SCHENGEN PREKO BIH

Umjesto Pelješkog mosta: Gradit će se 6 kilometara dugačak tunel kroz BiH prema Dubrovniku?

Makarska, 030711.Probijen je juzni portal tunela Sveti Ilija kroz planinu Biokovo kod mjesta Bast blizu Baske Vode. Tunel, koji kroz planinu prolazi od mjesta Zagvozd sa sjeverne do Basta s juzne strane je dug 4400 metara. Juzni portal su probili u nekadasnjem kamenolomu radnici splitske firme Konstruktor.Na slici: Juzni portal tunela Sveti Ilija kroz planinu Biokovo.Foto: Ivo Ravlic / CROPIX
 Ivo Ravlic / CROPIX

ZAGREB - Ministri prometa Hrvatske i BiH Siniša Hajdaš Dončić i Damir Hadžić u četvrtak će se sastati u Zagrebu te i službeno otvoriti temu gradnje cestovnog koridora kojim bi se preko Neuma sjever Hrvatske prometno povezao s krajnjim jugom, odnosno dubrovačkim područjem.

Ne Pelješkom mostu

Nakon što je hrvatska Vlada odgodila gradnju mosta Pelješac i rekonstrukciju ceste preko Pelješca, krenulo se u realizaciju planova gradnje cestovnog koridora preko Bosne i Hercegovine.

Zasad nitko od nadležnh u Hrvatskoj ne želi govoriti o tome što će Hrvatska predložiti. Prema neslužbenim informacijama, u Hrvatskim cestama je napravljen prijedlog cestovnog rješenja koji će ministar Hajdaš Dončić predložiti svom BiH kolegi. Navodno se predlaže gradnja tunela koji bi počinjao i završavao u Hrvatskoj bez mogućnosti izlaska na teritorij BiH. Riječ je o tunelu s dvije cijevi koji bio dugačak oko šest kilometara.

Kružni tok kod Neuma

Prijedlog Bosne i Hercegovine prošlog mjeseca iznio je pomoćnik tamošnjeg ministra prometa Izet Bajrambašić rekavši da BiH predlaže gradnju zatvorenog koridora kroz područje Neuma. Koridor bi bio dugačak oko šest kilometara i protezao bi se između granica dviju država. Prema tom prijedlogu, osam kilometara od Neuma bio bi napravljen veliki kružni tok. Jedan krak kružnog toka išao bi prema BiH, a drugi prema Dubrovniku. Koridorom prema Dubrovniku putovalo bi se bez zaustavljanja i bio bi potpuno zatvoren i pokriven videonadzorom.

Isti kružni tok bio bi sagrađen i nakon izlaska iz BiH.

Odobrenje EU

Prema prijedlogu BiH, zatvoreni koridor bio bi dan Hrvatskoj na koncesiju koja bi njime upravljala.

Dogovor Hrvatske i BiH trebat će odobriti i Europska komisija jer će nakon ulaska u schengenski sustav nadzora granice Hrvatska biti vanjska granica EU. U slučaju realizacije prijedloga, schengenska granica Unije bila bi prekinuta kod Neuma i ponovno bi se uspostavljala oko šest kilometara dalje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 09:47