Nova obilaznica od 600 milijuna eura

Objavljeno: 29.09.2008

ZAGREB - Grad Zagreb u sljedeće bi četiri godine, do 2013., trebao dobiti novu južnu obilaznicu koja bi trebala rasteretiti grad od tranzitnog prometa.

Jutarnji list posjeduje prometnu studiju te obilaznice koju je je izradio Institut građevinarstva Hrvatske u suradnji s Hrvatskim autocestama, a trebali bi je usvojiti Grada Zagreb, Zagrebačka županija i Ministarstvo prometa. Predsjednik uprave IGH Jure Radić potvrdio nam je da je njegova tvrtka radila na tom projektu čijom bi realizacijom sadašnja južna obilaznica Zagreba postala gradska prometnica visoke prometne propusnosti.

Sadašnja obilaznica izgrađena je prije više od dvadeset godina i odavno je izgubila svoju prvotnu namjenu da rastereti grad od tranzitnog prometa. Prema tom projektu, nova bi obilaznica bila nešto duža od 60 kilometara, izgrađena kao četverotračna i, prema najavama, trebala bi ući u novi četverogodišnji plan gradnje prometne infrastrukture koji izrađuje Ministarstvo prometa.

Nova obilaznica u nekim dijelovima bit će smještena i dvadesetak kilometara južnije od postojeće.   Buduća bi obilaznica u čvorovima bila spojena na sve autocestovne pravce koji vode u Zagreb, tako da bi sav tranzitni promet mogao zaobići grad. Obilaznica bi započela u Zagorju u čvoru Luka pa bi se na nju već na tom dijelu mogao prebaciti tranzitni promet koji dolazi iz smjera Slovenije i Austrije po autocesti Macelj - Zagreb.

Va žni čvorovi

Obilaznica će zahvaćati sve glavne prometnice iz Zagreba

U čvoru Gradna obilaznica bi prešla autocestu Bregana - Zagreb kojim dolazi promet iz smjera Ljubljane, a u budućem čvoru Horvati, na autocesti Zagreb - Karlovac, na obilaznicu bi se mogao prebaciti promet iz smjera Rijeke i Splita.

Prema planu, promet iz smjera Siska s buduće bi se autoceste na obilaznicu mogao priključiti u čvoru Mraclin. U čvoru Ivanić Grad obilaznica bi se povezala s autocestom Zagreb - Lipovac i na kraju bi se iznad čvora Sv. Helena stopila s autocestom Zagreb - Goričan. Osim ovih pet, bilo bi sagrađeno još devet čvorova, pa bi obilaznica imala ukupno 14 čvorova, što bi trebalo biti sasvim dovoljno.

Prema zamisli autora, ova je obilaznica samo dio novog prometnog prstena koji bi se gradio oko Zagreba. Takve prometne prstenove imaju svi veliki europski gradovi. Primjerice, Beč ima čak dva takva prstena.

No, sjeverni dio zagrebačkog prstena ne bi bila već nadaleko poznata sjeverna tangenta nego bi se u budućnosti prsten zatvorio dalje na sjeveru iza Medvednice u Hrvatskom zagorju. Građevinski i prometni stručnjaci s kojima smo razgovarali smatraju da će izgradnja južnog dijela zagrebačkog prstena biti znatno jednostavnija nego nadaleko razvikani Bandićev projekt sjeverne tangente. Naime, obilaznica bi najvećim dijelom prolazila kroz nenastanjeno područje i područje gdje je zemlja u državnom vlasništvu. Dok trasa sjeverne tangente prolazi kroz naseljena područja i privatna zemljišta.

   Klikni za uvećanje

Osim toga, obilaznica je manje zahtjevna za izgradnju jer nije potrebna izgradnja obimnih nadvožnjaka, vijadukata i tunela kao što je slučaj kod tangente.

Cijena gradnje ove obilaznice, dakako, još uvijek nije poznata. No kako je riječ o prometnici koja bi se gradila u profilu autoceste, može se računati da bi izgradnja kilometra te prometnice mogla stajati do 10 milijuna eura.
Krešimir Žabec

Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Bivšeg člana scijentologije, religijskog pokreta kojemu pripada i glumac Tom Cruise, nedavno su u zračnoj luci u Los Angelesu brutalno izvrijeđali scientološki upravitelji, a on je sve to snimio.

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen