USPJEH

ŽIVOTNI ZAOKRET UGLEDNE ZAGREBAČKE ODVJETNICE Kad nam se rodila kći, shvatili smo da smo na krivom putu, dali smo otkaz i pokrenuli biznis s pidžamama

    AUTOR:
    • Iva Badanjak

  • OBJAVLJENO:
  • 10.10.2017. u 23:50

Zagreb, 031017.
VI Bukovacki odvojak
Obitelj Tolic, bracni par koji su dali otkaz na poslu i pokrenuli liniju djecije odjece.
Na fotografiji: Vanja i Marko Tolic sa malim Matejom.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Šuvar / CROPIX

Vanja i Marko Tolić s djetetom

 

Vanja je magistrica prava koja je godinama gradila karijeru u odvjetničkoj branši, a Marko magistar ekonomije koji je sreću i svoje znanje iskušavao u raznim projektima.

No, rođenje kćeri Laure bila je prekretnica u njihovu privatnom, ali i poslovnom životu. Ured im je postao blagovaonica u stanu gdje izrađuju razne kreativne pidžame i kombinezone za djecu.

- Kad se Laura rodila, sve nam se preokrenulo. Shvatili smo da smo na krivom putu, da želimo nešto drugo i da želimo više vremena provoditi jedni s drugima. Tada smo krenuli u potragu za organskom odjećom za bebe. Vidjeli smo da na tržištu nema neke kreativne odjeće, sve je nešto obično i prejednostavno pa smo odlučili razviti vlastiti koncept. Sve nam je to bilo jako uzbudljivo - priča Vanja Tolić.

Od Turske do Indije

Njihova “Looly Boo” linija dječje odjeće u prodaju je krenula sredinom rujna. Supruga Vanja se opredijelila za pregovaranje s tvornicama, marketing i osmišljavanje dizajna, a suprug Marko se educirao za grafičkog dizajnera.

- Inspiracija nam je bila Laura i sve što ona radi. Bilo nam je to smiješno i htjeli smo na neki način sačuvati sve te trenutke koje smo proživjeli s njom. Htjeli smo odjeći dati osobnost, da nas podsjeća na djecu i sve trenutke koje prolazimo u određenim fazama, tako da odjeća raste zajedno s djecom - kaže Vanja.

Ovo je posao koji stvarno vole i u kojem uživaju, kažu, pa umjesto klasične odbojnosti prema radnom ponedjeljku, oni ga - jedva čekaju.

No, nije sve uvijek išlo glatko.

- Bilo je jako stresno promijeniti karijeru. Okolina na to ne gleda baš blagonaklono. Znali su me pitati zašto iz prava prelazim u dizajn, ali mi smo htjeli raditi ono što stvarno volimo i što će nam omogućiti da budemo s obitelji. Volim ja pravo, ali ovo nam je puno zabavnije. Omogućava nam bolju organizaciju vremena, da možemo pokupiti dijete ranije iz vrtića i onda opet raditi navečer - kaže supruga Tolić.

Napominje da svi materijali imaju certifikat GOTS, što znači da su organski i dolaze iz raznih zemalja od Turske do Indije dok se proizvodnja odvija u Hrvatskoj.

CROPIX

Slijeva na desno: Looly Boo, Loba art i Salie

Na sličan životni pothvat odlučila se i Natalija Mikinović Sadan iz Gajnica. U 48. godini je odlučila promijeniti svoj život i otvoriti poduzeće Loba Art. Radni vijek do tada je provela u administraciji, ali srce je vuklo na drugu stranu - dizajn drveta.

Domaće drvo

- Završila sam na burzi i nisam se dugo mogla zaposliti pa mi je savjetnica predložila da uzmem potporu Grada Zagreba. Potom je Silvio Bajde iz trgovine Lonci&Poklopci predložio mom suprugu, koji se 20 godina bavio stolarijom, ideju za izradu daski. Tada sam se priključila Plavom uredu i u mjesec dana to je “eksplodiralo” - kroz smijeh je ispričala svoj životni put 50-godišnja Natalija.

