KAKO NAPUNITI STADION?

Medveščak savjetuje Modre: 'Snizite cijene, dio ulaznica podijelite i bavite se promocijom'

  • Goran Mehkek/CROPIX

Objavljeno: 20.09.2012

Iako ponekad miješamo kruške i jabuke uspoređujući neusporedivo, u njihovu slučaju ne možemo pobjeći od paralela. Dijele grad, područje aktivnosti, a jednim dijelom i ciljanu publiku. Jedan je “simbol hrvatstva, posljednja linija obrane nacionalne časti”, a drugi posljedica ambicioznog projekta čiji je uspjeh temeljen na tržišnim zakonitostima. Sličnosti, ali i razlika je dovoljno da ih pokušamo staviti u isti kontekst.

Zašto Medveščak može napuniti dvoranu u gotovo svakoj utakmici drugorazredne europske hokejaške lige, a Dinamo na startu najpraćenijeg klupskog natjecanja na svijetu gleda treći najmanji broj gledatelja u povijesti Lige prvaka?

Mamić nije presudan

Kako Medveščakova navijačka vojska, čiji je brojčani odnos s aktivnom Dinamovom okvirno proporcionalan kapacitetima Ledene dvorane i Maksimira (u najbolju ruku za klub iz Maksimira), ostaje zainteresirana za klub i kada rezultati nisu sjajni, a sablasna slika s istoka metropole i u doba domaće dominacije i europske ekspanzije odaje dojam navijačke indiferentnosti prema “svetinji”?

- Najlakše je reći ‘kriv je Zdravko Mamić’. Da, možda bi se njegov negativni utjecaj mogao smanjiti, ali on nije presudan. Bio sam na Dinamovoj utakmici, vidio neke pozitivne stvari iz kojih se može naučiti, kao što je VIP sektor ili šator Lige prvaka, ali i segmente koje pamtim kako ne bismo napravili iste pogreške - objašnjava vodeći Medveščakov PR-ovac Ranko Vučinić.

Animiranje masa

Prva pogreška Dinamova marketinškog tima bila je previsoka cijena ulaznica, smatra Vučinić. U aktualnoj gospodarskoj situaciji, čak i ako poslušaju savjete Radimira Čačića o lošem utjecaju duhana na sposobnost pronalaska puta do stadiona i cigarete zamijene klupskim šalovima, navijači će zavući ruku u džep samo za najveće brendove. Pritom ćemo, dozvolite diskreciju, isključiti predsjednika HNS-a... Gostovanje madridskog Reala prošle je godine dokazalo da sami europski vrh ne generira novac samo u svojem, već i u tuđem dvorištu.

- Nepravedno je uspoređivati Dinamo s bilo kojim velikanom europskog nogometa. Neprimjerenim smatram paralele ‘ako može Barça, zašto ne može Dinamo’. Ni mi u Medveščaku ne bismo imali nikakvih problema kada bismo vodili New York Rangerse i imali kilometarske liste čekanja za sezonske ulaznice. U ovakvoj smo situaciji svi prisiljeni na promociju, akcije i stalno animiranje navijačke mase - smatra Vučinić.

Medveščak je najbolje na svojem primjeru iskusio kakav je problem rasprodati i najatraktivniji sportski proizvod uz visoku cijenu ulaznica. Ulaznice za drugu utakmicu u pulskoj Areni, koje su se kretale između 190 i 625 kuna, za razliku od dvoboja s Olimpijom, nisu planule. Uz sav marketinški trud koji je uložen, neprodano je ostalo oko 250 od 7000 ulaznica za dvoboj protiv bečkih Capitalsa. Od tog broja prodano je između 85 i 90 posto, a ostale su podijeljene. Prodaja je išla jako dobro na inozemnom tržištu što je, ističe Vučinić, veoma indikativno.

Nije sramota dijeliti

- Države u hrvatskom okruženju imaju standard koji može pratiti te cijene, a Hrvati očito ne mogu. Zato se mora raditi na promociji. Neki u našem poslu bježe od dijeljenja ulaznica. Kada shvatimo da zbog lošijih rezultata ili manjka zanimanja dolazi do pada prodaje, povećamo udio besplatnih ulaznica do mjere da zadržimo punu dvoranu. Time nam imidž ostaje netaknut, a tvrdim da se jedna besplatna ulaznica vraća s dvije kupljene na sljedećoj utakmici. Naravno, za takvo što navijačima treba ponuditi više - zaključio je glasnogovornik Medveščaka.

Broj preporuka: 4

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

hotrss

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen