NOGE

Eterična ulja za lagan korak

  • Thinkstock

Objavljeno: 04.07.2012

Čempres, grejp i pepermint smanjuju oticanje nogu, osvježavaju ih, jačaju krvne žile i potiču cirkulaciju

Teške noge, otečeni zglobovi i potkoljenice kod mnogih su žena neugodna prateća pojava ljetnih vrućina. Noge otiču zbog zadržavanja tekućine u kapilarama, što se događa pri izmjeni tekućina između krvnog i limfnog sustava. U normalnim okolnostima organizam ima savršenu ravnotežu izmjene tekućina i tada se ne stvara višak međuprostorne tekućine. No, u određenim se uvjetima mehanizam mijenja i tekućina se počinje zadržavati, najviše u listovima, zglobovima i bedrima, dakle dijelovima iz kojih je povrat krvi u srce najteži. Jedan od čimbenika koji djeluju na promjene tog mehanizma je i povišena vanjska temperatura, jer vrućina širi krvne žile pa one postaju manje elastične, a upravo elastičnost žila potiče povrat krvi i apsorpciju tekućine.

Pomoć iz prirode

Osjećaj težine i otečenosti nogu može se umanjiti različitim gelovima i sprejevima što jačaju krvne žile i kapilare, potiču cirkulaciju i daju osjećaj svježine i hlađenja. Za ovu smo priliku savjet potražili od Matilde Ivaniš Knez, Primavera aromaterapeutkinja u tvrtki Biovega.

Ona predlaže sprej protiv oticanja nogu od cvjetne vodice hamamelisa te eteričnih ulja peperminta, čempresa i grejpa. Za pripremanje spreja trebat će vam:

• 100 ml cvjetne vodice hamamelisa

• 20 kapi eteričnog ulja čempresa

• 15 kapi eteričnog ulja grejpa

• 7 kapi eteričnog ulja peperminta.

Kako ulja djeluju

Baza spreja je cvjetna vodica hamamelisa, vrlo dobar temelj za tretiranje vena i otečenih nogu.

Eterično ulje čempresa potiče cirkulaciju i jedno je od najboljih ulja za njegu vena, kao i za prevenciju nastanka proširenih vena.

Eterično ulje grejpa potiče optok limfe, a uz to je i snažan diuretik, što znači da potiče izbacivanje suvišne vode iz organizma.

Eterično ulje peperminta lagano hladi i njeguje kožu te blago potiče cirkulaciju.

U ovom slučaju cvjetna vodica hamamelisa već dolazi u bočici s raspršivačem, pa je potrebno samo odvrnuti raspršivač i pažljivo nakapati ulja u bočicu prema receptu. Zatim zavrnite raspršivač i blago protresite da se svi sastojci stope.

Kako koristiti sprej

Noge poprskajte sprejem po potrebi, jedan do dva puta dnevno. Nemojte se izlagati suncu odmah nakon nanošenja spreja.

Ovaj je sprej odličan za tretiranje nogu ljeti, jer osvježava, potiče cirkulaciju i jača stijenke krvnih žila. Ljudima koji puno stoje i sjede preporučuje se korištenje tijekom cijele godine, savjetuje aromaterapeutkinja Matilda Ivaniš Knez.

Važnost prevencije

Kako biste spriječili oticanje nogu ili ga makar ublažili, pridržavajte se nekih jednostavnih, a vrlo korisnih savjeta.

• Općenito, izbjegavajte sjedalački način života: ako se dugo ne krećete, mišići se neće napinjati i neće poticati povrat krvi u srce.

• Ako radite sjedeći, ustanite i protegnite noge barem svaki sat.

• Putujete li automobilom, zaustavite se svaka dva sata i osvježite noge vodom. U vlaku ili avionu često ustajte i prošećite koliko možete.

• Uvedite redovne šetnje u dnevni raspored: svakoga dana hodajte barem dva puta po 20 minuta, kako biste aktivirali pumpu u stopalima i listovima i potaknuli povrat krvi.

• Nemojte sjediti prekriženih nogu. Pritisak bedara u tom položaju onemogućuje povrat krvi.

• Pazite što obuvate: nemojte nositi preuske cipele niti one s potpeticama višim od 5 ili nižim od 3 centimetra. U preniskim ili previsokim cipelama noga stoji neprirodno, pa je onemogućena resorpcija tekućine u zglobovima i stopalima.

• Pazite i što odijevate: izbjegavajte čvrstu, preusku i sintetsku odjeću: takva odjeća pritišće vene, što ima loše posljedice za cirkulaciju.

• Oprez u prehrani: nemojte pretjerivati s unosom soli, ne samo one koju dodajete jelima, nego i one koju dobivate iz suhomesnatih proizvoda, sireva itd., budući da natrij potiče zadržavanje tekućine u organizmu. Pijte najmanje litru i pol tekućine (vode) dnevno.

• Noge svakodnevno tuširajte hladnim mlazom, počevši od stopala prema gore. Takav tretman neka traje oko četiri minute. Navečer možete na noge staviti hladne obloge navlažene slanom vodom (dvije žličice krupne soli na litru vode). Sol privlači tekućinu, a hladnoća potiče cirkulaciju.

• Spavajte s blago podignutim nogama. Praktično je rješenje staviti jastuk ispod madraca.

• Kad ste na suncu, nemojte prekrivati noge ručnikom kako biste ih zaštitili od sunca, jer se tako vene dodatno zagrijavaju i šire. Smjestite se u hlad i noge osvježavajte vodom.

Simptom proširenih vena

Oticanje nogu može upućivati i na proširene vene, bolest krvožilnog sustava koja zahtijeva ozbiljne medicinske metode, poput sklerozacije (u vene i kapilare ubrizgava se hipertonična otopina koja ih zatvara).

Neke od tegoba koje upućuju na proširene vene su i bolovi u nogama, poglavito pri dugotrajnom stajanju, te ljeti i na kraju dana, noćni grčevi u nogama, osjećaj težine, napetosti i umora u nogama, žarenje, peckanje, bockanje, svrbež te osjećaj stalnog nemira u nogama (tzv. restless leg syndrome).

Broj preporuka: 11

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen