Rijeka kupila Titov brod

Objavljeno: 22.05.2009

RIJEKA – Grad Rijeka u petak je na javnoj dražbi riječkog Trgovačkog suda izlicitirao brod Galeb za 150 tisuća dolara i time iskoristio svoje pravo prvokupa. U roku od 15 dana novac mora biti uplaćen na depozitni račun suda, a kada i ako ova sudska odluka postane pravomoćna, brod prelazi u vlasništvo Rijeke.

U ovu se priču Rijeka upustila sa željom da Galeb pretvori u svojevrstan muzej. Grad je na ročištu bio jedini ponuđač, te je Galeba dobio po početnoj cijeni na dražbi, a druga strana, zastupnici vlasnika broda Grka Johna Paula Papanicolaua, uložili su niz prigovora o kojima će sud tek odlučivati, među ostalim i da u najnižoj traženoj cifri u oglasu za prodaju Galeba nije naveden PDV što bi moglo zakomplicirati postupak.

Isto tako, odvjetnici grčkog brodovlasnika, najavili su i žalbu na ovakvo rješenje Visokom trgovačkom sudu tako da priča o Galebu još nije završena.

Grad Rijeka pravo prvokupa stekao je kada je Ministarstvo kulture Galeb proglasilo kulturnim dobrom što je, uz žalbe, dodatno produljilo sudski postupak na Trgovačkom sudu. Postupak prodaje broda na sudu pokrenut je zbog neplaćenih računa i traje godinama, a brod već osmu godinu truli na vezu u brodogradilištu Viktor Lenac.

No, pitanje u kojem će se iznosu i hoće li se uopće namiriti sva potraživanja jer su veća od svote za koju Grad kupuje brod. Svoj dio kolača traži Lenac, kapetan koji je čuvao brod, agencija Adriatika, a na posljednjem se ročištu pojavio i zastupnik američke tvrtke koja traži preko tri milijuna dolara.

Inače, nekadašnji školski brod jugoslavenske vojske Galeb rado je za svoja putovanja koristio Josip Broz Tito i upravo je to razlog kultnog statusa kojeg i danas uživa, unatoč zaista jadnom stanju u kojem se nalazi. Njegova procijenjena vrijednost iznosi tek 275.194 američka dolara.

Galeb izgrađen 1938. u Italiji

Galeb je jugoslavenski školski brod postao nakon Drugog svjetskog rata kada je podignut s morskog dna i obnovljen u pulskom Uljaniku. Sagrađen je kao Ramb III još 1938. godine u talijanskom brodogradilištu Ansaldo, a kao jedan od tada najbržih teretnjaka u svijetu, prevozio je banane. Na dnu mora završio je kao njemački minopolagač u savezničkom napadu na Rijeku.


Iva Balen/EPEHA

Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Upravljanje bagerima koji precizno odvajaju kamen u visokim Alpama u sjeverozapadnom dijelu Italije nije nimalo lak posao. Pogledajte kojim znakovnim jezikom se radnici međusobno sporazumijevaju.