Oni su otkrili šifru poslovnog uspjeha

Objavljeno: 01.02.2007

Najkvalitetniji hrvatski proizvodi kreću u izvoznu ofenzivu te će pod oznakom "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta" promovirati Hrvatsku kao zemlju koja osim prirodnih ljepota i uspješnih sportaša, Europi može ponuditi i prepoznatljive brandove i inovativna znanja.

Osnovna polazišta koncepta novog projekta Hrvatske gospodarske komore, "Be CROative", bila su da je Hrvatska zemlja znanja i kreativnih ljudi te da kvalitetni hrvatski proizvodi mogu izdržati globalnu konkurenciju. Igrom asocijacije u nazivu projekta želi se stvoriti identitet zemlje koja donosi nešto novo, pametno i kreativno, a dugoročni plan je da pojmovi koji se vežu uz Hrvatsku predstavljaju provjereno ime i kvalitetu.

Trideset najjačih hrvatskih brandova poput "Vegete", "Bajadere", "Sumameda", paškog sira i čipke bit će prezentirani serijom izložbi na sajmovima turizma u Munchenu od 22. do 26. veljače, zatim na sajmu Expolingua u Lisabonu od 8. do 10. ožujka te u Bruxellesu tijekom svibnja.

Proizvodi će se predstaviti u velikom izložbenom prostoru u obliku dvije kocke, a posjetitelji sajmova će uz tu prezentaciju moći uživati i u multimedijalnoj izložbi kratkih filmova o hrvatskim ljepotama.  Sve tvrtke čiji će proizvodi biti promovirani imaju velika očekivanja od sajmova u Munchenu, Lisabonu i Bruxellesu te vjeruju kako će prisutnost na sajmovima stvoriti odličnu marketinšku platformu za proboj na strana tržišta.

Predstavljamo vam četiri (od trideset) proizvoda koje će Europi pokazati hrvatsku tradiciju i znanja.  Dva od njih, Varaždinsko bučino ulje tvrtke Prehrane d.o.o. i sapuni od maslinova ulja iz tvrtke Brač fini sapuni, posljedica su narasle ekološke svijesti hrvatskih proizvođača i, s druge strane, narasle potrebe tržišta za takvim proizvodima.

Tradicionalni dubrovački nakit i nakit Morčić - zlatarnica Križek, Europi nudi tradiciju hrvatskog zanatstva, koja u njihovu slučaju traje već tri generacije. Centrix software iz Omega softwarea d.o.o. pokazuje da u Hrvatskoj postoje ljudi koji su se u stanju natjecati i na najkompetitivnijem području na svjetskom tržištu danas - području novih tehnologija.

Varaždinsko bučino ulje

Naše su ulje u Europi odavno prepoznali
 
Varaždinsko bučino ulje, visokovrijedna namirnica vrhunske kvalitete bogat je izvor vitamina A, E, C, K, vitamina B grupe, nezasićenih masnih kiselina poput Linolske kiseline koja je neophodna za život jer uravnotežuje kolesterol u krvi i reagira sa aminokiselinama što je važno za disanje stanica. Bučino ulje je bogato i mineralima poput fosfora, kalcija, magnezija i kalija te elementima u tragovima, željezom, cinkom i manganom. Njegova se proizvodnja temelji na kvalitetnoj sirovinskoj osnovi te se pri izradi ne koriste aditivi i konzervansi.

Sredinom 2005. godine Prehrana d.o.o. započela je s projektom uvođenja sustava upravljanja kvalitetom i zdravstvenom sigurnošću hrane kako bi svojim potrošačima zajamčili kvalitetu koju im je potvrdio i Institut za biokemiju TU Garz.

Znanstvena studija koju je taj institut objavio potvrđuje mišljenja mnogih svjetskih stručnjaka o vrijednosti bučinog ulja u prehrani. Studijom je dokazano da bučino ulje sadrži najviše antioksidativne vrijednosti od svih vrsta ulja, što je bitno za osnovnu zaštitu organizma te je dobar preduvjet za dug život.

Zbog dobivanja certifikata "Izvorno hrvatsko" za Varaždinsko bučino ulje, proizvodima Prehrane d.o.o. naglašena je kvaliteta i autentičnost proizvoda.

