BUDUĆOST VJEŽBANJA I ZDRAVLJA?

ZA IZGRADNJU MIŠIĆA VIŠE NAM NEĆE TREBATI TERETANA ILI BAVLJENJE SPORTOM Znanstvenici na pragu otkrića tablete koja će biti u stanju nabildati ljude

Profimedia, Panthermedia
Studije sugeriraju da pretili ljudi proizvode više proteina GDF-8, otežavajući im vježbanje i izgradnju mišića

Objavom nove studije o proteinu koji nas drži slabima, mogućnost izuma tablete koja će pomoći pri izgradnji mišića i koja će potencijalno smanjiti potrebu za odlaskom u teretanu sve je bliža, piše The Independent.

Znanstvenici su otkrili da je suzbijanje proizvodnje proteina GDF-8 dovelo do značajnih poboljšanja u zdravlju srca i bubrega. Premda je istraživanje rađeno na miševima, istraživački se tim nada da će se u budućnosti tretman moći primijeniti i na ljude.

Voditelj istraživanja Joshua Butcher sa Sveučilišta Augusta iz američke savezne države Georgije rekao je da je cilj istraživanja stvaranje tablete koja imitira učinak vježbanja i štiti od pretilosti.

'Tableta koja inhibira GDF-8 mogla bi se primijeniti i pri liječenju bolesti koje troše mišiće kao što su rad, mišićna distrofija i AIDS', rekao je Butcher.

iStock

Poznato je da je protein GDF-8 snažna 'kočnica' koja sprečava rast poprečnoprugastih mišićnih vlakana. Studije su pokazale da pretili ljudi proizvode više toga proteina te da im to otežava vježbanje i izgradnju mišića.

'S obzirom na to da se protiv pretilosti najčešće borimo vježbanjem, osoba zbog načina funkcioniranja tijela efektivno ostaje zarobljena u svojoj pretilosti', rekao je Butcher.

Istraživači su uzgojili četiri grupe mršavih i pretilih miševa koji su bili genetski programirani da ili proizvode neograničene količine GDF-8 ili da potpuno budu lišeni tog proteina. Prema očekivanjima, miševi bez GDF-8 postali su puno mišićaviji.

Pretili su miševi ostali debeli, ali su također ojačali dok su njihova srca i metabolizmi bili slični mršavim kolegama. Osim toga, bili su u značajno boljem stanju od pretilih miševa s neograničenom proizvodnjom GDF-8.

'Kod naših pretilih mišićavih miševa uspjeli smo prevenirati nekoliko ključnih patologija unatoč tome što su pretili. Premda je potrebno provesti još puno istraživanja, u ovom je trenutku GDF-8 obećavajući ulaz u mogućnost liječenja disfunkcije srca i metabolizma pod utjecajem pretilosti', zaključio je Butcher.

19. travanj 2024 19:09