PROJURIO PORED NAS

TAJANSTVENI POSJETITELJ IZ DRUGE GALAKSIJE Astronomi su prvi put pored našeg planeta opazili ono o čemu su dosad samo nagađali

AUTOR:
    • Jutarnji.hr

• OBJAVLJENO:
  • 28.10.2017. u 15:57

Asteroids. Artwork showing a group of asteroids and the Sun (top left). Asteroids are minor, rocky bodies of the solar system ranging in size from Ceres (950 km) down to a countless number of bodies with a diameter of a few kilometres. The orbits of about 4000 asteroids have been catalogued so far, but the number of bodies larger than 1 km is thought to be greater by at least one order of magnitude. Most asteroids orbit between the orbits of Mars and Jupiter and constitute the main belt of asteroids. A small number of bodies revolve around the Sun on closer orbits, sometimes crossing the orbits of the inner planets (Mars. Earth, Venus and Mercury)., Image: 102941158, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Sciencephoto RM
Profimedia, Sciencephoto RM

Mali asteroid, tek 400 metara promjera, opažen je kako juri našim Sunčevim sustavom i znanstvenici smatraju da se radi o prvom međuzvjezdanom posjetitelju koji je viđen sa Zemlje.

Tajanstveni komet, koji se zasada vodi pod oznakom A/2017 U1, otkrio je naprednim teleskopom istraživač sa havajskog sveučilišta.

Dugo se vjerovalo da postoje takvi svemirski objekti koji se kreću oko zvijezda i povremeno prolaze kroz našu galaksiju, ali nakon nekoliko desetljeća prvi je put doista opažen jedan takav objekt.

Došao je iz pravca zviježđa Lira, gotovo ravno iznad eliptične ravni kojom planeti i drugi asteroidi kruže oko Sunca. Prošao je ispod te ravni upravo izvan orbite Merkura 2. rujna prije nego što ga je moćna Sunčeva gravitacija zaokrenula u oštar zaokret ispod Sunčevog sustava. Najbliže se približio Zemlji 14. listopada na oko 24 milijuna kilometara.

Stručnjaci NASA-e smatraju da je zbog svoje iznimne brzine 'posjetitelj' na putu van Sunčevog sustava i da se neće vratiti.

Tagovi