ISKORAK

ZNANSTVENICI DOŠLI NA KORAK DO TRANSPLANTACIJE ORGANA SA SVINJA NA LJUDE 'Ovo bi mogla biti prekretnica, prvu operaciju očekujemo za dvije godine'

Jose Luis Gonzalez / REUTERS

U hrabrom znanstvenom eksperimentu s Harvarda, kojem je cilj otvoriti vrata transplantaciji organa sa životinja na ljude, znanstvenici i jedna privatna kompanija uspjeli su stvoriti genetski manipulirano prase koje u sebi nema viruse koji bi kod ljudi mogli izazvati neku bolest.

Napredak o kojem u četvrtak izvještava znanstveni časopis Science veliki je korak bliže mogućnosti da se jednog dana transplantiraju jetra, srce ili drugi organi - sa svinja na ljude. Ovo daje dodatnu nadu znanstvenicima koji nikad nisu ni odustali od traženja načina da životinjski organi jednom pomognu sačuvati ili produljiti ljudske živote.

David Klassen iz privatne neprofitne organizacije United Network for Organ Sharing, koja nije bila uključena u ovu stusiju, rekao je da godišnje u Americi ima 33.600 transplantacija organa, ali da je 116.800 pacijenata na listi čekanja.

Kada bi se svinje pokazale kao učinkovite i sigurne, ovaj bi znanstveni iskorak mogao predstavljati pravu prekretnicu, a voditelj istraživanja George Chruch, genetičar s Harvarda, vjeruje da bi prvi pokušaj takve transplantacije mogao uslijediti u iduće dvije godine.

Uz etička, još je puno i medicinskih pitanja na koja se odgovori tek čekaju, osobito o tome koliko bi siguran bio takav zahvat, piše između ostalog NY Times.

13. travanj 2024 18:30