Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila i plovila, jučer je bio na raskrižju Kačićeve i Klaićeve ulice te komentirao neka od rješenja za smanjenje nesreća, ali dao i kritički osvrt na neke od prijedloga, kao i svoje viđenje uzroka učestalih prometnih nesreća na zagrebačkim zelenim valovima. Vještak Husinec smatra da bi eventualno trebalo vidjeti jesu li dobro programirani intervali na semaforima, pogotovo žutog svjetla na semaforu.
Husinec kao glavni problem zbog kojeg se događaju nesreće na tom, ali i na ostalim raskrižjima smatra što vozači ne poštuju ograničenje brzine od 50 kilometara na sat, nego voze brzinom većom i od 80 kilometara na sat kako bi uhvatili zeleno svjetlo na semaforu.
Učestale nesreće
- I kad im prebaci semafor, većina njih, da ne bi naglo kočili, pritisnu papučicu gasa i prođu kroz crveno svjetlo. To nije samo problem na tom križanju, nego i na križanjima Palmotićeve i Hatzove, kao i na raskrižju Martićeve i Bauerove ulice - ističe.
Husinec smatra kako bi i uloga videonadzora trebala biti vidljivija s upozorenjima da je raskrižje pod videonadzorom te da bi kamere trebale snimati i brzinu kojom vozila prolaze kroz raskrižje, a ne samo registrirati prolazak kroz crveno svjetlo. Ono što predlaže Husinec kao prometni stručnjak - postavljanje table s “timerom” koji bi odbrojavao koliko je vozačima ostalo za prolazak kroz zeleno svjetlo ili koliko još moraju stajati na crvenom svjetlu, pokazalo bi se kao korisno rješenje. Slično rješenje postoji na nekim raskrižjima u Hrvatskoj kao, primjerice, u Samoboru.
Upozorenja
Iskustva pokazuju da su table s “timerima” bitno poboljšale sigurnost prometa, smanjile broj prometnih nesreća pa se i mi pridružujemo njegovu prijedlogu.
Očito da nesreće na zagrebačkom zelenom valu, koji osim što je usko grlo u špicama, do toga da se na njemu vozi znatno više od ograničenja, nitko dosad nije shvaćao ozbiljno. No, na zagrebačkim zelenim valovima bilo je i prije dosta tragičnih nesreća s poginulima. Na jednom od njih davno je poginuo perspektivni košarkaš Cibone Srebrenko Despot. Vodoinstalater Bruno Sedak (53), lovac na prometne nesreće, u proteklih je 15-ak godina snimio više od 1000 fotografija prometnih nesreća na križanju Klaićeve i Kačićeve gdje živi i slao ih odgovornima u Gradu i policiji.
Kliknite na fotografiju za cjeloviti prikaz
- Ne želim više istupati u javnosti jer me svih ovih godina ni policija niti nadležni u Gradu Zagrebu ne shvaćaju ozbiljno i govore mi da izjavljujem svašta u javnosti bez ikakvih dokaza - rekao je.
Neke je nesreće snimio iz obližnjeg kafića, a neke iz svog stana, udaljenog 20-ak metara od kobnog križanja.
Prije nekoliko godina tamo je bio kafić Stara ciglana, a nakon toga je na istom mjestu otvoren kafić Capone. No, Sedak nas upozorava da nikako ne sjedamo na terasu.
- To vam je ruski rulet. Nikad ne znate hoće li se u vas zabiti auto - upozorava nas. Prije desetak godina svjedočio je kako je vozač bijele Nissan Micre sletio s kolnika i srušio jedan od stolova kafića. Jednom su gosti sjedili u kafiću zajedno s tadašnjim vlasnikom kada se vozač zabio ravno u ulazna vrata.
Nisu mogli iz kafića punih šest sati, sve dok nije završio očevid, nakon čega je vučna služba odvukla auto i napokon oslobodila izlaz. Ima još toga, ali o tome ne želi govoriti. Automobili su u blizini križanja obarali stabla i stupiće. Bilo je na tom križanju još ozlijeđenih, ali srećom nitko nije poginuo. Sve do ove subote. Ostaje pitanje hoće li pogibija 9-godišnjaka, mladog nogometaša koji je bio kod bake i djeda i koji nije bio vezan, potaknuti odgovorne da nešto promijene u regulaciji prometa na križanju Klaićeve i Kačićeve. Istine radi, nesreće se događaju najmanje zbog nekog tehničkog faktora.
U pravilu najčešće vozači krše prometne propise, prije svega vozeći brzinom većom od dopuštene i prolazeći kroz crveno svjetlo.
HNS još prije 3,5 godina zatražio od Bandića da poveća sigurnost raskrižja
Zagrebačka organizacija HNS-a zatražila je od gradonačelnika i odgovornih službi Grada Zagreba da se konačno, nakon dugog niza godina, pokrenu po pitanju povećanja sigurnosti raskrižja Klaićeva - Kačićeva. Još prije tri i pol godine zagrebački HNS je preko zastupnika Tomislava Stojaka od gradonačelnika Milana Bandića tražio da se hitno poduzmu sve potrebne radnje kako bi se povećala sigurnost sudionika u prometu te kvalitetnije organizirao promet na tom križanju. Stojak je zatražio da se na raskrižju provede sveobuhvatna prometno-tehnička analiza.
- Do danas, koliko nam je poznato, od niza konkretnih mjera, poduzeta je samo jedna - postavljene su nadzorne kamere, za koje nije jasno čemu uopće služe.
Tražimo jasan odgovor: što će Grad Zagreb i odgovorni uredi konačno konkretno poduzeti da se poveća sigurnost križanja, a ne da godinama slušamo jednu te istu priču, dok se ne poduzima ništa konkretno - poručili su iz HNS-a.
Nakon subotnje nesreće, ali i činjenice da i laici i stručnjaci upozoravaju da je križanje Klaićeve i Kačićeve ulice jedno od opasnijih raskrižja u središtu Zagreba vrijeme će pokazati hoće li se gradske stručne službe i skupština grada Zagreba uskoro pozabaviti rješavanjem tog problema.