Kako kaže predsjednik Uprave Prehrane d.o.o., Domagoj Koprek, tržišni aspekti poslovanja ukazuju na pomake u poslovanju na domaćem, ali i na stranom tržištu.

- Prehrana d.o.o. prepoznata je kao kvalitetan domaći brand  koji svoje mjesto sve više pronalazi i na zahtjevnom stranom tržištu. Naglasak je stavljen na kvalitetan domaći proizvod, a pravo uporabe znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta" doprinosi prepoznatljivosti naših proizvoda - rekao je Koprek.

Prehrana d.o.o. podupire akciju Hrvatske gospodarske komore, BeCROative i ima velika očekivanja od sajmova u Europi.

- Zahvalni smo Hrvatsko gospodarskoj komori jer su objednili sve što je kvalitetno u Hrvatskoj i na taj način omogućili i malim tvrtkama da participiraju na tim, vrlo važnim sajmovima i postane dio hrvatske izvozne ofenzive. Svakako će nam to predstavljanje pomoći u širenju na tržište Europske unije, ali će pridonijeti i razvoju naše tvrtke - rekao je Koprek.

Tvrtka Prehrana d.o.o. utemeljena je 1931. godine kao proizvođač ulja i octa. Osnovna djelatnost Prehrane d.o.o. koja danas upošljava 85 ljudi podijeljena je na tri osnovna proizvodna programa, a to su proizvodnja kiselog zelja i repe, proizvodnja bučinog ulja te proizvodnja jabučnog, vinskog i alkoholnog octa.

Osim tržišne prisutnosti u svim većim trgovačkim lancima na domaćem tržištu, društvo je orijentirano i izvozno zbog čega se proizvodi Prehrane d.o.o. mogu pronaći i u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Nizozemskoj i Švedskoj.


Sapun od maslinova ulja

Proizvodimo i sapun s dodanim listićima od 23-karatnog zlata

POSTIRA - Samo se Bračanin mže baviti biznisom u kojem nema škarta, našalio se na svoj (i zavičajni) račun Joško Šantić, vlasnik jednog od najzanimljivijih obiteljskih obrta, tvrtke "Brač fini sapuni" u Postirama. Cijela obitelj Šantić - Joško, supruga Vivijan i djeca Marin, Luka, Jelena i Ivan - već četiri godine u svojoj kući na Braču proizvode prirodne sapune od djevičanskog maslinovog ulja. U "pogonu" od tek nešto većem od 20 četvornih metara stvaraju jedan od najpopularnijih hrvatskih suvenira posljednjih godina, a u Dalmaciji su njihove sto grama teške "ciglice" skoro neizostavni dio poslovnih darova u raznim prigodama.

Šantićevi, koji kao pojačanje u svojim redovima imaju samo još budućeg zeta Stipu Mamića, sve rade sami - Joško je "glava" projekta, Marin i Vivijan su sami dizajnirali omotnice za koje su, premda samouki, dobili nagradu Cropak, Luka sa Stipom pravi sapun i ručno ga pakira, Jelena studira farmaciju da bi jednog dana preuzela posao, a čak i Ivan, učenik šestog razreda, udara pečate s datumom proizvodnje, dok ne stasa za nešto više.

- Počeli smo ne zato što smo imali viška novca, nego zbog manjka posla - priča Joško, 47-godišnji elektroničar po struci, koji je godinama svirao po inozemstvu, čak je za vrijeme Svjetskog prvenstva u nogometu 1998. u Francuskoj nastupao u Hrvatskoj kući zabavljajući "vatrene".

Danas obiteljski obrt Šantićevih godišnje proizvede oko 60 tisuća komada, a posebno su ponosni na svoj asortiman kojim su željeli napraviti svojevrsnu turističku kartu Hrvatske. Osnovu od maslinovog ulja obogatili su biljem koje je karakteristično za pojedini kraj - ružmarin za Brač, mandarine s Brijuna, lovor iz Dubrovnika, hvarska lavanda, smilje iz Istre, korčulanski bosiljak, majčina dušica s Kornata, kvarnerski bor, menta s Mljeta, kadulja s Paga, jela kao simbol Plitvica te gospina trava i limun s Visa.

