Autor: Portal Jutarnji.hr

Objavljeno: 23.10.2006

Japanska kvaliteta

Japanska kvaliteta

Hvali teren, drž' se asfalta - toga bi se trebali držati vlasnici kompaktnog terenca Suzuki Vitara. Iako ima dovoljno aduta za "off road" izlete jer nije trendovski SUV, nego klasičan terenac kompaktne klase, ipak nije robustan kao Nissan Terrano ili Toyota Land Cruiser.

Zbog toga je prilikom kupnje najvažnija procjena da puno kilometara nije prešao na teškom terenu. Pohvali li vam se njegov vlasnik da s njime svakog vikenda ide u lov, odmah odustanite od kupnje. Najbolja je preporuka, ako je kupljen za "šminku" i vožen pretežito po asfaltu. To se lako provjerava podizanjem na dizalicu, jer primjerci koji često voze terenskim gudurama imaju više ili manje izgrebanu podnicu i tragove umora na ovjesu.

Ako je taj uvjet ispunjen i ako vam vlasnik pokaže uredno ispunjenu servisnu knjižicu, rizika nema. Suzuki Vitare su, prema svim (europskim i američkim) statistikama pouzdanosti i kvalitete u vrhu.

Kratka karoserijska izvedba je okretnija, a duga (Grand Vitara) je funkcionalnija. Benzinska verzija 2.0 sa 128 KS bolji je izbor od dizelaša, iako je i klasičan pretkomorni dizelaš 2.0 TD sa 87 KS trajan i izdržljiv.

Vitara je predstavljena na jesen 1997. i kod modela iz prve serije bilo je problema s antikorozivnom zaštitom, trajnošću ispušnog sustava i upravljačkom elektronikom. Zbog toga, ako kupujete starije modele temeljito pregledajte limariju (posebice unutrašnjost blatobrana i pragove). Statistike kvarova pokazuju da su sve dječje bolesti riješene 1999. Po ADAC-ovim statistikama u 1998. bilo je 22,7 kvarova na tisuću novih modela, a dvije godine kasnije samo 6,9 (0,69 posto).

Prilikom pregleda krenite s limarijom i podvozjem. Kod novijih modela ne bi trebalo biti nikakvih problema niti zračnosti u zglobovima, ležajevima i osloncima.

To je i najbolji test općeg stanja automobila. Pregled unutrašnjosti također pomaže u ocjeni. Plastika armature te obloge sjedala i komandi nisu skupocjeni, ali su trajni i izdržljivi. Ako je bila u dobrim rukama, unutrašnjost Vitare ne bi trebala pokazivati znakove zamora materijala, što se dobro uočava u testnom primjerku, sa šest godina i 97.000 km "na leđima".

S izuzetkom ispušnog sustava, mala je vjerojatnost da će bilo što trebati mijenjati. Amortizeri su i kod starijih primjeraka bez greške, a to vrijedi i za klasične potrošne dijelove, poput spojke i prednjih diskova. Ako motor radi mirno u praznom hodu i lako prima gas, ako auto drži pravac, a pri prelasku neravnina ne osjećate zazore u podvozju i upravljaču, radi se o isplativom primjerku. Takav je i testni primjerak, koji bi i budućem vlasniku trebao vjerno služiti.

 
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor    benzinski, R4, 16V

Obujam    1995 ccm

Snaga    128 KS pri 6000/min

Moment    174 Nm pri 2900/min

Brzina 160 km/h*

Ubrzanje    12,9 s*

Potrošnja    8,5 do 11,5 l*

Jamstva    3 g. (meh.); 6 g. (lim)

Proizvodnja    1997. - 2004.

Cijena: od 7500 do 8100 eura

* izmjereno


Limarija

Solidna, čvrsta i izdržljiva. Oprez je nužan kod modela proizvedenih do 1999., jer su na unutrašnjosti blatobrana i pragovima mogući tragovi rđe

 
    Motor

Najbolji dio auta. Vrlo kvalitetan, a s obzirom na koncepciju umjereno opterećen te uz redovito održavanje ne treba očekivati nikakve probleme
  Mjenjač

Precizan i izdržljiv. Ako se ne pretjeruje na terenu, prijenosni mehanizam 4x4 cijelog vijeka auta ne traži nikakvo održavanje. Spojka izdrži najmanje 100.000 km
 
   
Podvozje


Prednja poprečna ramena i stražnji kruti most vrlo su otporni na cestovne neravnine te su problemii rijetki. Provjerite stanje prednjih diskova i gumenih oslonaca



Umjereno opterećeni i pouzdani



Većina Vitara na našim cestama opremljena je benzincima 1.6 16V sa 94 KS ili 2.0 16V sa 128 KS. Za kupce koji godišnje ne prelaze više od 15.000 km to je i najbolji izbor, jer su visoke kvalitete, cijena im je povoljna, a potrošnja nije pretjerana (po kriterijima terenaca). Nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen, s napinjačima. Preporučljivi su i primjerci s izdržljivim automatskim mjenjačem, jer smanjuje opterećenje motora i prijenosa, iako povećava potrošnju za 10 posto. Visoku kvalitetu ima i turbodizelaš 2.0 TD sa 87 KS, čija je vrlina klasična koncepcija (s pretkomorom) i malo opterećenje. Zbog toga rijetko stvara probleme, i s lošijim gorivom.



  Visoka kvaliteta te povoljan omjer plaćenog i dobivenog glavni su aduti za kupnju


RABLJENI

Suzuki Vitara

2.0

2000.

97.000 km

8100 EUR

Oprema: 2 zračna jastuka, el. paket, središnje zaključavanje


Željko Marušić