Dakle, jedan mandat uz mogućnost još jednoga dodatnog reizbora, jednako kao kod predsjednika države. Premda je aktualni glavni državni odvjetnik Mladen Bajić već u svomu trećem mandatu, ova izmjena Zakona, ako i bude izglasana, ne bi utjecala na njegov eventualni treći mandat. Spomenuti zakon ne bi se mogao primjenjivati retroaktivno, pa bi tek po isteku aktualnoga mandata Bajić mogao hipotetski dobiti još puna dva mandata. Bajić, kojega je Sabor birao 2002., reizabrao 2006. i 2010. (ovaj mu mandat završava 2014.), može nakon toga datuma biti biran još dva puta: sa završetkom obnašanja dužnosti 2024.
Izvješće Vrhovnog suda
Međutim, osim prijedloga o izmjenama Zakona o DORH-u, zanimljive su i inicijative saborskih odbora nakon prvoga čitanja prijedloga novoga Zakona o sudovima. Konkretno, o mogućnosti da se zakonom obveže predsjednika Vrhovnoga suda da Saboru podnosi izvješće o radu sudova. Priča o ovoj zakonskoj inicijativi zaista intrigira jer je nakon prvoga čitanja, pred saborskim odborima, doživjela potpuni obrat. Ta je odredba, doznaje Jutranji, trebala biti potpuno uklonjena, no sada bi se, u drugome čitanju, mogla vratiti na velika vrata. Naime, postojeći Zakon o sudovima u članku o općoj sjednici Vrhovnoga suda navodio je, među ostalim, da se utvrđuju izvješća koja se upućuju Hrvatskome saboru, no ništa više nije bilo specificirano, pogotovo tko, kada i na koji način bi ta izvješća trebao podnositi.
Promjene u Saboru
Zbog toga se takva izvješća nisu ni podnosila, pa je Ministarstvo pravosuđa u prvom prijedlogu Zakona potpuno izbacilo članak o izvješćima. No, tijekom rasprave u saborskim odborima i na plenarnoj sjednici zastupnici su istaknuli primjedbe da potreba za takvim načinom izvještavanja nositelja zakonodavne vlasti od strane prvoga čovjeka sudske vlasti ipak postoji. Ministarstvo pravosuđa primilo je na znanje primjedbe zakonodavca te će razmotriti kako ih uklopiti u zakonski prijedlog koji će ići u drugo čitanje. U svakom slučaju, bilo kakav prijedlog takve vrste bit će razrađen i dovoljno jasan da ne bi došlo do presezanja zakonodavne vlasti u nadležnost sudbene, poručuju iz Ministarstva pravosuđa i pojašnjavaju da se u Saboru zasigurno neće raspravljati o konkretnim sudskim predmetima.
Sudac Mrčela: Treba nam drugo rješenje
Zamjenik predsjednika Udruge hrvatskih sudaca i sudac Vrhovnog suda dr. Marin Mrčela, pak, smatra kako bi takva odredba mogla dovesti u pitanje nezavisnost sudske vlasti te da su bilo kakve usporedbe između sudaca i državnog odvjetnika miješanje krušaka i jabuka jer DORH nije dio nezavisne sudske vlasti.
- Ta je inicijativa razumljiva jer Sabor bira predsjednika VSRH. Međutim, s ustavno-pravnoga stajališta, a ako postoje ravnopravne tri državne vlasti, onda jedna drugoj ne podnose nikakva izvješća. Prema tome, ta trodioba komunikacije između tri grane vlasti u Hrvatskoj treba biti riješena na drugačiji način - kaže Mrčela i tvrdi da bi takav institut mogao dovesti i do apsurda. - Podnošenje izvještaja pretpostavlja neku subordinaciju. Što ako npr. Sabor ne prihvati takvo izvješće? Što onda? Hoće li smijeniti predsjednika Vrhovnoga suda - pita sudac Vrhovnog suda Marin Mrčela.