- Vrhunac nam je Aurum Croaticum, sapun s dodanim listićima od 23-karatnog zlata. Htjeli smo prikazati pravu boju Dalmacije, a kad već ne možemo pakirati sunce, zlato je bilo najbliže - priča Šantić.

Za svoj proizvod, za koji koriste vrlo kvalitetno ulje koje otkupljuju od poljoprivredne zadruge u Selcima (godišnje kupe 1400 kilograma ulja), Šantići su dobili već mnoštvo nagrada, a sapune iz Postira je osim u Hrvatskoj moguće naći i u trgovinama u Sloveniji, Velikoj Britaniji, Novom Zelandu, SAD-u, Švedskoj, Njemačkoj... Ljeti kroz minijaturnu tvornicu u Postirama prolaze i turisti, kao i obično najveće oduševljenje pokazuju Japanci, koji nakon što pogledaju proizvodnju u pravilu odnesu pune vrećice Šantićevih sapuna.

- Nosimo i certifikat "izvorno hrvatsko", jedini smo na svijetu koji radimo prozirni sapun od djevičanskog maslinovog ulja s dodacima koji su isključivo biljni, dakle prirodni, za što imamo i međunarodni patent - kaže Joško.

Uzor za svoj posao, za koji je ideju dobio kad mu je prijatelj iz Praga donio sličan suvenir, Joško je našao u bračkoj tradiciji pravljenja sapuna od murge - taloga koji se skupi na dnu posude s uljem.

- Bili smo dovoljno ludi da pokušamo to raditi od visokokvalitetnog ulja, testiranog u SMS-ovom laboratoriju, i uspjeli smo. Prodamo sve što proizvedemo, i nitko nam nije dužan, to je, uz stvaranje imena, sad najvažnije - kaže ponosno Šantić.

Planova za širenje ova vrijedna obitelj ima, ali ne želi ništa raditi naprečac.

- Bio bih najsretniji da sve ostane u familiji, a širit ćemo se koliko nam bude trebalo, ne pada nam na pamet pohlepno povećavati proizvodnju i upadati u kredite iz kojih se nikad ne bi izvukli. Planiramo proširiti asortiman mineralnim morskim solima, losionima za tijelo i eteričnim uljima, ali samo polako, ne treba ništa raditi na silu - predočava svoju filozofiju i planove Joško Šantić.
Piše: Ivica Profaca

Centrix software

Otkrili smo kako se najbolje vode poslovni procesi

Centrix software je sustav za upravljanje dokumentima i procesima državne uprave, a omogućuje znatno lakše upravljanje golemom količinom dokumenata zbog čega u gotovo cijeloj državnoj upravi više nije potrebno koristiti običan papir. Ideja za taj software nastala je još 2003. godine kada je uprava tvrtke u državnoj upravi procijenila da će zbog nabavljanja računalne opreme i broja korisnika koji kreiraju sve veće količine dokumenata, biti potreban sustav za racionalizaciju. Glavna inovacija je ujedno i ključni element Centrix - softwarea, a to je pristup - Centrix upravlja poslovnim procesima, a pohrana i rad s dokumentima je samo komponenta takvog sustava.

Prema riječima Lea Merorya iz Omega Softwarea, promidžba proizvoda sa oznakom "Izvorno hrvatsko" je u najmanju ruku, na indirektan način stvorila dodatni interes za Centrix.

-  Ljudi odlično reagiraju kada pročitaju "Centrix" uz bok proizvodima koji su prerasli u hrvatske super-brandove kao što su "Sumamed" ili "Bajadera". Od sajmova koji su pred nama očekujemo povećanje interesa za našim rješenjima na regionalnim tržištima, koja su nam vrlo bliska kako zakonima tako i poslovnim običajima - rekao je Merory.

Centrix, najrasprostranjeniji sustav za podršku u radu u tijelima državne uprave, čini gotovo polovicu ukupnih prihoda Omega softwarea gdje vjeruju da će taj udio postajati sve veći.

U Omega softwareu dio tog uspjeha pripisuju upravo certifikatu "Izvorno hrvatsko" koji im je pomogao u uspostavljanju povjerenja kod korisnika jer kako kaže Merory, kupci kupuju kvalitetan proizvod koji ispunjava njihova očekivanja.

