1.4 CVVT

TEST KIA CEED Bezobrazno bogato opremljen

Najmanji benzinski motor osjetljiv je na dodatna opterećenja, pa na cesti sad djeluje ukočeno i više troši, ali bogata oprema zauzvrat stvara izvanredan ambijent u kojem je sve podređeno komforu.

Dok većina proizvođača u Europi bilježi minuse, Kia i na starom kontinentu nastavlja s rastom.

U srpnju je zabilježila rast od čak 22,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, a dobar dio zasluga za to zasigurno pripada i tek pristigloj drugoj generaciji Cee'da, od sredine lipnja dostupne i u Hrvatskoj. Novo izdanje korejskog kompakta već je tijekom proljetnog predstavljanja u Ženevi okićeno lovorikama zbog izgleda, a potom nas je pred početak ljetnih vrućina oduševilo i voznim svojstvima i bogatom opremom.

Uz solidne performanse najsnažnija dizelska verzija (1.6 CRDi sa 128 KS) na testu se pokazala i prilično štedljivom, ali najviše pohvala izazvali su kvaliteta materijala i vrhunska izrada. Istu situaciju zatekli smo i u verziji pokretanoj 1,4-litarskim benzincem i to s najjačim paketom opreme EX Style, četvrtim na skali ponuđenih paketa. No, već i početni LX Fun paket nudi dosta opreme i udobnosti, što s obzirom na to da je ipak riječ o motoru sa samog početka ponude, još jednom potvrđuje koliko je temeljita prilagodba Kie europskim standardima.

Bogata oprema - višak kila

No, u najačem paketu užitak je još veći jer su tu i dvozonski automatski klima uređaj, tempomat i limitator brzine s komandama na upravljaču, umetci visokog sjaja, sjedala u kombinaciji tkanine i eko kože i brojni drugi atraktivni detalji. No, bogata oprema donosi i dodatne kile i u kombinaciji sa gumama dva broja širim od serijskih, utječe na performanse. C'eed stoga sad djeluje nekako tromije. Doduše, u pitanju je više osjećaj koji ostavlja pri startu, jer štoperica pokazuje neznatna odstupanja od tvornički deklariranih podataka, bar kad je u pitanju ubrzanje (13,1 sekundi do stotke) i krajnja brzina (181 km/h). Istodobno, dakako, raste i potrošnja.

U gradskoj vožnji uz puno opreza izmjerili smo prosječnih 8,5 l litara, čime smo se gotovo izjednačili s tvorničkim najavama (8,4 l), ali smo u vožnji van grada registrirali značajnije odstupanje. Naš testni C'eed tu je trošio gotovi litru i pol više od deklarirane 4,8 litre, dok je na auto cesti prosječna potrošnja iznosila 7,9 litara.

Solidno se nosi s masom

Za svaku življu vožnju potrebno je podići okretaje, a s time i rezultati potrošnje naglo rastu. Motor je elastičan, uglađen, jedva čujan na minimumu, ali iznad 4000 okretaja decibeli probijaju zvučnu izolaciju. S okruglih 100 konja i 137 Nm zapravo se solidno nosi s masom od 1350 kg.

Vrhunski paket opreme podiže, pak, uz kile i cijenu - sa 99.990, koliko stoji osnovna izvedba, na čak 136.990 kuna. Kad tome dodamo metalik lak i parking senzore, koji su neizostavni zbog loše preglednosti straga, cijena skače na vrlo zahtjevnih 142.640 kuna, čime je Kia C'eed postala skuplja od Honde Civic 1.4 Sport. Prije samo pet šest godina to bi zazvučalo bogohulno, ali Kia si danas to može dozvoliti.

C'EED 1.4 CVVT

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski atmosferski

Obujam 1397 ccm

Snaga 74 kW/100 KS pri 5500/min

Moment 137 Nm pri 4200/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 431 x 178 x 147 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 380/1318 litara

Gume 205/55 R16

Težina/nosivost 1350/510 kg

MJERENJA

Brzina 181 km/h

0-100 km/h 13,1 sekundi

Potrošnja 7,3 l/100 km

CIJENA

136.990 kn

S DOPLATAMA

142.640 kn

OPREMA EX STYLE

• 16-colni alu naplaci • prednji i bočni zračni jastuci + bočne zračne zavjese • ESC, ABS, TCS, VSM, EBD • automatski dvozonski klima uređaj • tempomat + limitator brzine • maglenke sprijeda i straga • el. podesivi, preklopljivi i grijani retrovizori • upravljač i ručica mjenjača u koži • daljinsko zaključavanje • upravljač podesiv po visini i dubini • vozačevo sjedalo podesivo po visini • diodna dnevna svjetla sprijeda • Bluetooth...

DOPLATE

• metalik lak • parking senzori

UKUPNO: 5650 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 03:26