NOVA VIZURA GRADA

FOTO: BAGERI RUŠE JEDAN OD SIMBOLA SPLITA Na mjestu čuvenog hotela niknut će luksuzno zdanje u vlasništvu njemačkog kralja cipela

    AUTOR:
    • Linda Perić

  • OBJAVLJENO:
  • 03.10.2017. u 17:52

Split, 031017. Stari hotel Ambasador na lokaciji izmedju Matejuske i Zapadne obalese rusi a na njegovu mjestu izgradit ce se novi boutique hotel s cetiri zvjezdice.
Na fotografiji: pocetak rusenja hotela Ambasadora.
Foto: Duje Klaric / CROPIX
Duje Klarić / HANZA MEDIA

Početak rušenja starog hotela Ambasador na lokaciji između Matejuške i Zapadne obale. Na njegovu mjestu izgradit će se novi boutique hotel s četiri zvjezdice.

 

Započelo je rušenje hotela "Ambasador" na Trumbićevoj obali, objekta sagrađenog 1937. godine, nešto starijima poznatog i pod nazivom Dom JNA, čime se uvelike mijenja vizura Splita, piše Slobodna Dalmacija.

Djelatnici tvrtke "Dal Kon-ing", zaduženi za obavljanje radova, doveli su jučer mehanizaciju na Matejušku i krenuli s uklanjanjem starog zdanja na čijem će mjestu niknuti hotel s "četiri i pol zvjezdice" u koji novi vlasnik, Klaus Alex Birkenstock, ulaže čak 17 milijuna eura. Riječ je, podsjetimo, o vlasniku poznatog njemačkog obućarskog brenda koji je lani u travnju kupio tvrtku "Retoi" od nasljednika legendarnog trenera Tomislava Ivića, a u portfelju ove firme bio je i "Ambasador".

- Rušenje objekta će, prema našim procjenama, trajati 45 dana, a koristi se uobičajena tehnologija za naseljena mjesta, odnosno "grickanje" od vrha prema dolje. Četiri i pol mjeseca bit će nam, pak, potrebno za zaštitu građevinske jame jer moramo "kopati" čak sedam metara ispod razine mora, odnosno napraviti podrumski dio ispod terase koja je na pomorskom dobru. Samo to ulaganje na dijelu pokrivenom koncesijom koju smo, inače, počeli plaćati još lani, iznosi 20,2 milijuna kuna - objašnjava Nenad Kurtović, bivši direktor tvrtke "Retoi" kojeg je investitor angažirao kao savjetnika za odnose s javnošću.

Kako se procjenjuje da će sama gradnja zgrade od nulte razine potrajati 14 mjeseci, luksuzni bi hotel trebao biti gotov do ljeta 2019. godine, i to u slučaju da se radovi ne prekidaju u špici sezone, odnosno u srpnju i kolovozu 2018. To je, inače, bila i glavna tema sastanka koji su predstavnici investitora u ponedjeljak imali sa splitskim gradonačelnikom, Androm Krstulovićem Oparom.

 

- U svakom slučaju, imamo njegovu podršku, iako će glavnu riječ imati gradske stručne službe. Načelno nas, dakle, gradonačelnik podržava i nema ništa protiv toga da radimo ljeti, ali uz uvjet da zaštitimo gradilište kako treba i da građevina dođe u fazu gradnje u kojoj više nema onečišćenja. Na sastanku u Banovini rečeno je i da je cilj da sve bude završeno u roku jer su pusti projekti u gradu započeti, a nisu okončani - objašnjava Kurtović.

Ako se, ipak, dogodi da iz Banovine ne dobiju zeleno svjetlo za kontinuitet u izvođenju radova, hotel će biti gotov početkom 2020. godine. Inače, prema projektu arhitekata Nene Kezića, Emila Šverka i Nore Roje, novi će "Ambasador" imati 101 smještajnu jedinicu (sobe i apartmani, op.a.), 240 sjedećih mjesta u restoranu, od čega 120 na terasi, bazen na trećem katu, dvoranu za sastanke, spa, teretanu, 59 garažnih mjesta plus još 12 koje će investitor od Grada otkupiti na drugoj lokaciji...

U početku će u novootvorenom hotelu stalno biti angažirano barem 50 osoba uz još četrdesetak sezonaca, no potrebe za radnom snagom s vremenom će se sigurno i povećavati.

Za koncesiju 150.000 kn mjesečno

Samo koncesiju za obavljanje turističko-ugostiteljske djelatnosti na pomorskom dobru investitor plaća 150.000 kuna mjesečno (stalni dio op.a.), te 225.000 kuna godišnje za varijabilni dio, i to bez PDV-a.

- Ova druga cifra izvedena je na temelju procjene da će toliko iznositi tri posto prihoda od gospodarske djelatnosti koja će se obavljati na dijelu obuhvaćenom koncesijom dobivenom na 20 godina. Riječ je o terasi hotela - objašnjava Kurtović za Slobodnu Dalmaciju.

Ime hotela se još ne zna

Premda se u javnosti često barata s terminom "novi Ambasador", upitno je hoće li Birkenstockov hotel zadržati to ime. Ovisit će to o više elemenata, ali prije svega o budućem marketinškom savezu (lancu) u sklopu kojeg će se hotel nuditi na tržištu.

ELIPSO

Izdvajamo