Omega software je relativno mlada hrvatska tvrtka osnovana 2001. godine, a njeno osnivanje rezultat je zajedničkog ulaganja tvrtke BBM - softverske kompanije fokusirane na potrebe manjih tvrtki i M San Grupe - vodećeg distributera IT opreme i potrošačke elektronike. Politika tvrtke je, od osnutka, vlastiti razvoj poslovnih IT rješenja za potrebe velikih, kompleksnih organizacija. Ova tvrtka bilježi tržišni uspjeh i rast od 40 - ak posto godišnje, a prezentiranje njihovog inovativnog software u Europi omogućit će im daljnji napredak i širenje.


Dubrovački nakit i nakit Morčić

Potraga za onim što je najljepše u našoj tradiciji

Zlatarnica Križek jedan je od najstarijih hrvatskih obrta, a osnovao ju je cijenjeni zagrebački zlatar Viktor Križek 1935. godine u Mesničkoj ulici. Zlatarsku tradiciju tri generacije kasnije nastavili su braća Vlado i Viktor Križek, a tradicija se nastavlja uključivanjem i četvrte generacije obitelji Križek.

Svladavanje izrade tradicionalnog dubrovačkog nakita i nakita Morčić zahtijevala je, kako kaže suvlasnik zlatarnice Viktor Križek, godinu dana intenzivnog rada, a uz sam nakit bilo je potrebno izraditi i povijesnu građu uz koju se nakit spominje.

- Kod promoviranja projekta "Morčič - izvorno hrvatski proizvod" susretali smo se s pitanjem kupaca poput - što glava crnca radi na hrvatskom nakitu? Zbog toga je bilo potrebno izraditi i dodatni materijal u vidu prospekata i ambalaže koji govore više o samom nakitu - rekao je Križek.

Izrada dubrovačkog nakita vrhunac je zlatarskog umijeća i zahtijeva mnogo truda, što je jedan od razloga zbog kojeg se taj oblik nakita vrlo rijetko nudi na tržištu unatoč tome što je vrlo raskošan i glamurozan.

Nakit "Morčić", originalni proizvod baziran na autentičnoj hrvatskoj povijesnoj priči, dobio je 2003. godine službenu potvrdu za originalnost i kvalitetu od Hrvatske gospodarske komore u vidu certifikata "Izvorno hrvatsko". Istu oznaku je 2006. godine dobila kolekcija Tradicionalni dubrovački nakit pa je tako zlatarnica Križek jedina zlatarnica čija kolekcija nakita u Hrvatskoj ima to priznanje.

Prema Križekovim riječima, dobivena priznanja uvelike su pridonijela rastu imidža njegove zlatarnice, što se očituje u komunikaciji s ljudima.

- Uočavamo da mnogo ljudi na raznim razinama zna za nas, u nas vjeruje i podržava naš rad. Naš nakit dobro se prodaje jer kupci vole kada kvalietetan proizvod prati i priča. Tako se uz nakit na našim prodajnim mjestima dobivaju i dvojezični certifikati, a kod nakita "Morčić" dobivaju se DVD-i s pričom o morčiću - rekao je Križek.

U zlatarnici Križek, nakon predstavljanja njihovog nakita na sajmovima u Munchenu, Lisabonu i Bruxellesu, očekuju određene poslovne kontakte, a naročito s tržišta Pirenejskog poluotoka, jer mnogobrojni turisti koji s tog područja posjećuju Zagreb vole kupovati morčiće.


Velibor Panić

Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Vrijeme je da prestanemo bacati žvakaće gume u prirodu. Pogledajte čitavu akciju spašavanja malenog kolibrića koji se zalijepio u žvakaćoj gumi.

SA ŽITOM U PLODINAMA

Dobitnici nagradne igre sa Žitom u Plodinama do vrijednih nagrada

Dana 15. listopada 2012.godine izvučeni su dobitnici u nagradnoj Igri Sa Žitom u Plodinama do vrijednih nagrada.

LJUBAVOLOGIJA U PRAKSI

Kako živjeti u ljubavi?

Što ljubav doista jest? Kako je možemo svakodnevno živjeti? Kako odbaciti romantično, idealizirano shvaćanje ljubavi i prigrliti ono što ljubav istinski jest? Kako dopustiti ljubavi da nas osvoji?

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen