SIJA KAO SUNCE

Druga Zemlja? Astronomi otkrili tisuću svjetlosnih godina udaljen planetarni sustav sličan našem!

AUTOR:
    • Jutarnji.hr

• OBJAVLJENO:
  • 27.07.2012. u 14:43

AP

Planetarni sustav gotovo jednak našem otkriven je na udaljenosti od tisuću svjetlosnih godina od Zemlje.

Grupa planeta poravnata je na sličan način kao u našem sustavu, a njihovi ekvatori usklađeni su sa zvjezdinim.

Dr. Roberto Sanchis-Ojeda i njegovi kolege analizirali su snimke NASAinog teleskopa i pronašli gotovo preslikanu sliku zvijezde nalik Suncu nazvane Kepler-30.

Samo se tri planeta u tom vanzemaljskom sunčevom sustavu mogu usporediti s osam naših, no to je prvi put da su planeti poravnati na isti način kao u našem sustavu.

- Osim toga i ekvatori tih triju planeta međusobno su u ravnini, odstupaju u samo nekoliko stupnjeva - rekao je Sanchis-Ojeda s Instituta za tehnologiju u Massachusettsu.

Zvijezda Kepler-30 je magnetski aktivna i prekrivena pjegama - područjima koja su tamnija i hladnija od ostale zvjezdane površine, a svojom masom i sjajem slična je Suncu.

- Pronalazak ovog sustava je čista sreća. No povijest pokazuje kako je danas nešto jedinstvena pojava, a već sutra nešto potpuno uobičajeno - rekao je profesor Drake Demin sa sveučilišta Maryland.

Trenutačno NASA razvija satelit Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), kako bi istražila cijeli nebeski svod u potrazi za planetima obližnje zvijezde.

Najčitanije