BRZA I POVOLJNA ATRAKCIJA

Makeover kafića za 150.000 kuna u samo četiri dana

  • Vedran Metelko

  • Vedran Metelko

Autor: Iva Novak

Objavljeno: 17.04.2010

Iveral se u novom izdanju kafića nalazi gotovo posvuda, a strop krasi niz papirnatih lustera

Adaptirati neki prostor... Nakon ove rečenice većina će sigurno prvo pomisliti na dugotrajan i skup proces, puno kopanja, radnika, arhitektonskih i dizajnerskih promišljanja... Ukratko, miriše na probleme i živciranje!

No, mora li biti baš tako? Dobro, rušenje zidova i nered ne možete izbjeći, ali s dobrom i jasno razrađenom idejom čiji će tijek realizacije budno pratiti stručnjak, moguće je zapravo ono najvažnije - u kratkom roku i za malo novca u potpunosti preobraziti interijer.

Vapaj za preobrazbom

Dokaz za navedenu tvrdnju našli smo u zagrebačkom Jankomiru, u kafiću koji se nalazi u sklopu trgovačkog lanca Bauhaus.

Neatraktivan prostor, uređen uglavnom namjenski bez razmišljanja o potrebnoj estetici, nesrazmjer boja vidljiv u plavim lusterima, crvenim stolcima i smeđem šanku, staklene stijene umjesto zida koje dok ispijate kavicu ili jedete kroasan pružaju “prekrasan” pogled na leđa drvenog panoa s izloženim keramičkim pločicama... sve je to doslovno vapilo za alarmantnim makeoverom.

Vlasnik je u pomoć pozvao dizajnericu interijera Tinu Kurpez is Studija Karas koja je potom razradila “ratni plan” o kompletnom organiziranju i vođenju adaptacije. Prvo je definirano kako adaptacija mora biti ekspresna jer, logično - što dulje je kafić zatvoren, gubici će se gomilati. Procijenjeno je da sve mora biti gotovo u samo četiri dana.

Drugi problem je bio tradicionalan - budžet tj. više izazov za dizajnericu kojoj je rečeno da troškovi moraju biti minimalni. Rečeno - učinjeno. Adaptacija kafića, naime, na kraju je stajala oko 150.000 kuna. Što je napravljeno?

Nema mjesta za nadšank

- Vlasnik kafića htio je modernizirati prostor, ali da ostane prvotni koncept i šank kako bi troškovi bili što je moguće manji. Doduše, htio je da i postojeći nadšank ostane, na što nisam htjela pristati jer je taj element samo rezao prostor, a nije imao nikakvu bitnu funkciju - objasnila je Tina Kurpez.

Prostor oko šanka, dodaje, bio je neproporcionalno nizak s obzirom na ostatak ambijenta. Dizajnerica je stoga taj dio kafića “digla” na visinu od 3 metara (prije je bio u visini 2,30 metara).

Zbogom suvišnim detaljima

- Na taj način dobio se bolji omjer cjelina interijera. Nadalje, gornji dio prostora kroz koji prolaze vidljive instalacije, a koji je dotada bio u bijelom, pobojala sam u tamnije tonove kako ne bi privlačio pogled. Nakon toga, riješila sam se svih suvišnih detalja koji su “gušili” kafić poput polica, slika i kukica te sam zid iza šanka presvukla iveralom u boji kapučina da se ambijent pročisti i ujednači - ispričala je dizajnerica i napomenula da je šank, koji je dotad bio u boji trešnje u kombinaciji s inoksom, presvukla također u iveral u boji čokolade. Na pod je također stavljen iveral s dekorom drveta.

- Potom je na red došla rasvjeta za koju vrijedi pravilo da što je skuplja, to je kvalitetnija. No, postoje određeni trikovi, a njima sam se poslužila i u ovom kafiću te na strop stavila niz jeftinih, papirnatih lustera, gusto obješenih u različitim visinama, koji su vizualno spustili strop što nam je bio cilj - ispričala je Kurpez.

Zeleni taburei za dojam

Na staklene stijene dizajnerica je stavila crne (gornji dio) i bijele roloe (donji dio) koji propuštaju dovoljno svjetla a opet zatvaraju pogled na stražnji dio neatraktivnih panoa koji su se igrom slučaja našli ispred staklene stijene kafića.

- Najveći trošak bili su crno-bijeli stolci i stolovi na kojima vlasnik nije htio štedjeti jer, naravno, poanta svakog kafića je da ima udobne stolce kako bi ljudi ostali što dulje. Sve zajedno koštalo nas je oko 40.000 kuna, a kupljeno je 38 stolaca i 14 stolova - otkrila je Tina Kurpez. Priču o četverodnevnoj adaptaciji na najbolji mogući način zaokružili su zeleni taburei, tapecirana klupica za odmor koja se proteže duž cijelog jednog zida te fototapeta s motivom prirode čiji je cilj umiriti, odmoriti i opustiti goste.

Broj preporuka: 13

Više o...

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen