PRISJELA JOJ ONLINE KUPNJA

ŠOPING ISKUSTVO IZ PAKLA Splićanku prevarili s neudobnim madracima, a najgori od svega bili su objašnjenje i 'završni udarac' prodavača

 
 Profimedia, Juice Images

Hrvati više nemaju straha od online šopinga - svaki treći je, naime, ove godine kupio nešto preko interneta, piše Slobodna Dalmacija.

Klikom iz fotelje ne kupuju se samo male stvari poput odjevnih predmeta ili sportske opreme, već se online sve više naručuju i skuplji proizvodi - elektronički uređaji i druge kućne potrepštine.

Naša sugovornica, Splićanka V. V. (točni podaci poznati redakciji) dosad je preko interneta "pazarila" nekoliko puta i svaki put, kaže, bez greške. Kupila je tako dvaput mobitel, potom škrinju za zamrzavanje... Bez puno razmišljanja odlučila se stoga na kupnju madraca reklamiranih na web portalu "Crno Jaje".

- Ponuda mi je izgledala kao nešto što ne smijem propustiti. U oglasu su se, dakle, nudili vrhunski Kὃnigsmann madraci sniženi za čak 84 posto, i to prvi put u Hrvatskoj. Uz garanciju na 30 godina još su i hipoalergeni, napravljeni od kokosovih vlakana koja sprječavaju razvoj plijesni i grinja... Madraci su, uz to, i dvostrani, s dvije razine tvrdoće.

- O nekom skupljem proizvodu koji planiram kupiti obično se informiram preko internetskih foruma, no nisam naišla na objavljena iskustva o Kὃnigsmann madracima. To je, u stvari, bilo i logično budući da su se tek pojavili na našem tržištu. Razmišljala sam, međutim, ako mu je puna cijena 6300 kuna, ne može biti loš - počinje priču naša sugovornica, koja se odlučila za kupnju dva madraca dimenzija 90 puta 200 centimetara i svaki platila po akcijskoj cijeni od 1199 kuna.

Naručena je roba u Split stigla u roku od nekoliko dana.

- Novim smo madracima planirali zamijeniti stare na vikendici, no prethodno smo ih htjeli kući isprobati. Prvo su tu "čast" imali moji sinovi, koji su ujutro tražili da im vratimo one na kojima su godinama spavali. Optužili su me da šta sam to kupila, da nisu ni oka sklopili... Potom smo suprug i ja makli svoj madrac i na krevet postavili ovaj novi, kojim proizvođač garantira dobar odmor i ugodan san. Ni jedno ni drugo, nažalost, nismo doživjeli, dapače, madrac nam je bio neudoban.

- Kontaktirali smo prodavača, odnosno zastupništvo američke tvrtke Xelio LLC u Sloveniji i napisali da nismo zadovoljni kupljenim proizvodom, te da očekujemo upute za povrat. Sutradan nam je stigao odgovor u kojem nam trgovac sugerira da ga zadržimo barem mjesec dana jer je toliko, kako su napisali u mailu, tijelu potrebno da se navikne na drugačije ležište, uz prikladne letvene podloge i jastuke. Preporučili su nam, osim toga, da isprobamo i jednu i drugu stranu radi različite tvrdoće. Poslušali smo ih, no ni nakon petnaestak dana nismo bolje spavali, radi čega smo ih definitivno odlučili vratiti - objašnjava čitateljica iz Splita.

Sljedeći odgovor iz Slovenije nemalo ih je razljutio - trgovac im, naime, poručuje kako više na to nemaju pravo budući da je rok za raskid ugovora sklopljenog preko interneta 14 dana i u njihovom je slučaju, dakle, prošao...

- Što zaključiti osim da su nas preveslali - nagovarali su nas da spavamo na madracu mjesec dana kako bi u međuvremenu istekao rok za povrat. Napominjem i kako većina renomiranih proizvođača kupcima dozvoljava da madrac zadrže toliko dugo da vide odgovara li im uopće jer se radi o skupoj robi, pa nije bilo razloga da sumnjam u sugestiju trgovca iz Slovenije.

- Možda će netko reći da smo se trebali bolje informirati, ali mi ni na koji način nismo bili upozoreni da imamo samo 14 dana za povrat... To nigdje u oglasu, pa ni u kupoprodajnom ugovoru ne piše - kaže naša sugovornica i dodaje da će ubuduće, ipak, nešto rjeđe "u kupnju" klikom miša.

Ako nije rok dobila napismeno, još ih može vratiti

Čitateljica još uvijek ima pravo na povrat i dobivanje svog novca ako na obavijesti o kupnji, koja joj je trebala stići s madracima, nigdje nije naveden rok za vraćanje robe - objašnjava Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.

U posljednje vrijeme primaju, inače, velik broj pritužbi vezanih za online kupnju - sporove oko kupovine unutar granica RH može rješavati Savjetovalište, dok je za prekogranični online šoping nadležan Europski potrošački centar (ECC).

- Kupci, u pravilu, ne znaju koja su im prava kad nešto naručuju preko interneta. U svakom slučaju, pravo na povrat robe, i to bez navođenja bilo kakvog razloga, imaju u roku od 14 dana, dok se za proizvode s nedostatkom uvažava zakonski rok od dvije godine - objašnjava Biljarski.

Slovenci šute

Komentar smo, naravno, pokušali dobiti i od trgovca, slovenskog zastupnika tvrtke "Xelio". Zanimalo nas je na koji način uopće informiraju kupce o tomu da imaju 14 dana roka za povrat robe, te gdje oni mogu vidjeti taj podatak...

Odgovor iz Slovenije, međutim, nismo dobili.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:39