AMATERSKA ASTRONOMIJA

JESU LI VOLONTERI S INTERNETA PRONAŠLI PLANET 9? U samo tri dana 60.000 ljudi otkrilo milijune objekata, četiri izazvala veliku pozornost!

Ilustracija kako bi mogao izgledati Planet 9 - najsjajnija zvijezda na nebu je Sunce, kako bi izgledalo s te udaljenosti
 CC

U samo tri dana potrage za Planetom 9, u kojoj je sudjelovalo 60.000 ljudi, pronađena su čak četiri kandidata i pregršt korisnih znanstvenih podataka, javlja portal iflscience.com.

Profesor Brian Cox s Australskog nacionalnog sveučilišta pokrenuo je crowdsourceanu potragu za Planetom 9 28. ožujka. Bilo tko s pristupom internetu mogao je pregledati fotografije neba koje je uslikao teleskop SkyMapper. U samo tri dana više od 60.000 ljudi otkrilo je i klasificiralo više od 4.000.000 objekata na nebu južne hemisfere.

Voditelj istraživanja dr. Brad Tucker izrazio je svoje zadovoljstvo obavljenim poslom.

- Otkrili smo patuljaste planete Hiron i Comacinu, što demonstrira da bi pristup koji koristimo mogao otkriti i Planet 9, ukoliko je tamo negdje, rekao je Tucker.

Fotografije su stajale nekorištene oko četiri godine, a profesionalnim astronomima trebale bi godine da ih klasificiraju. Jedan od internet-dobrovoljaca, Tony Roberts, sam je klasificirao 12.000 objekata.

Većina otkrivenih objekata bili su ili otprije poznati asteroidi, ili ne zadovoljavaju kriterije koji bi značili da se radi o mogućem Planetu 9. No, otkriveno je i mnogo korisnih informacija.

- Mislim da smo dobili barem jednu doktorsku dizertaciju iz dva i pol dana posla, rekao je Tucker za iflscience.

- Otkrili smo i nekoliko asteroida čije se orbite križaju s Zemljinom, što bi moglo biti bitno iz drugih razloga, dodao je.

Otkrivena su i četiri 'zanimljiva' objekta, čija svojstva ispunjavaju očekivane parametre koje bi imao Planet 9. SkyMapper teleskop će pokušati ponovno uhvatiti sva četiri objekta, a neki veći teleskop pokušat će uhvatiti više detalja o njima. Ako će bilo koji od njih nalikovati na plinskog diva - jer je prema svojoj izračunatoj masi Planet 9 gotovo sigurno plinski div - prema njemu će se usmjeriti neki od najvećih teleskopa na Zemlji.

18. travanj 2024 08:45