Kaže da joj nije bilo stresno promijeniti karijeru, teže joj je bilo dok je radila u uredu i sjedila po cijeli dan. Otkad je krenula u posao proizvodnje, kao da se preporodila.

- Sada mogu organizirati vrijeme kako meni odgovara. Ne donosi to neku veliku zaradu, ali meni je super - ističe Mikinović Sadan.

Mjesečno izradi stotinjak daski za rezanje, stalaka za pršut i stalaka za čašice koji se izrađuju od domaćeg drveta. Međutim, od daski se ne može preživjeti, kaže Natalija, jer proizvodnja nije dovoljno velika.

- Daske su samo za gušt. Potrebni su mi dodatni projekti poput izrade stolarije i namještaja za restorane. Da bih od ovoga živjela, trebala bi imati proizvodnju. Trebala bih imati određeno koliko mjesečno toga proizvedem i izračunati sve troškove - kaže Natalija.

Posao za vlastiti gušt otvorila je i Marinela Švik prije godinu dana kada je odlučila pokrenuti aktivnosti za osobni razvoj i “život u harmoniji”. Magistrica predškolskog odgoja, nakon završenog visokoškolskog obrazovanja, devet godina radila je kao turistički animator. Iako nije oduvijek sanjala o svom wellness centru, voljela je raditi na sebi i znala je da se želi baviti kreativnim poslom.

Svoj šef

- Dojadilo mi je svaki dan ići na posao i nisam više htjela biti nezadovoljna svojim poslom. Kad sam krenula na razne radionice, ljudi koje sam tamo upoznala dali su mi dovoljno pouzdanja da shvatim da život ne mora biti toliko težak i da se mogu baviti nečime što me ispunjava - priča Marinela.

Nakon godina nezadovoljstva, odlučila je uzeti život u svoje ruke i postati sama svoj šef.

- Prvo mi je trebala financijska potpora preko poticaja za samozapošljavanje. Smislila sam poslovni plan, onda sam mogla krenuti u proceduru. Ona nije toliko teška, moguće je sve naći na internetu što treba od papira. Onda sam pohađala edukaciju u Plavom uredu u kojem su mi dali savjete kako postupati u procesu otvaranja svog obrta i prošla razne seminare. To je trajalo sve skupa par mjeseci dok nisam otvorila svoj salon Salie - kaže 31-godišnja Marinela.

Trenutno nudi zvučne kupke i aromazvučne masaže za koje se kvalificirala na Pučkom učilištu kao wellness terapeut i praktičar zvukoterapije.

U dvije godine čak 500 polaznika više na edukacijama

Plavi ured poduzetnički je centar koji nudi besplatne edukacije, savjetovanje, programe potpore i promicanje poduzetničke kulture na prostoru Grada Zagreba. Edukacija je podijeljena u dva dijela: start-up akademija i specijalistički seminari. Start-up se sastoji od četverodnevnog seminara na kojem se pruža osnovno znanje za vođenje uspješnog poduzeća, dok su specijalistički seminari namijenjeni iskusnijim polaznicima koji se žele educirati u području marketinga, odnosa s javnošću, financija, poslovnog menadžmenta i ostalih područja relevantnih za poduzetništvo.

Plavi ured s radom je počeo 2015. godine i od tada broj polaznika sve više raste. U posljednjih godinu dana broj polaznika koji su sudjelovali u edukaciji Plavog ureda je 2180, dok su stručni suradnici odradili 1450 individualnih savjetovanja za poduzetnike. U 2016. godini broj polaznika iznosio je 2146, dok je godinu ranije kroz poduzetnički centar “prošlo” 1734 polaznika. (I.B.)

 

Tagovi

ELIPSO

Izdvajamo