DAN NA AUTOOTPADU

Posao s rabljenim dijelovima cvjeta! Najviše se traže za Opele, VW, Fiate i Renaulte...

Uz Autootpad Tomi, jedini u Hrvatskoj koji se dići titulom certificiranog eko otpada, u Zagrebu i okolici kupci se za rabljene dijelove još mogu snaći u osam ili devet ovakvih radnji. Pogledajte fotogaleriju!

Reportaža

Auto otpadi

Zvonimir Jurčić/Ivan Lacković

Meka auto-dijelova za doktore i sirotinju

Autootpad Tomi koji se ovim poslom bavi već dvadeset godina, premda bi promatraču u prolasku na ulazu u Zaprešić djelovao tek poput livade ispod nadvožnjaka pune olupina okružene žicom, što djeluje poput groblja automobila, zapravo je jedini otpad u Hrvatskoj koji se dići titulom certificiranog eko otpada u Hrvatskoj s dozvolom ministarstva za rad i podkoncesijom poduzeća C.I.O.S.

Kompletan sustav zbrinjavanja opasnog otpada poput ulja, antifriza i slično ovdje je standard, a tu je i cijeli podzemni sustav pročiščavanja oborinskih voda za što koriste poseban separator nakon čije uporabe onečišćena voda postaje praktički pa pitka.

Prednost kupovine u auto otpadu je da je originalni, pa makar i rabljeni dio uvijek bolji od bilo kojeg zamjenskog dijela, tvrdi Hlašć, a najgori su oni novi zamjenski po diskontima, iz Kine i Tajvana, poput dijelova karoserije, plastičnih dijelova i slično koji su doista sumnjive kvalitete. Lampe, žmigavci, spone, čak i kileri, sve je tako loše napravljeno da kada se to pusti u pogon tek onda vidite da se žmigavci rose a kileri 'pišaju'.

U Zagrebu i okolici kupci se za rabljene dijelove još mogu snaći u osam ili devet ovakvih radnji poput Olimpije u Prilesju, SEC-a na Žitnjaku ili Auto-Investa na Radničkoj. Svima je osnovna djelatnost prodaja repariranih i rabljenih auto dijelova, otkup i prodaja rabljenih i karamboliranih vozila.

Najviše se traže dijelovi za Opele, Volkswagene, Fiate i Renaulte. Čisto konkretno, za Golf III najviše se traže vanjske brave jer su sklone pucanju, anlaseri, ponekad getribe, frgazeri, motorići za centralno zaključavanje, dok su za Fiate najtraženije također vanjske kvake, farovi i prednja vrata. Generalno od limarije se uvijek najviše traži prednji kraj. Ti se dijelovi za ove marke prodaju gotovo uvijek u pravilu čim stignu! Zanimljivo je smo rijetko kada prodali krov ili podnicu za bilo koji auto.

Što se tiće cijena, za Golf III kod mene originalni rabljeni far košta od 150 do 200 kuna, monopoint za motor 400 kuna, prednja vrata 300 kuna, podizač za staklo 100 kuna, brava za centralno 150 kuna, dok uređeni mjenjač primjerice za Golf II stoji 700 kuna, a za Polo SDI oko 2500 kuna. Motori se također traže, uređujemo ih u našoj radionici, a stoje od četiri do deset tisuća kuna, ovisno o modelu i godištu.

Očigledno posao s rabljenim dijelovima u Hrvatskoj cvjeta, premda su nam se u Tomiju požalili da je i njihov biznis dotaknula recesija jer se ljudi u svakom slučaju manje voze pa je manja i potražnja, no riječ je o ozbiljnom poslovanju od kojeg oni najveći mogu itekako dobro živjeti.

Kako se radi: kupe auto za djelove, najmanje propisano zakonom 10 lipa po kili ili 40 ako ga sam doveze, a oni plačaju od kunu do dvije po kili. Tada olupina ide u reciklažu izvade zdrave dijelove za prodaju, a opasne otpade zbrinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 19:39