Uvijek je zanimljivo kada na tržište dolaze novi automobili koji po prihvatljivoj cijeni nude mnogo prostora, velik prtljažnik i aktualnu tehnologiju, a da se pritom ne odriču ni privlačnog izgleda. Jedan od takvih je i Citroën C-Elysée zamišljen prvenstveno za tržišta istočne Europe, Rusije i Kine, a koji smo imali priliku isprobati na cestama u okolici Barcelone.
Nova francuska limuzina izrasla na platformi gradskog C3 imati će snažnu konkurenciju kada se u siječnju pojavi na našem tržištu i to u prvom redu u Peugeotu 301 te u dvojcu Seat Toledo i Škoda Rapid. Prema riječima ljudi iz Citroëna novi bi C-Elysée stilom i performansama trebao zadovoljiti sve potrebe kupaca koji od trovolumenske limuzine očekuju da bude privlačna i cjenovno dostupna.
Izgled je potpuno nov, Francuzi su počeli od praznog lista papira, a djeluje skladno i uravnoteženo s tipičnim Citroenovskim detaljima poput maske hladnjaka s velikim kromiranim znakom. U duljinu C-Elysée mjeri 4,43 metra, a međuosovinski razmak od 2,65 m najduži je u klasi, no ono što su njegovi tvorci posebno naglašavali tijekom prezentacije je robusnost i čvrstoća koja će osigurati trajnost C-Elyséea. Testiran je u svim mogućim klimatskim uvjetima od pustinje do polarnog kruga i na svim mogućim podlogama i ekstremnim terenima, a s predserijskim je modelima prijeđeno ukupno četiri milijuna kilometara.
Nakon svega C-Elysée je s prilagođenim razmakom od tla, dodatno zaštićenim podvozjem i ojačanom karoserijom te čvršćim spojnicama spreman kako za pustinju Afrike ili rusku zimu. Unutrašnjost nudi klasično citroenovsko uređenje sa zanimljivim detaljima poput ukrasne letvice ispred suvozača, no izrada i materijali su robusniji s tvrdom plastikom kako bi korištenje i održavanje bilo jednostavnije.
Ono što nam se manje svidjelo je upravljač XL dimenzija i činjenica da se podešava samo po visini. No zato u vožnji pruža dobre povratne informacije dok optimalno ležanje zahvaljujući širokom tragu kotača pridonosi sigurnim voznim osobinama. Prostor u unutrašnjosti vrlo je izdašan za ovu klasu posebice straga, a to nimalo ne utječe na veličinu prtljažnika koji raspolaže s čak 506 litara korisnog prostora.
Na prezentaciji smo vozili najopremljenije modele što znači da su imali ABS, ESP, četiri zračna jastuka, klima uređaj s digitalnim ekranom, pomoć pri parkiranju, limitator brzine te radio MP3 i Bluetooth.
Citroën C-Elysée ima novi 1.2 VTi benzinac sa 72 KS koji je razvijen kako bi imao optimalne performanse (110 Nm pri 3000 o/min, potrošnja od 5 l/100 km, emisija CO2 od 115 g/km), a uparen je s ručnim mjenjačem s pet brzina. Snažniji 1,6 VTi benzinac sa 115 KS osim s ručnim može se dobiti i s automatskim mjenjačem, dok dizelsku ponudu zastupa poznati 1.4 HDi motor s 92 KS i okretnim momentom od 230 Nm pri 1750/min, a koji se prema tvorničkim podacima zadovoljava sa 4,1 l na 100 km. Snažniji benzinac i dizelaš u vožnji pružaju više od uvodnog 1,2-litrenog benzinca, u radu su uglađeni i tihi te odlično pristaju novom C-Elyséeu.
Na koncu, s početkom godine dolazi nam vrlo zanimljiv Citroën koji nudi niske troškove održavanja, svidljiv izgled, mnogo prostora te prema najavama povoljnu cijenu koja će za uvodni model iznositi manje od 90.000 kuna.
1.2 VTi
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 4 cilindra
Obujam 1199 ccm
Snaga 53 kW/72 KS pri 5500/min
Moment 110 Nm pri 3000/min
Mjenjač 5 stupnjeva, ručni
Dimenzije : 443x171x147 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 506 litara
Masa 1280 kg
Najveća brzina 170 km/h
Ubrzanje 14,0 s
Prosječna potrošnja 5 l/100 km
OSTALI MOTORI
1.6 VTi (115 KS)
1.4 HDi (92 KS)