U PROBOJ, U PROBOJ

Probijen tunel kroz Biokovo: Zagvozd i Imotski 'izbili' na more

  • Ivo Ravlić/CROPIX

  • Ivo Ravlić/CROPIX

  • Ivo Ravlić/CROPIX

Objavljeno: 22.01.2010

Sada kroz tunel možemo autoputom do Muenchena, kazao je šef gradilišta Anđelko Šiško, nepune dvije godine nakon miniranja terena. Glavna tunelska cijev s dva kolnička traka bit će duga 4,2 kilometra

BAŠKA VODA/BAST - Točno u 13,57 u četvrtak probijen je tunel Sv. Ilija kroz Biokovo. Spojeni su primorska i zabiokovska strana. Radnici Konstruktora s primorske strane u Bastu iznad Baške Vode rukovali su se s kolegama poduzeća Hidroelektre sa zagvoške strane na polovici tunela dugog 4.249 metara.

- Sada kroz tunel možemo autoputom do Munchena – zadovoljno je kazao šef gradilišta na tunelu Anđelko Šiško, kojemu je ovo 13-ti tunel u karijeri.

- Ponosni smo na još jedan poduhvat – pridružio se Dario Leko, glavni inženjer HAC-a na Sv. Iliji. Probijanje je trajalo 2 godine. Radnici slave, a od noćne smjene, kaže Šiško, nastavlja se s iskopima i miniranjima 22 metra do punog profila glavne cijevi od 7,7 metara. Ispred HAC-a, investitora gradnje Sv. Ilije, Leko ističe da se radi o četvrtom po duljini tunelu u nas, ali je po nadsloju (1336,5 metara), odnosno visini stijena od tunelske cijevi do vrha planine, prvi cestovni tunel u Europi u krškom masivu.

Glavna tunelska cijev imat će dvije vozne trake ukupne širine 7,7 metara kolnika. Paralelno je probijena servisna traka u istoj dužini široka nešto više od 3 metra. Preostali radovi na bušenju tunela potrajat će sljedeća tri mjeseca.

- Za tunel je predviđeno u 2010.g. 16 milijuna kuna, kojim novcem se mogu završiti iskopi i zaštitne radnje, jer sljedeće 2 godine nije predviđen novac za radove – kaže Leko. - Mi nastavljamo raditi po ugovoru – odgovara Šiško na pitanje je li potom zatvaraju gradilište i konzerviraju Sv. Iliju. To znači da nitko nije opozvao ugovoren završetak radova.

- Očekujemo da će župan Ante Sanader i premijerka Jadranka Kosor iznaći sredstva i tunel završiti. Šteta bi bila za Bašku Vodu, Zagvozd i Hrvatsku da stane. Sljedeća investicija uz južni portal je žičara zbog atrakcije, o čemu smo se sa Zagvozdom dogovorili – smije se načelnik Baške Vode Joško Roščić.

Zajedno s donačelnikom Filipom Vidulinom, predsjednikom Vijeća Vicom Oršulićem, inžinjerima i zagvoškom delegacijom na čelu s načelnikom Miroslavom Gaće i donačelnikom Borisom Mlikotom prvi su prošli automobilom iz Basta do Zagvozda. - Otvorila su nam se vrata u svit, ponosni smo više nego ikada. Svi smo uzbuđeni – kazao je Mlikota.

Broj preporuka: 18

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

magazinrss

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen