarinin otac odselio se u Zambiju u drugoj polovini 50-ih. Nakon dvije godine, kada je našao kuću i kupio automobil, za njim je 1959. pošla i Katarinina majka zajedno s njom, bratom i sestrom. U toj je afričkoj državi, koja je tada još bila britanska kolonija, Katarina krenula u školu, naučila engleski u šest mjeseci i tamo završila školovanje. Kao pripravnica je počela raditi u Barclays Bank Internationalu, što je bio odličan posao i iskustvo te sjajna referenca, tako da nikad nije studirala.

No, 70-ih, kada je Zambija izborila nezavis­nost, zemlja više nije bila sigurna za pripadnike bijele srednje klase pa su Katarinini brat i sestra preselili u Južnu Afriku, a ona je poslušala majku i vratila se u Hrvatsku, k roditeljima koji su se već prije vratili. Kako je izvrsno govorila engleski, što je tada u Hrvatskoj bila rijetkost, dobila je posao kao recepcionarka u jednom hotelu te upoznala svojeg budućeg supruga. Potom se zaposlila u Kvarner Expressu, prvo kao daktilografkinja na teleks aparatu, no vrlo brzo je napredovala i počela raditi s nizozemskim i skandinavskim gostima. Skandinavsko tržište toliko je dobro raslo da je ubrzo oformljen poseban odjel za te zemlje koji je vodila Katarina Hauptfeld. Ostalo je, što se kaže, povijest.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. travanj 2024 10:55