GOSTI ŽELE ZABAVU

ŽESTOKE KRITIKE ZA DOMAĆI TURIZAM 'Hrvatska puna života?! To je mala zemlja za veliku zimsku dosadu, sve je uspavano, ima samo građevinskih radova...'

 Arhiva / HANZA MEDIA

U Hrvatskoj je gostima u predsezoni još uvijek dosadno, malo je događanja i lokalnih manifestacija pa takva slika ne priliči zemlji koja se promovira sloganom "Puna života", piše Slobodna Dalmacija.

Gdje je taj život u studenom ili veljači u vašim turističkim mjestima? Gosti žele lokalna događanja i manifestacije koje će ih zabaviti, a mi smo spremni uvesti nove aviolinije u predsezoni i interes gostiju postoji, ali nedostaje sadržaja u to doba godine - bila je jedna od kritika najvećih njemačkih turoperatora na sastanku s ministrom turizma Garijem Cappellijem na međunarodnom sajmu turizma Free u Münchenu, na kojemu je analiziran tijek sezone i stanje prodaje, ali su iznesene i primjedbe koje njemački partneri imaju u poslovanju s Hrvatskom.

Naime, kako je prodaja za glavni dio sezone za turoperatore uglavnom završena, to su sve snage marketinga usmjerene prema prodaji Hrvatske u svibnju i lipnju.

Partneri iz Njemačke već godinama zamjeraju Hrvatskoj da nam u vrijeme predsezone ništa nije u potpunosti u funkciji. Restorana je manje nego ljeti, uslužnih djelatnosti nema ni upola kao u sezoni, sve djeluje uspavano, puno je građevinskih radova, kopa se po cestama, a gosti imaju dojam da su na Jadran stigli - prerano!

Tako strani partneri opisuju predsezonu u Hrvatskoj, za koju zanimanje gostiju zbog blizine i ugodnih temperatura postoji već od proljeća. No, osim gostiju koji se bave aktivnim odmorom, za koji su velike mogućnosti na obali, ostali su uglavnom nezadovoljni angažmanom domaćina da ih zabave i učine im odmor atraktivnim. Kada bi se to promijenilo, i avionske veze iz Njemačke kretale bi ranije prema jadranskim zračnim lukama, tvrde njemačke putničke agencije.

Svjetski organizatori putovanja iz Njemačke u Hrvatsku organizirano dovode oko 800 tisuća gostiju godišnje, odnosno trećinu svih Nijemaca koji nas posjete, požalili su se na vrlo rano zaustavljanje prodaje od strane hrvatskih hotelijera za glavni dio sezone.

Stop buking kod svih je njemačkih turoperatora trenutačno glavni problem jer praktično više nemaju kapaciteta za prodaju u glavnoj sezoni na Jadranu. Hotelijeri se, naime, ponukani dobrom prodajom kapaciteta, okreću drugim kanalima prodaje, individualnim gostima i većoj zaradi.

No, turoperatori u Njemačkoj, želeći doskočiti takvim problemima s hotelijerima u Hrvatskoj, prvi put su počeli uzimati u zakup sobe na dvije-tri godine unaprijed.

- TUI je već zakupio krevete za nekoliko godina na Jadranu kako bi bili sigurni u kapacitete, a to rade sada i drugi. Najveći svjetski partneri svjesni su dobre pozicije Hrvatske, njezine blizine i sigurnosti i žele stvoriti za sebe dugoročno što bolje poslovne pozicije. Dio njih je svoje kapacitete na avionima iz Turske prebacio na Jadran i svi se slažu da će ove godine biti rast dolazaka iz Njemačke - kazao nam je ministar Cappelli, procjenjujući da će stići oko 2,5 milijuna Nijemaca, odnosno oko 200 tisuća više nego lani.

Sada na njemačkom tržištu najbolje ide prodaja Španjolske, Italije i Hrvatske, a procjenjuje se da će oko 30 milijuna Nijemaca ove godine putovati u inozemstvo, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 17:46